tilbage

Land Rover Forum  

Index
131016: varmeapparat i Lightweight (11-02-2013 15:13:29)
Morten Rasmussen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 217.157.206.145)
Lige et spørgsmål: Er skal der være 2 hastigheder på varmeapparatet i en 24v lightweight fra 1981? Det kører når jeg slår kontakten i idterstilling, men ikke i nederste stilling.

Morten Rasmussen i kold Lightweight.
Index
131020: sv: varmeapparat i Lightweight (11-02-2013 15:41:39) (svar på 131016)
Hans Martien Sørensen #4770, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 151.183.0.36)
Nej der er kun 1 hastighed

Hilsen

Hans Martien

LW uden varme
Index
131021: sv: sv: varmeapparat i Lightweight (11-02-2013 15:47:20) (svar på 131020)
Jens Eggertsen #8005, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 131.165.115.1)
hhmm i mine to, var der to stillinger, den ene kom der en svag brise, i den anden kom der lidt luft og var man heldig så var denne luft lunken. Nej det virkede fint vi var i Norge og det var OK.
MVH Jens E
Index
131022: sv: varmeapparat i Lightweight (11-02-2013 15:59:42) (svar på 131016)
Niels Erik Lysebjerg Hansen #7732, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 83.92.187.18)
Jeg har en flat Smiths Heater af den slags der sidder i en Lightweight den har to hastigheder. Har motoren på dit varmeapperat 3 ledninger? De var nu heller ikke for hårdt, men rigtige mænd fryser ikke. De bliver blå og så dør de! N Smiths Heater sørger for at man ikke bliver blå. Men komfort-temperaturer skal du ikke regne med.

Mvh niels
Index
131023: sv: sv: varmeapparat i Lightweight (11-02-2013 16:03:51) (svar på 131022)
Martin Nielsen #0498, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 87.116.35.132)
Hvor sidder det varmeapparat i snakker så meget om? ;-))
Den eneste varmekilde jeg pt. har i min, er ledningerne og sikringsboksen. De er til gengæld dejligt varme.
Martin
Index
131028: sv: varmeapparat i Lightweight (11-02-2013 17:17:25) (svar på 131016)
Ole Pars #3338, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 87.58.123.192)
Så er der smuttet en ledning på enten kontakten eller på formodstanden på varmeapperatet. Eller knækket undervejs.
Den første er nem at checke. Den anden kræver adskillelse af varmeapp. Det KAN gøres i bilen men er nemmere når app. Er ude.
Sikringen sidder i motorrummet lige der hvor ledningsbundtet kommer ud gennem torpedoen, ved rattet.
På kontakten skal være 3 ledninger. Brun/orange fra sikring på terminal 4 på kontakten. Grøn/brun på terminal 8. Grøn/gul på terminal 6. De to med grøn går til varmeapp, hvor den ene går via modstanden der er nittet på indersiden af app.
Er din Lwt stadig med 24 volt eller er den konverteret til 12?
Index
131029: sv: sv: varmeapparat i Lightweight (11-02-2013 17:18:09) (svar på 131028)
Ole Pars #3338, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 87.58.123.192)
Glemte lige at sige at der skal være 2 hastigheder.
Index
131031: sv: sv: varmeapparat i Lightweight (11-02-2013 17:30:53) (svar på 131028)
Ole Pars #3338, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 87.58.123.192)
Årh, det kunne være fedt hvis man kunne rette sine indlæg...
Kan jo se du skriver 24v.
Det kan jo være kontakten der er dårlig. Prøv at sætte hhv den ene med grøn og den anden med grøn, på den brune og se om du så ikke får en halv speed på den ene og fuld speed på den anden.
Check også den sikring som nok er en stor klump ir...
Index
131117: sv: sv: varmeapparat i Lightweight (14-02-2013 01:53:43) (svar på 131028)
Morten Rasmussen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 217.157.206.145)
Den er stadig med 24 volt.
Index
131036: sv: varmeapparat i Lightweight (11-02-2013 19:53:21) (svar på 131016)
Ole Pars #3338, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 87.58.123.192)
Og så skulle man lige have sådan en til at fuldende varmeinstallationen i Lightweighten..
Den er i forvejen "Winterized" med 2 varmeapperater, extra defroster på forruder og sideruder samt 2 oliefyr...
Vi SVEDER i den bil ;-)
http://item.mobileweb.ebay.co.uk/viewitem?itemId=321070914811
Index
131039: sv: varmeapparat i Lightweight (11-02-2013 21:20:07) (svar på 131016)
Stephen Noltensmejer #6298, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 87.58.236.119)
der er 2 hastigheder