tilbage

Land Rover Forum  

Index
131813: dobbelt eller wideangle..? (09-03-2013 10:16:13)
Nicolai Schunck #8244, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 87.57.225.139)
hej Forum

skal nok investere i en ny front kardan.

men skal man vælge det ene eller det andet.

Bilen 90 TD5 med 2" terra firma fjeder og dæmper 6gr. castorkorrigeret radiusarme.

mv.
Nicolai
Index
131814: sv: dobbelt eller wideangle..? (09-03-2013 11:24:34) (svar på 131813)
Mads Bak Petersen #5391, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 87.59.228.61)
Davs Nicolai

Jeg vil nok anbefale en Bailey Morris Cardan, da jeg kender din kørestil og bil.

http://gigglepin4x4store.gostorego.com/driveline-suspension-and-steering/propshaft/wide-angle-propshaft.html

Jeg kører selv med en gammel Disco II doublejoint og det virker også ganske fint. Skal dog hilse og sige det er et nightmare at skifte dobbelt krydset....Så hvis jeg skulle ud og købe en ny ville jeg gå efter ovenstående. Flot blå farve endda.

Mvh
Mads
Index
131817: sv: dobbelt eller wideangle..? (09-03-2013 13:57:56) (svar på 131813)
Lasse Steffens Pedersen #8479, reg. njyl (medlem) (ip-adr: 87.57.2.44)
Hej

Jeg har selv lige købt en wide angle til min 90" Dog købte jeg min kardan hos http://www.paddockspares.com de har også nogle fra Bailey Morris.

Det virker til at være i god kvalitet. Dog er det kunne mit indtryk ved monteringen. Har ikke kørt så længe med den.

Mvh
Lasse
Index
131818: sv: sv: dobbelt eller wideangle..? (09-03-2013 14:03:30) (svar på 131817)
Thomas Petersen #8715, reg. sjyl (medlem) (ip-adr: 62.199.203.217)
tilslutter mig mads . bailey moris det dur !
Index
131820: sv: dobbelt eller wideangle..? (09-03-2013 16:29:33) (svar på 131813)
Ole Rasmussen #2919, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 87.58.53.250)
Hvis der er problemer med vibrationer bl.a. ved omkring 70 km/t så løses det med dobbelt-kardan. Hvis der ikke er vibrationer så er det et wide angle, da det er lettere og mere simplet.
Mig bekendt laver Bailey Morris både enkelt og dobbelt kardaner.

Hilsen
Ole

Index
131821: sv: sv: dobbelt eller wideangle..? (09-03-2013 17:02:17) (svar på 131820)
Nicolai Schunck #8244, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 87.57.225.139)
det eneste punkt hvor jeg har registreret vibrationer er ved præcis
50 km/t.

har kørt et år med en af de billige dobbeltledet aksler men den er allerede smadret.

http://www.mm-4x4.com/front-double-cardon-propshaft---disco-1-classic-rr-defender---1994-on--3258-p.asp

det er ledet inde i selve kuglen, mellem kadankrydsne der er gået, og har spurgt, der er ingen reservedele til den.

Index
131825: sv: sv: sv: dobbelt eller wideangle..? (09-03-2013 19:02:36) (svar på 131821)
Ole Jensen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 188.177.22.134)
Naturligvis findes det også som reservedele…

http://www.jgs4x4.co.uk/land-rover-discovery-2-front-propshaft-repair-kit-296-p.asp

man ken evt. også nøjes med at købe center leje…

http://www.jgs4x4.co.uk/land-rover-discovery-2-front-propshaft-centre-bearing-295-p.asp

hæfter mig iøvrigt ved at du kun har 2" lift, men bruger 6 deg. caster corrected arms. - terrafirma forskriver selv 3 deg. ved 2" lift og kun 6 deg. over 2" lift - så dine vib. er måske selvintroduceret i det vinklen´s stigning er kraftig med en 6 deg. arm, og derved slider center leje for hurtigt. Passer måske meget godt med det korte interval du oplever.

Index
131827: sv: sv: sv: sv: dobbelt eller wideangle..? (09-03-2013 20:03:06) (svar på 131825)
Nicolai Schunck #8244, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 87.57.225.139)
det er korrekt at de foreskriver at de gælder fra 2" og derover.
har skrevet frem og tilbage med Terra for at få de rigtige radius arme og det er deres anbefaling der ligger til grund for valget.

problemet var at den var meget retningsfølsom på motorstien med 3gr. korrigeret.

men om det skulle være det der har flyttet problemet et andet sted hen på bilen, ved jeg ikke endnu ..?
Index
131828: sv: sv: sv: sv: sv: dobbelt eller wideangle..? (09-03-2013 20:49:40) (svar på 131827)
Ole Jensen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 188.177.22.134)
det kan jeg såmænd sagtens følge.. hvis man primært har jagtet retningsstabiliteten - jeg ville så blot mistænke en forøget over-castor ifbm. det slid du beskriver…