tilbage

Land Rover Forum  

Index
133600: fjernbetjening til spil (15-05-2013 19:25:37)
Lars Beck Jensen #8889, reg. njyl (medlem) (ip-adr: 94.145.245.84)
Hej.

Jeg har været så genial at gemme fjernbetjeningen til mit spil. Så genialt at jeg ikke kan finde det igen.

Kan man købe sådan en slags universal fjernbetjening, og i givet fald hvor?

Mvh.

Lars
Index
133622: sv: fjernbetjening til spil (16-05-2013 09:46:51) (svar på 133600)
Morten Nyhus #7617, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 80.198.193.10)
Hej Lars

Sikke en bummert, godt det ikke er mig – for det kunne det lige så godt have været. Vigtige ting får jeg gemt så godt at jeg ikke kan finde dem igen.

Nu har du ikke skrevet hvilket mærke spil du søger en fjernbetjening til, så det er lidt svært at henvise til om det er muligt at finde en fjernbetjening til netop dit spil. De fleste forhandlere kan fremskaffe en fjernbetjening uden der følger spil med, så det var måske en mulighed at kontakte en forhandler af det spil mærke du har.

Jeg har fået ført kabler fra spillets kontrolboks ind i kabinen til en fastmonteret kontakt, da jeg var træt af at have kablet fra fjernbetjeningen ind gennem vinduet når jeg kørte. Ofte fik jeg også brug for spillet inden jeg havde fået rigget det an med fjernbetjeningen, hvilket var lidt træls at skulle gøre begravet i pløre eller vand. Derudover sidder der også en fastmonteret kontakt ude ved spillet, så den person der står ved spillet også kan tage kontrollen over det. Husk at det skal være en fjederpåvirket kontakt, hvis du begynder på den løsning, så spillet kun kører når du påvirker kontakten. Så er det ”bare” at tænde på hovedafbryderen og er spillet klar til brug.

Personligt ligger jeg inde med en Warn fjernbetjening som ikke længere bruges pga. ovenstående, og da jeg ved at der er andre i klubben der har lavet samme nummer med andre mærker, f.eks. Superwinch, så var det måske en ide at efterlyse en brugt fjernbetjening til netop dit spil på Roverbørsen – måske har du heldet med dig.

Hvis du ikke kan støve en fjernbetjening op, var det måske noget at overveje at få ført en kontakt ind i kabinen. Skal man smide den væk, så skal man glemme hvor man har parkeret bilen.

Håber du finder en løsning.

/Morten