tilbage

Land Rover Forum  

130061: 2 meter høj, 1/8 tons og Defender 90 fra 88 (16-01-2013 18:55:15)
Jan Jeppesen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 85.27.192.96)
Jeg har fået lyst til at prøve kræfter med en Land Rover, og da det udelukkende er til korte ture og leg, vil jeg gerne have en Defender fra 85-88 da priserne og vægtafgiften passer mig ude mærket deromkring ...

Men, jeg er omkring 2 meter og ville på en dating side blive indskrevet som erotisk buttet, og det er jo ganske fint, men når man så skal ind i en Land Rover kommer der lidt udfordring, der er ikke synderligt meget plads, er der nogle tricks til lidt mere plads i sådan en model, eller er det bare nupo pulver og strå forkorter og håbe på det bedste ?

Mvh

Jan Jeppesen
130063: sv: 2 meter høj, 1/8 tons og Defender 90 fra 88 (16-01-2013 19:01:51) (svar på 130061)
Paul Sehstedt #0027, reg. sjyl (medlem) (ip-adr: 80.62.117.221)
Du kan hæve sædet ca. 5 cm
Rattet kan erstattes af en mindre model
Er bilen registreret som personvogn, kan du skære pladen bag føreren
af og derefter kan sædet komme længere bagud vha. konverteringskit.

Bliver det kun de korte ture, så ville jeg ikke betænke mig at vælge en V8
benzin.
130064: sv: sv: 2 meter høj, 1/8 tons og Defender 90 fra 88 (16-01-2013 19:14:32) (svar på 130063)
Jens Sigurdson #8554, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 37.75.168.30)
Alternativt, kan man også udvide ved at skære et lodret snit på hver side af førersædet og vippe skillerummet bagud, og så smede en kile i. Det giver en del, da man kan rykke sædet et par tommer længere væk fra pedalerne.

Jeg ved så ikke helt hvordan det er man måler varerummet, for der er noget med en minimumslængde på dette hvis den skal være varevogn...

Tager man skillerummet helt ud, kan man få en bøjle til at erstatte det med der giver samme resultat og sørger for afstivningen stadig er der.

Hilsen
Jens
130065: sv: sv: 2 meter høj, 1/8 tons og Defender 90 fra 88 (16-01-2013 19:20:07) (svar på 130063)
Carsten rasmussen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 194.255.64.33)
hej kikker også efter en defender .Poul nu siger du at v8 kunne være sagen.det vile jeg nok være klar på. men hvilke pris leje ligger de i
tænker lidt på årg.83-88
130066: sv: sv: sv: 2 meter høj, 1/8 tons og Defender 90 fra 88 (16-01-2013 19:43:15) (svar på 130065)
Paul Sehstedt #0027, reg. sjyl (medlem) (ip-adr: 80.62.117.221)
130067: sv: sv: sv: sv: 2 meter høj, 1/8 tons og Defender 90 fra 88 (16-01-2013 20:08:30) (svar på 130066)
Jan Jeppesen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 85.27.192.96)
Kan se der står en 2,5 diesel til 26K 20 minutters kørsel fra mig, det gør mig som sådan ikke så meget hvad motor der ligger i, men der er jo plads til en del udstyr ved at den koster det halve af den V8´er, nu ved jeg så ikke om den diesel motor er så sløv at den har svært ved at trække sig selv ;-) Men der skal jo ikke meget til for at komme rundt i terrænet i et hyggeligt tempo.

-
Jan Jeppesen
130068: sv: sv: sv: sv: sv: 2 meter høj, 1/8 tons og Defender 90 fra 88 (16-01-2013 20:43:00) (svar på 130067)
Paul Sehstedt #0027, reg. sjyl (medlem) (ip-adr: 80.62.117.221)
Prøv den...

eller her en veteran, hvis du kun vil hyggekøre...

http://postbiler.dk/listing/land-rover-109/
130069: sv: sv: sv: sv: sv: sv: 2 meter høj, 1/8 tons og Defender 90 fra 88 (16-01-2013 21:07:30) (svar på 130068)
Jan Jeppesen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 85.27.192.96)
Har lige aftalt at kigge på den i morgen, nogle gode råd man lige skal kigge efter, eller være opmærksom på ?

Det er den her

http://www.guloggratis.dk/erhvervsbiler/land-rover/defender/annonce/18079170-land-rover-90-defender

-
Jan Jeppesen
130071: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: 2 meter høj, 1/8 tons og Defender 90 fra 88 (16-01-2013 21:29:13) (svar på 130069)
Paul Sehstedt #0027, reg. sjyl (medlem) (ip-adr: 80.62.117.221)
Du skal kigge efter rust i rammen og udriggerne. Også på toppen af rammen. Torpedoen kan også være angrebet af rust lige som fodbrønde og dørbunde.

En 2,5 D uden turbo er en meget slidstærk maskine, min nåede 400.000 km før den trængte til en hovedrep/udskiftning.

Tag oliepåfyldningen af og se, om der skulle være gråt slam = vand i olien. Træk oliepinden.

Kig ned i ekspansionsbeholderen for at se, om der er vand på, top op og se om der kommer bobler, når motoren er i gang ( = defekt toppakning.)

Hold hånden for udstødningen. Er der modstand, er udstødningen tæt.

Tænd for varmeappaartet, afprøv visker, lys...

Kør en længere tur - sig farvel og TAK - kør hjem og tænk over bilen..

Køber du den på stedet, er du fortabt: du lider af den engelske syge...

http://www.dba.dk/land-rover-90-nysyn/id-88661257/http://www.dba.dk/land-rover-90-nysyn/id-88661257/



130073: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: 2 meter høj, 1/8 tons og Defender 90 fra 88 (16-01-2013 21:34:49) (svar på 130071)
Jan Jeppesen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 85.27.192.96)
Så godt den hvide også, og min tanke var jo bare at det nok skulle være den, har også skrevet til sælger, og det er så salg til højeste bud, og der er så bud over de 25.900 , jeg gider så ikke byde 29.000 for at få at vide at der så er budt 29.500 osv..osv.osv.

Turen i den grønne bliver nok ikke så lang i morgen, der er jo ikke plader på, men så igen, så længe jeg holder mig til markerne skal de vel heller ikke være der ;-)

Mvh

Jan Jeppesen
130074: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: 2 meter høj, 1/8 tons og Defender 90 fra 88 (16-01-2013 21:35:12) (svar på 130069)
Jimmi Povlsen #7737, reg. mjyl (medlem) (ip-adr: 87.104.142.215)
Hej Jan
Først, jeg håber du finder dig en god bil.
Den du har kik på, vil jeg være betænkelig ved. Der står den skal synes, så det tyder på opgaven med at få den synet er større end sælger magter.
Det vil typisk sige: RUST. Rust i rammen, typisk i fjedreskåle, de udriggere hvor karossen er spændt på, bagvangen (kofangeren) og så i torpedoen, i hjørnerne under forruden.

Rust i fodbrøndene forekommer også ofte.

Der ud over, så skal du kontrollere at den problemfrit går i 4-hjulstræk og lavgear, via den lille gearstang.

Ellers, så er det det sædvanlige, oliespild, mislyde o.lign.

Held og lykke med det

Jimmi
130075: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: 2 meter høj, 1/8 tons og Defender 90 fra 88 (16-01-2013 21:39:25) (svar på 130074)
Paul Sehstedt #0027, reg. sjyl (medlem) (ip-adr: 80.62.117.221)
Du kan med fordel melde dig ind i klubben og få een eller to af dine nye klubvenner med kendskab til LR-vedligehold til at bistå dig ved at finde den rette bil... næsten så god som en FDM-attest... det koster kun 600 DKK pr. år
130078: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: 2 meter høj, 1/8 tons og Defender 90 fra 88 (16-01-2013 21:59:57) (svar på 130075)
Jan Jeppesen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 85.27.192.96)
Jeg har både venner og familie der er "inden for døren" og finder jeg en Land Rover, vil det være naturligt at være medlem af klubben, jeg er i øjeblikket i Jeep klub DK da jeg tidligere har haft et par Jeep´s, det ser bare ud til der er lidt mere gang i Land Rover klubben, så vil se om jeg kan komme til at passe i en LR ;-)

-
Jan
130081: sv: 2 meter høj, 1/8 tons og Defender 90 fra 88 (16-01-2013 23:19:52) (svar på 130061)
Arnth Jørgensen #1851, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 92.243.249.63)
Hej Jan

Hvorfor ikke en Range Rover enten diesel eller benzin?

Med RRC VM 2,5 hilsen
Arnth
130086: sv: sv: 2 meter høj, 1/8 tons og Defender 90 fra 88 (17-01-2013 07:03:29) (svar på 130081)
Jan Jeppesen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 85.27.192.96)
Det har blandt andet noget med udseende at gøre, nu er der jo chance for at fornærme nogle når man åbner munden, men så har vi jo noget at snakke om når vi forhåbentligt mødes.
Når jeg ser på Range Roveren, ser det altid ud som om den hænger lidt med rumpen, og er en smule ked af det,
Og så er der det at jeg kigger på en bil der koster mellem 25 og 50.000,- den vil blive udsat for at holde i et mudderhul en tidlig Lørdag morgen, hvor ting har en tendens til at gå i stykker, der har jeg fornemmelsen af at det er lidt nemmere at lave en reparation på stedet og komme videre, der er Range Roveren som jeg forstår det, lavet lidt mere advanceret.

Og sidst, så når jeg kigger på udstyr til de to, så er det nemmere og billigere at købe kofangere, tag ræling, dørk lir og bund beskyttelse til en LR

Jeg har så ikke turde at køre en tur i en Range Rover, for jeg kunne forestille mig at det kunne sætte tvivlen i gang.

-
Jan
130087: sv: sv: sv: 2 meter høj, 1/8 tons og Defender 90 fra 88 (17-01-2013 07:11:24) (svar på 130086)
Jimmi Povlsen #7737, reg. mjyl (medlem) (ip-adr: 87.104.142.215)
Hej Jan.
Der findes mange, som kører i RR i terræn, også af de hårdere drenge, til konkurrencder o.lign. Så den er fuldt ud terrænduelig. Og mange stumer er lig hinanden, og gear og lir ligger næsten på samme niveau.

Prøv en, for din egen skyld, men vær forberedt, det er luksus at køre RR og meget let vanedannende.

Kik efter det der hedder en RR classic, så er du nede i det prisleje og der findes rigtig mange fine biler. Men på RR'en skal du være ekstrem obs på rust, i karossen.

Igen, held og lykke, håber vi ses derude.
130090: sv: sv: sv: sv: 2 meter høj, 1/8 tons og Defender 90 fra 88 (17-01-2013 08:56:56) (svar på 130087)
Eddie Mose Jensen #3693, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 195.7.31.10)
Jan, jeg er helt enig med Jimmy - der er masser af Range Rover'e som bruges til hard core terræn kørsel.

Undervogn er faktisk ens på en 90" og en RRC - i hvertfald når vi er i modellerne fra 80'erne.

Har selv udelukkende haft RRC i 18 år og brugt den til off kørsel. Har i øvrigt aldrig ejet en RRC med hængerøv. Fordelen ved RRC i forhold til en 90" er at der er meget mere plads i kabinen, specielt ved førepladsen. Og når man så er i din størrelse ;-), jeg selv er noget mindre, 1.69 høj på en god dag, men har stadigvæk problemer i nogen 90" med at få plads til armene i forhold til rat/dør, fordi sædet ikke kan komme langt nok tilbage.

Så jeg ville ikke starte med at afskrive en RRC - men dit valg.
130099: sv: sv: sv: 2 meter høj, 1/8 tons og Defender 90 fra 88 (17-01-2013 09:42:19) (svar på 130086)
Rasmus Glerup Gregersen #6666, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 87.54.0.82)
Hej Jan,

Jeg er nærmest født i en 88" og resten af min barndom er jeg blevet udat for 90"'re i forskellige afskygninger. Jeg køre Range Rover Classic idag ;) selv om jeg kun er lidt mere en "to lorte høj" og vægtskalaen ikke siger "rigtig mand"...

En Range Rover fra før 1989 er der ikke så meget el-skrammel i og er vel ikke så meget værre at skrue på end en 90". Priser på stumper er ca. det samme - måske lidt mindre udvalg i ekstra lir...

Terrænmæssigt ville jeg ikke være så bekymret. Riv evt. hængertræk af og tankbeskytter på. Sæt evt et par HD-fjedre bag - (den ellers geniale selvnivilerings-dims der sidder på nogle RangeRovere kan ikke fås mere og er måske skyld i en del af de hængerøve man ser...)

Gør dig selv en tjeneste at prøve en RangeRover før du køber noget andet ;)

Bedste Rover hilsner

Rasmus
#6666
130134: sv: sv: sv: sv: 2 meter høj, 1/8 tons og Defender 90 fra 88 (17-01-2013 15:24:17) (svar på 130099)
Alexandar Thomsen #8982, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 62.242.176.244)
Kan også kun slutte mig til den med at prøve en RR.
Havde også først en 90" eller 110" i tankerne.
Efter at have prøvet en RRC er jeg enig med de andre. Men prøv lidt forskelligt og se hvad du er mest til.

Dog kunne jeg i drømme verdnen stadig godt tænke mig en af hver. (hvis ikke flere)

130161: sv: 2 meter høj, 1/8 tons og Defender 90 fra 88 (18-01-2013 07:37:37) (svar på 130061)
Mathias Ulvsgærd-Hansted #8990, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 62.243.82.177)
Jeg har kikket på den hvide i starten af december hos den tidligere ejer. Den har et lyd fra gearkassen som lyder lidt mærkeligt og meget rust i dørerne. Den er synet sen jeg såg den sist så måske den er i bedre stand nu.
held og lykke
130163: sv: sv: 2 meter høj, 1/8 tons og Defender 90 fra 88 (18-01-2013 08:04:01) (svar på 130161)
Jan Jeppesen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 85.27.192.96)
Det kan da være jeg lige skal prøve en Range Rover også, men for mig er det ikke så meget komfort, det skal bare kunne lade sig gøre at køre, jeg har de sidste par år klaret mig fint i en CJ5 / M38A1, trods den også manglende plads i den.

Jeg har nu kigget på en del billeder, og syntes generelt at billederne af Range Roveren skriger "morfar"
Der er naturligvis nogle der er lavet om så det ser fede ud, men så er det meget off-road look, og bilen vil nok blive brugt 10% off-road og resten på vej, det virker bare meget nemmere med Land Roveren, den hvide 90" der er til salg er der allerede næsten i min optik, jeg vil gerne have Rolf rack, lidt mere lys, sidebeskyttelse/trinbrædt, og så for/bagkofanger og spil.

Jeg melder tilbage når jeg har fået kigget lidt, har lige lagt mig med influenza lignende symptomer

-
Jan