tilbage

Land Rover Forum  

Index
131279: Ranger Rover knæk knæk:-/ (22-02-2013 11:47:49)
Casper Andersen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 2.128.2.201)
Hej har et problem som de fleste har. Jeg køre range rover 3.9efk med 33" 12.5 på 8"tommer fælge. Jeg knækker aksler så snart jeg slipper uhyret løs. Kan det lade sig gøre at smide en salisbury bagaksle på fra en 110" bus.
Index
131280: sv: Ranger Rover knæk knæk:-/ (22-02-2013 12:03:29) (svar på 131279)
Rasmus Schneidereit #7937, reg. mjyl (medlem) (ip-adr: 94.191.187.1)
Det burde da kunne holde, er det 10 eller 24 spline ???
Index
131281: sv: Ranger Rover knæk knæk:-/ (22-02-2013 12:10:33) (svar på 131279)
Søren Frimodt Petersen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 188.180.149.126)
Ikke ment som noget personligt,men jeg vil også sige at du ikke burde brække aksler hver gang du kører terræn, måske du skulle fjerne lidt bly fra din højre fod? ;) men jo det kan lade sig gøre med en salisbury, du skal bare have nogle andre fjederskåle på akslen da 110" har større fjedre og så skal du have din kardan kortet op. Du skal nok tage at vælge en fra en nyere med skivebremser så du ikke laver om på dine bremser. Den største ulempe ved salisbury er dog at du mister lidt frihøjde da diffet er noget større
Index
131285: sv: Ranger Rover knæk knæk:-/ (22-02-2013 12:47:07) (svar på 131279)
Paw Jensen #1270, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 93.176.66.100)
Jeg ville vælge nogle forstærkede 24 splines aksler, og beholdet bagtøj.
Det har virket på vores...
Index
131297: sv: sv: Ranger Rover knæk knæk:-/ (22-02-2013 19:16:40) (svar på 131285)
Peter Struntze #2005, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 2.111.157.110)
Er 3,9 EFI RR ikke leveret med 10 splines aksler ? Så vidt jeg husker er det kun LR 90" v8 85-87 der har 24 spline ?

Skaf et 24 spline diff - isæt forstærket aksler - så burde du være kørende - meget nemmere og formerntlig også billigere inden du har fået passet de andre ting sammen.

Hilsen
Struntze
90" 3,9 aut (der også knuser et par 10 splines foraksler en gang imellem)
Index
131298: sv: sv: sv: Ranger Rover knæk knæk:-/ (22-02-2013 19:57:37) (svar på 131297)
Mads Bak Petersen #5391, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 87.59.228.61)
Yes helt enig, hvis man har store dæk og tungdykkersko, så er det på med 24 spline rover diff. , forstærket sikaksler Ashcroft , samt cv joints hd, efter min mening og hd drivflanger. Dyrt men holder. Struntze, måske skulle du prøve at holde den V8 under 7000 omdrejninger når den gule skal fremad :-)

Mvh
Mads
Index
131479: sv: sv: sv: sv: Ranger Rover knæk knæk:-/ (27-02-2013 22:14:01) (svar på 131298)
Peter Struntze #2005, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 2.111.157.110)
ja ja Mads
Men hvis du læser i ny tråd højere oppe, så kan den slet ikke tage så mange omdrejninger (mener den flyder v. ca. 6.800)
Og når nu jeg skal fylde hullet i statskassen, så skal det også lyde af noget....

Ses i pluten
Struntze
Index
131299: sv: sv: sv: Ranger Rover knæk knæk:-/ (22-02-2013 20:28:29) (svar på 131297)
Jakob Gregersen #8885, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 82.211.239.82)
24 splines kom i RRC fra 1993.
Index
131514: sv: Ranger Rover knæk knæk:-/ (28-02-2013 19:51:58) (svar på 131279)
Per Glerup Nielsen #0909, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 188.179.44.205)
Hej

Jeg vil ikke hænge nogen ud som terminator 3,9 ;-)

Men kender en der kørte med 37" den smadrede alt igen og igen , men så fik den en 110 salisbury bagaksel, det kræver at den bagerste kardan kortes ca 7 cm af, eller ingen ændringer.

I front fik den en fire pins bagdiff klump fra en P38 og 24 strålers aksler.

Selv om han gør hvad han kan - holder det ;-)

Mvh Per