tilbage

Land Rover Forum  

Index
130326: Mundvand (22-01-2013 17:32:28)
Paul Sehstedt #0027, reg. sjyl (medlem) (ip-adr: 80.62.117.142)
Her er et link til 2013 udgaven af Defender:

http://cars.uk.msn.com/news/land-rover-defender-gets-new-customisation-options#image=1

Den røde farve er meget pæn...
Index
130335: sv: Mundvand (22-01-2013 18:10:27) (svar på 130326)
Jakob Arthur Andersen #8253, reg. l-f (medlem) (ip-adr: 95.166.106.27)
Kræs :)
Index
130345: sv: sv: Mundvand (22-01-2013 20:50:19) (svar på 130335)
Verner Andersen #2749, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 109.59.102.47)
"Mouth-watering for shure" Desværre skal der nok søges under science-fiction mht. nye Land Rovere, takket være det afgiftsmæssige karaktermord
på gulpladebiler.
Index
130336: sv: Mundvand (22-01-2013 18:16:10) (svar på 130326)
Olav Knudsen tidligere medlem (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 87.54.198.110)
Hej Paul, forsvaret har mindst købt to stk., og jeg har været ude og køre i den ene af dem, den køre godt kun dækstøj. Garagemesteren fik at vide hvis depotet ikke vil have den, så kunne de få en VW 4-Motion i bytte.
Olav
Index
130337: sv: sv: Mundvand (22-01-2013 18:23:44) (svar på 130336)
Paul Sehstedt #0027, reg. sjyl (medlem) (ip-adr: 80.62.117.142)
Det tror jeg gerne, Olav.

Ganske udmærkede biler. Har selv prøvet en 90"...

I øvrigt må du gerne genindmelde dig... der er altid plads til dig i regionen!
Index
130353: sv: sv: Mundvand (23-01-2013 09:29:52) (svar på 130336)
Troels Andersen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 80.62.237.254)
Der holder ca 40 af dem i Oksbøl. Dobb Cab
Index
130366: sv: sv: sv: Mundvand (23-01-2013 15:06:45) (svar på 130353)
Christian Andersen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 80.72.152.135)
Er forsvaret begyndt at køre Laro igen? Vidste jeg ikke.
Men jeg troede også at produktionen af dem ville stoppe?
Index
130367: sv: sv: sv: sv: Mundvand (23-01-2013 16:24:17) (svar på 130366)
Peter Østergaard (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 87.56.27.138)
Kommer lige fra Oksbøl og der kører de rundt i sprit nye LR Defender 110. Det jeg har hørt er at Mercedes ikke kan levere GD ér længere og man går over til LR.
Index
130369: sv: sv: sv: sv: Mundvand (23-01-2013 16:25:00) (svar på 130366)
Kenneth Poulsen #0435, reg. l-f (medlem) (ip-adr: 83.93.120.174)
Hvis du går længere ned på siden og læser tråden om de "farlige" MB GD'ere hvor forsvaret har små 200 stk stående som ikke må køre. da de ikke kan bremse.
Derfor er der indkøbet et antal Land Rovere som supplement.

link: http://www.dlrk.dk/s/r.asp?w=103&indslagid=129944#129944

Mvh
Kenneth Poulsen
Index
130376: sv: sv: sv: sv: sv: Mundvand (23-01-2013 18:35:33) (svar på 130369)
Christian Andersen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 80.72.152.135)
Det kan jeg godt huske noget om nu I siger det. Men jeg finder det en smule underligt at problemet er opstået. Nu har jeg selv haft en MB GD og kender den ud og ind og det bremsesystem den har er temmelig godt skruet sammen.
Index
130381: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Mundvand (23-01-2013 20:38:16) (svar på 130376)
Henrik Higgings Sanderhus #5343, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 94.145.225.113)
Det kan jo ske at den forsvaret har, er noget "ny´er" end den du havde.
Og de panseret udgaver har vel også anderledes bremser.
Og igen, en Land Rover 90" fra 1984 deler heller ikke bremse system med en tilsvarene fra 2013.
Går ikke ud fra Mercedes er mere konservative end Land Rover hehe.

Henrik.
Index
130382: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Mundvand (23-01-2013 21:35:10) (svar på 130381)
Christian Andersen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 80.72.152.135)
Ja der har du selvfølgelig en pointe. Det er nok deres 270CDI den er gal med og ikke de gamle 240 :-) Det var noget af en traktor. Der var dælme langt til Oksbøl i sådan en.
Index
130384: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Mundvand (23-01-2013 22:51:08) (svar på 130382)
Henrik Higgings Sanderhus #5343, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 94.145.225.113)
Mange af dem der havde fået den nye 270 og måtte aflever igen, har jo fået de gamle 240 igen.
Og ja,.. der var dælme langt fra Sjælland til Oksbøl.

Henrik, sg ved 2/1PINFKMP GHR 2000-2002.
Index
130385: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Mundvand (23-01-2013 23:08:22) (svar på 130384)
Christian Andersen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 80.72.152.135)
5 opk 1999-2000. ghr.:-)
Index
130394: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Mundvand (24-01-2013 10:13:58) (svar på 130382)
Jakob Edelvold Scheibye #6318, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 94.101.213.13)
Det er de endnu nyere 280CDI den er gal med. Forsvaret har mere end 200 270ere.

Jeg jeg som troede en land Rover var grøn? :-)

MVH Jakob E S
Index
130413: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Mundvand (25-01-2013 10:52:24) (svar på 130394)
Christian Andersen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 195.137.178.113)
Jeg kan ikke lade være med at tænke på om MB er skiftet til et enstrengssystem på deres bremser siden dette problem er opstået. Ville gerne have fingre i en af dem og prøve at splitte den ad og se.
generelt set må jeg jo erkende at GD´en er mere robust bygget end LARO. Det er svært at benægte når man ser på tykkelserne af de forskellige ting. bare ag en styrestang eks.
GD taber så enormt meget på motorkraft i de tidligere modeller. Og så er reservedelene til dem bare enormt dyre. Derfor jeg solgte min for få år siden... sammen med det med motorkraft. Der er en 200TDI som der er pillet lidt ved bare meget meget sjovere :-)