tilbage

Land Rover Forum  

Index
131216: SII og III Transfer box high level (18-02-2013 16:11:55)
Bjarne Bendtsen #8765, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 93.163.26.114)
Hej Derude,

Jeg kan motorkraftsmæssigt fint følge trafikken på landevejen eller lastbilerne på motorvejen men synes jeg min motor tager alt for høje omdrejninger ved disse hastigheder 80-88 km/h.

Derfor går jeg og overvejer at montere et overdrive. Men så faldt jeg over denne her fra Rovers North, som faktisk kan fås for samme pris som et overdrive fra Rocky Mountain.

Hvad siger eksperterne derude? Er det et godt alternativ?

HIGH RATIO TRANSFER BOX - ASSEMBLY SER IIA & III w/o PTO COVER Item Code: HRT1002
Model #: HRT1002
Shipping Schedule: Ready for immediate shipment

Browse Manufacturers Miscellaneous
Land Rover Parts by Category SERIES
Re-assembled, ready to bolt in, not a kit. Includes transmision brake assembly but does not include PTO cover. Increases your road speed by 32% with no change in low range performance! Eliminates the need for an overdrive for quieter, more reliable road performance.


Tøf tøf Bjarne
Index
131217: sv: SII og III Transfer box high level (18-02-2013 16:18:37) (svar på 131216)
Hans Martien Sørensen #4770, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 151.183.0.36)
Hej

ellers er der aschroft løsningen

http://www.ashcroft-transmissions.co.uk/index.php?act=viewProd&productId=43

Tror det er nemmere at få hjem fra UK i stedet for USA.

Ellers montere 2 defender dif, hvis du ikke bruger det lave område særligt meget.

Hilsen

Hans Martien
Index
131218: sv: sv: SII og III Transfer box high level (18-02-2013 16:41:54) (svar på 131217)
Paul Sehstedt #0027, reg. sjyl (medlem) (ip-adr: 80.62.117.102)
Der kommer told og moms oven i regningen, hvis du hjemhenter fra USA.

Index
131224: sv: SII og III Transfer box high level (18-02-2013 20:44:09) (svar på 131216)
Niels Erik Lysebjerg Hansen #7732, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 80.62.117.226)
Du har fuldstændig ret. En seriebil bryder sig ikke om at køre mere end firs. Overdrive eller high ratio er en løsning. Ikke at den kører meget hurtigere men den bliver lige knap så pint. Det skulle ikke undre at det Rover North sælger er det samme som Ashcroft's. Ingen grund til at gå over dammen efter dele :) personligt foretrækker jeg et overdrive. Nemmere at installere og så får man et halvt gear at arbejde med. Hvilket er en fordel bla ved bugsering af trailer.
Til gengæld er det lidt dyrere og kræver lidt mere opmærksomhed hvad angår olie.

Mvh niels
Index
131225: sv: SII og III Transfer box high level (18-02-2013 22:58:26) (svar på 131216)
Henrik Higgings Sanderhus #5343, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 94.145.225.113)
Jeg har Range Rover differ i min 88", det fungere super.
Hvor jeg før kørte 60km/t rammer jeg 70km/t med samme omdr.

Henrik.
Index
131227: sv: sv: SII og III Transfer box high level (19-02-2013 13:12:35) (svar på 131225)
Søren Anker Nielsen #3057, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 91.144.215.206)
Hej Henrik Hvad motor er der i din 88 " jeg har selv en 88" med en 2 1/4 benzin har lige fået monteret diff fra en Ranger Rover, synes at den har lidt svært ved at køre med dem især når der kommer en lille bakke så skal jeg ha rigtig gang i gear skiftet, men ud af lige vej køre den som en drøm, skal dog lige at huske at uret viser ca 16 km for lidt, tænker på om jeg skulle tage de normale diff på igen, måske er det også kun et spørgsmål om at få trimmet motoren,88 er fra 1974 og kun kørt 70.000 km

rover hilsen søren

ps måske du/i en ide om hvad jeg skal gøre for den kan komme til at køre ok
Index
131228: sv: sv: sv: SII og III Transfer box high level (19-02-2013 13:15:16) (svar på 131227)
Ulrik Christensen #8780, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 212.130.22.2)
Kører selv med Rover diff. på min 88'er med 2,25 Diesel og den kæmper også med bakkerne i 4gear. Jeg har aldrig prøvet andet så på et tidspunkt skifter jeg til alm. igen, og monterer istedet et Overdriver eller noget.

Index
131230: sv: sv: sv: sv: SII og III Transfer box high level (19-02-2013 14:47:04) (svar på 131228)
Knud Madsen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 78.156.210.224)
Jeg kører også med Range Rover diff. i min 88" 2 1/4 diesel N/A.
Jeg var noget betænkelig ved, inden jeg købte den, om den var i stand til at trække sig selv, men jeg blev meget positivt overrasket. Den stryger afsted som en vårhare i brunst med op til 100 km/t, men indrømmet, så har jeg kun kørt ca. 100 km med den på motorvej fra Kbh til NVSJ + lidt småture.
Den har da mere magt over tingene end min 2 1/4 benz. bus, når den bliver belemret med sit Fairey overdrive.

Undskyld!
Knud
Index
131232: sv: sv: sv: sv: sv: SII og III Transfer box high level (19-02-2013 14:56:19) (svar på 131230)
Niels Erik Lysebjerg Hansen #7732, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 80.62.116.105)
Og hvor længe regner du med den holder med 100km/, Knud :D
Index
131234: sv: sv: sv: sv: sv: sv: SII og III Transfer box high level (19-02-2013 15:42:11) (svar på 131232)
Knud Madsen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 78.156.210.224)
@ Niels!
Nu er det jo ikke alle vegne man må race afsted med 100 km/t.
Jeg er lidt spændt på, hvordan den vil te sig med campingswuwn efter, når vi skal have veterantræf! :-)
Index
131231: sv: sv: sv: sv: SII og III Transfer box high level (19-02-2013 14:53:55) (svar på 131228)
Niels Erik Lysebjerg Hansen #7732, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 80.62.116.105)
Ja det er så her et overdrive kommer til sin ret. Går det ret meget op af bakke så kan man geare ned igen. Med fare for at pointere det indlysende, så bliver motoren jo ikke mere stærk af at transmissionen bliver gearet højere. Der skal man nok hvad angår en 2,25 benziner overveje et stage2 topstykke, og eller større karburator og evt dieselknast. Men så skal der sikkert også en oliekøler til og maskinen skal nok ikke være al for træt i forvejen.

Sandheden er nok bare at en seriebil aldrig bliver nogen raket. Bevares man kan bygge dem om med anden og mere moderne motor, men det er dyrt og besværligt og den bliver ikke nemmere at vedligeholde. I grunden er jeg en af dem der mener at skal man partout følge trafikken, så køb en moderne LR på skruefjedre. En seriebil er ikke en borgergryde, det er statement!

Mvh Niels
Index
131235: sv: sv: sv: SII og III Transfer box high level (19-02-2013 16:07:17) (svar på 131227)
Henrik Higgings Sanderhus #5343, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 94.145.225.113)
Hej Søren.

Forrige ejer af min 88" S3, 2,25D har fået den skruet lidt op i pumpen.
Desuden har han lavet noget hjemmelavet indsugning til det Defender luftfilter der er sat på.
Så nu render den om sommeren 12km/l,.... det kan den dog ikke klare på denne årstid.
Jeg syntes det går OK op ad bakkerne, men selvfølgelig skal den have lidt gas inden bakken begynder.
Index
131233: sv: SII og III Transfer box high level (19-02-2013 15:14:58) (svar på 131216)
Stephen Noltensmejer #6298, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 87.58.236.119)
Range Rover differ er kanon har det i min LW 88" det virker bare