tilbage

Land Rover Forum  

Index
130919: start problemer (08-02-2013 19:20:05)
Nicolai Schunck #8244, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 87.57.225.139)
hej Forum

har et problem med at få starte min 90" TD5 fra 2000.

motoren tørner fint, flammeskiver og O-ringe skiftet 2 gange omhyggeligt for at eleminere fejl.
brændstofpumpe tjekket og der er tryk på brændstoffet.
ledningsnet eftersøgt for brud.
filter skiftet 2 gange.
brændstoftrykregulator skiftet for et år siden.
stikket under sædet er tørt uden olie ledningsnettet i topstykket skiftet for 2 siden for at der ikke skal komme olie i ECU.

sidste gang den kørte var efter første flammeskive skift, hvor den kørte i tomgang i 8-10 sekunder hvorefter den har været død siden.

nogen ideer...????
Index
130921: sv: start problemer (08-02-2013 20:07:33) (svar på 130919)
Paul Sehstedt #0027, reg. sjyl (medlem) (ip-adr: 80.62.117.82)
Død... altså helt og totalt pugdød ?

ingen reaktion overhovedet ?

Det lyder som mangel på brændstof/luft i systemet.

Har du byttet rundt på brændstofledningerne ?

ingen røg, ingen lugt - den drejer bare rundt uden at tænde ?

Index
130922: sv: sv: start problemer (08-02-2013 20:13:41) (svar på 130921)
Nicolai Schunck #8244, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 87.57.225.139)
har luftet ud flere gange uden held, men ikke så meget som en prut..!

ombyttet brændstof slanger er det ikke da de sidder som får da bilen kørte upåklageligt.

har efter bedste evne krydset alle t´er og sat prik over i o.s.v

men kan ikke få live i dyret..!!
Index
130924: sv: sv: sv: start problemer (08-02-2013 20:34:10) (svar på 130922)
Christian Hansen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 87.104.224.151)
Hej Nicolai.

Hvad med toppunktsføler, eller din starter kan være så slidt at den kan lave et så stor magnetfelt omkring sig, hvilket ikke er godt for din toppunktsføler (kan udelukkes hvis den heller ikke starter ved at skubbe den)


Med venlig hilsen
Christian
Index
130923: sv: start problemer (08-02-2013 20:29:50) (svar på 130919)
Stefan Molzen #3412, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 2.131.1.170)
Er fejlen opstået efter du har haft dyser ude ?
Har du fulgt anvisninger for montering af pumpedyserne ? Højtrykket dannes i dysen, så hvis du ikke har justeret dem korrekt, så får du ikke nok tryk.
Tjek om der kommer signal fra krumptapsensor.
Index
130925: sv: sv: start problemer (08-02-2013 20:45:38) (svar på 130923)
Nicolai Schunck #8244, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 87.57.225.139)
ja problemet er opstået efter dyserne har været ude.!

skiftede O-ringe og flammeskiver begge gange

efter første forsøg startede den som normalt hvorefter, den gik ud i tomgang og kunne derefter ikke starte.

besluttede så at gentage processen for at udelukke en klemt eller beskadiget O-ring men til ingen nytte.

krumtapsensor ?? har jeg vist ikke været i nærheden af forklar..??

Index
130926: sv: sv: sv: start problemer (08-02-2013 20:54:01) (svar på 130925)
Stefan Molzen #3412, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 2.131.1.170)
Den sidder og måler omdrejninger på svinghjulet. Bag på motoren ind imod torpedoen. Tjek om du har fået hevet i stikket. Giver den ikke signal, så tror ecu, at motor står stille, og så anstyres dyser ikke.

Hvis det er opstået efter dyser har været ude, så tror jeg du skal tjekke justeringen. Knasten trykker på toppen af dysen, som så danner tryk. Har du ikke justret spllerum korrekt, så kommer der ikke tryk.
Du kan klemme returslangen imens du forsøger start. Starter bilen med klemt returløb, så ligger fejlen i o ringene. Er de utætte så sendes diesel direkte tilbage i tanken, istedet for ind i dysen.
Index
130927: sv: sv: sv: start problemer (08-02-2013 21:15:54) (svar på 130925)
Stefan Molzen #3412, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 2.131.1.170)
Index
130933: sv: sv: sv: sv: start problemer (09-02-2013 11:34:12) (svar på 130927)
Nicolai Schunck #8244, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 87.57.225.139)
Når alt andet fejler start forfra.

Tog Stefans link under armen og gik forfra, og nu spinder den igen.

Tak til hr. Moltzen for hjælpen. Super forum.

Mv
Nicolai