tilbage

Land Rover Forum  

Index
132152: Spændende! (21-03-2013 18:45:04)
Torben Vestergaard (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 62.198.226.121)
Så fandt vi da ud af i samarbejde med Wiliam's, at min 92,9'er, er lidt uden for nummer.

Efter 3. forsøg med pakninger til dieselpumpen bliver det spændende om det så passer sammen i morgen. Det er i hvert fald em meget speciel pumpe....

Min 90'er er så heller ikke en 90'er men en 92.9'er....med rullevinduer...

Født som en af de første 2,5 diesel, men har turbo (som først kom i 1986)må turboen være eftermonteret...

Fantastisk at man kan få et ellers kompetent mekaniker personale helt op af stolene og virkelig støve bøger og internet igennem..

Fantastisk køretøj.....tjek nedenstående side og nyd foto ect.

http://www.lr-mad.co.uk/en/defender-svx

Kløen i håret

Torben Vestergaard
Helsingør
Index
132175: sv: Spændende! (22-03-2013 11:46:13) (svar på 132152)
Per Glerup Nielsen #0909, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 86.58.252.50)
Hej Torben,

En 90" er 92,9" og det er de allesammen, en 90" er født med rullevinduer.

Så det er nok "kun" din pumpe der er "speciel" da den har fået eftermonteret turbo kan den samtidig have fået en ny pumpe med i sættet, justeret til turboen.
Derfor passer det muligvis ikke med stelnr/årgang.

Hvis en LR bare har et par år på bagen, hver gang den får en ny ejer skal der lige laves det ene eller andet om, så tag ikke noget for givet.

Er det ikke lidt derfor vi kan lide dem, ikke to der er ens, det er med til at give dem sjæl.

Med venlig hilsen
Per 92,9 = 7,1" for lang til et gratis bak ;-)

Index
132176: sv: sv: Spændende! (22-03-2013 12:09:40) (svar på 132175)
Henrik Klinge #8692, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 80.62.117.97)
Er det ikke ved 95" det skiller?
Man kan få et sæt der strækker en 90" til 96" i england...
Henrik Klinge 110", eller ca deromkring....
Index
132181: sv: sv: Spændende! (22-03-2013 14:40:10) (svar på 132175)
Leif Glering #8749, reg. njyl (medlem) (ip-adr: 188.176.93.246)
@Per
du mener selvfølgelig for kort ;)

/Leif
Index
132184: sv: sv: sv: Spændende! (22-03-2013 20:20:43) (svar på 132181)
Anders Kofod Mogensen #5653, reg. mjyl (medlem) (ip-adr: 95.166.189.243)
Mon det er en daugbjerg turbo kit ?

Index
132186: sv: sv: sv: sv: Spændende! (22-03-2013 22:02:36) (svar på 132184)
Paul Sehstedt #0027, reg. sjyl (medlem) (ip-adr: 80.62.116.92)
Det er næppe et Daugbjerg kit; det blev brugt på 2,25 d...

Jeg ved, at Tohuse har opgraderet een 2,5 dna med turbo (og intercooler ?) . Hvilke dele der blev suppleret/udskiftet med, aner jeg ikke.
Index
132188: sv: sv: Spændende! (23-03-2013 09:50:10) (svar på 132175)
Torben Vestergaard (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 62.198.226.121)
Hej Per

Det er lige præcis derfor vi elsker vores biler...Det er simpelthen "sygen"...Kan man ikke klare det pres så skal man ikke have LR..
Min pumpe er en eftermonteret fra en hugger tror jeg. Det originale nr 597A er ridset over og et andet tal er skrevet. Sikkert til huggerens eget lagersystem.
Sidste uge og denne weekend er jeg kun halv eftersom hun er parkeret på liften hos mek. Vi regner med de rigtige pakninger kommer mandag...meen lad os nu se...

Når alt er overstået i denne omgang går turen til jagten i Sveriges skove og der skal hun på arbejde... Så får jeg min tid tilbage x 100..Det er det hele værd.

God påske

Torben
Index
132187: sv: Spændende! (23-03-2013 01:06:55) (svar på 132152)
Sven-Åge Friis #4443, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 95.166.94.69)
HEJSA..
så vidt jeg er randt på uden tiden, så kunne man både fa 2.25 og 2.5 diesler med Daugbjerg turbo på..
¨på en 2.5 blev effekten hævet fra 68 hk til 74 hk ifølge de papirer jeg har haft i hånden.. og kørt med..
mvh
sven-åge
4443
Index
132189: sv: sv: Spændende! (23-03-2013 10:37:10) (svar på 132187)
Paul Sehstedt #0027, reg. sjyl (medlem) (ip-adr: 80.62.116.249)
Mojn Sven-Åge

den med 2,25 har jeg selv doku på - og kørt med i flere år,

men har du noget på 2,5 dna med Daugbjerg turbo ?

Lidt interessant for historieskrivningen...