tilbage

Land Rover Forum  

Index
132142: stelnummer. Hvad skal man tro på? (20-03-2013 23:36:57)
Christian Andersen #7627, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 80.72.152.135)
Har luret lidt på mit stelnummer. Ifølge dette nummer er min bil fra 1984, men på min reg attest står der "reg første gang 1986".
Kan den virkelig have stået på lager i op til 2 år inden salg? Syntes jeg bare lyder underligt.
Index
132143: sv: stelnummer. Hvad skal man tro på? (21-03-2013 01:15:59) (svar på 132142)
Ole Pars #3338, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 87.58.123.192)
Hvad er stelnummeret?
Index
132146: sv: sv: stelnummer. Hvad skal man tro på? (21-03-2013 06:58:53) (svar på 132143)
Asger Jørnow #7242, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 194.239.236.19)
Det er meget normalt at biler ikke bliver registreret lige efter de er lavet. Specialbiler som vores har en længere omsætningshastighed, og hvis det tilmed ikke er den mest populære farve kan de blive meget gamle.

Jeg havde en RRC der også var 1½ fra produktion til indrgistrering, min svoger havde en lysegrøn disco 1 der blev registreret første gang over 2 år efter produktion, og derved senere end første Disco 2, til stor forvirring for senere ejere.

MVH Asger
Index
132150: sv: sv: sv: stelnummer. Hvad skal man tro på? (21-03-2013 09:12:53) (svar på 132146)
Per Glerup Nielsen #0909, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 86.58.252.50)
Det er helt normalt, fra min tid hos Ford har jeg set det utallige gang, og som Asger skriver kan det ende med forkerte reservedele når man bestiller uden brug af stelnummer, specielt hvis det rammer et modelskift,

Det er endnu mere udbredt hvis vi taler campingvogne.

Man skal være lidt vågen ved handel, man skal jo kun betale i forhold til den ældste dato.

Med venlig hilsen

Per
Index
132153: sv: stelnummer. Hvad skal man tro på? (21-03-2013 19:11:59) (svar på 132142)
Torben Vestergaard (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 62.198.226.121)
Hej Christian

Mener, at hvis stelnummeret indeholder AA så er det en 84'er og det er meget normalt, at de står på hylden i nogle år. Sådan var det måske dengang???

Jeg har også en 84'er som er indregistreret 1. gang i 87 så min er nyere end din...hehe!

Dertil kommer 27 forskellige mekanikere der har rodet med bilen de sidste snart 25 år og selv lige fundet en løsning på en dims og så starter balladen...

Det er blot starten på et måske udfordrende bekendtskab - se blot mit indlæg tidligere...

God fornøjelse og hold ud.

Hilsen

Torben
Helsingør

Index
132154: sv: sv: stelnummer. Hvad skal man tro på? (21-03-2013 19:54:14) (svar på 132153)
Brian Nielsen #8657, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 178.155.244.45)
Jeg har en 110" fra 84 med AA i nummeret, og den er registeret første gang i 84 ;o)
Index
132156: sv: sv: stelnummer. Hvad skal man tro på? (21-03-2013 20:42:03) (svar på 132153)
Christian Andersen #7627, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 80.72.152.135)
Hej Torben

Det er lige præcis AA den hedder :-) Og ja det er lavet mange finurligheder ved den. Ikke mindst ved elnettet hvor strømtyve ikke er et sjældent syn. Noget jeg prøver at redde bod på efterhånden som jeg får afklaret hvad der laver hvad.

Men ellers er den egentlig holdt ok. Beklædningen er lavet om og er knap så pæn mere, men det er der jo heldigvis råd for :-)
Index
132159: sv: sv: sv: stelnummer. Hvad skal man tro på? (21-03-2013 21:49:41) (svar på 132156)
Verner Andersen #2749, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 94.191.247.88)
Har selv haft en 110" N/A 1986, med lift-up dørhåndtag, men første gang indregistreret 1988 (Med DOMI-mærkat i bagrude; thank you) Hertil skal man være opmærksom på eks. A både kan være 1983 og 1984, da dette ikke følger kalenderåret, men skifter i august. 90"- A kan dog ikke være 1983, da denne først kom i 1984.
Index
132160: sv: sv: sv: sv: stelnummer. Hvad skal man tro på? (21-03-2013 22:34:56) (svar på 132159)
Christian Andersen #7627, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 80.72.152.135)
Og også diesel så vidt jeg kan forstå? Så min 90" diesel AA må være fra 84 hvis jeg så har regnet den rigtigt ud?
Index
132161: sv: sv: sv: sv: sv: stelnummer. Hvad skal man tro på? (21-03-2013 23:07:43) (svar på 132160)
Verner Andersen #2749, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 94.191.247.88)
Nemmerlig; 90" (med 92,9 tommer i akselafstand) kom i 1984 med 2.5L sugediesel, N/A, eller 2.25l benziner og i 1985 afløste 3.5L V8 sidstnævnte.
Sjovt nok var 3 ud af 4 solgte Land Rovere 109" i beg. af firserne; derfor kom man med dennes afløser først; som 110" i 1983 og så 90" i 1984; men 90" blev meget hurtigt et hit og overhalede 110" i salgstal. Og endnu sjovere forsvandt V8muligheden først fra 90" men da denne motormulighed havde flere fans end Land Roverfolkene havde regnet med, steg salgstallene på V8 110"
indtil omkr. 1992-3 da V8muligheden så forsvandt generelt, bortset fra specialmodeller.
Index
132162: sv: sv: sv: sv: sv: sv: stelnummer. Hvad skal man tro på? (21-03-2013 23:13:23) (svar på 132161)
Paul Sehstedt #0027, reg. sjyl (medlem) (ip-adr: 80.62.116.133)
Var det ikke en 2,5 b i Ninety ?
OneTen havde 2,25 dna + dt, 2,5 dna + dt, 2,5 b + V8 b, men kan ikke mindes, at der skulle havde været en 2,25 b.
Index
132163: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: stelnummer. Hvad skal man tro på? (22-03-2013 06:59:28) (svar på 132162)
Knud Madsen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 94.191.181.179)
Jeg har rodet med 110" STC 1984 med 2.25 Benzin, viste det sig til min overraskelse.
Den var importeret fra et eller andet sted i Muhamedanien og var med AC, monteret i en stor installation ude i motorrummet, og ikke i fodrummet i højre side.