tilbage

Land Rover Forum  

Index
134482: RVS-TEC "Motor Renovering" (18-06-2013 17:24:20)
Jan Jeppesen #9031, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 85.27.192.96)
Jeg har en Land Rover 90" fra 1986, hvor der er lagt en 200TDI i, af for mig ukendt årgang og km stand.

Man læser jo ofte om forunderlige ting, og mirakel midler, jeg stødte på RVS-TEC gennem en motorcykel side, og læste lidt om det, for mig er det Swedol i ny formular (ved godt dette sikkert adskiller sig på MANGE punkter) men magien er lidt i samme retning.

Nu tænkte jeg så, det skal da testes på min gamle Land Rover, med mindre det er testet af en anden uden resultat !!!! Så før jeg nu gik i gang ville jeg høre om der var andre der havde forsøgt sig.
Og så også hvor på Fyn jeg skal køre hen for lige at sikre mig at remme, ventiler og slanger nu var monteret og justeret rigtigt før jeg gik i gang ?

Min tanke var at få lave en kompressions test, og køre til Bosch og få lavet en effekt måling.
Så skulle den stå på en motor rens (invendigt), og påfyldning af olie og mirakel middel, køre 400 km lave en kompressions test og give den anden etape, trille 1.500 km og slutte testen af med kompressions test og rulle felt igen.


Mvh

Jan
Index
134483: sv: RVS-TEC "Motor Renovering" (18-06-2013 17:43:52) (svar på 134482)
Paul Sehstedt #0027, reg. sjyl (medlem) (ip-adr: 37.128.215.215)
Jeg giver dig lige mit bankkontonummer. Der kan du indbetale beløbet, som du har planlagt at bruge. Det har samme effekt for dig, som at gennemføre din plan: du kommer af med pengene og får ingen forbedring af din motor!

Jeg kender kun tilsætningsstoffer, der renser via brændstoffet: Miller fra Klubbutikken eller BellAdd.
Dyserne bliver renset og det er det.

Tunap kan bruges til at rense ventilerne med.

Alt andet er hokuspokus...

Er du klar til at notere mit kontonummer ???
Index
134485: sv: sv: RVS-TEC "Motor Renovering" (18-06-2013 19:09:09) (svar på 134483)
Jan Jeppesen #9031, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 85.27.192.96)
Jeg har brugt både Tunap og BellAdd, og bruger BellAdd hver gang der tankes.

Jeg har tidligere på min Jeep, pillet topstykket af for at se indmaden, samlet skidtet og brugt Tunap og åbnet for at se om den var blevet så blank som lovet ! Spild af penge vil mange nok sige, men så ved jeg hvad jeg snakker om, når jeg snakker med.

Nu har jeg jo læst en del på andre forum end lige DLRK´s, jeg er ikke indspist nok endnu ! Og der er nogle der har lavet lignende test på f.eks Porsche 944, der er Saab klubben hvor det er brugt og testet med succes, du finder naturligvis en del andre der er imod det, men det er som regel ret udokumenteret, det er bare efter "Grumpy old men" princippet.

Mvh

Jan
Index
134484: sv: RVS-TEC "Motor Renovering" (18-06-2013 19:04:00) (svar på 134482)
Jørn Thomsen #8802, reg. njyl (medlem) (ip-adr: 87.56.145.150)
Må give Pause ret. Har behandlet motor og gearkasser, ingen forbedring som en olie af god kvalitet også ville medføre. Ingen hørbar ændring af motorgang og gearskifte, og ikke flere km/l. Spar dine penge.
Mvh Jørn
Index
134487: sv: sv: RVS-TEC "Motor Renovering" (18-06-2013 19:15:37) (svar på 134484)
Carsten Hansen #8789, reg. vjyl (medlem) (ip-adr: 178.72.19.65)
Man kan IKKE købe en motorrenovering på flaske.... Trist, men sådan er det bare... ;-(
Index
134488: sv: sv: sv: RVS-TEC "Motor Renovering" (18-06-2013 19:23:42) (svar på 134487)
Jan Jeppesen #9031, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 85.27.192.96)
Uanset hvad i nu "mener" så jeg gerne at det var dokumenteret,

Hvis man kigger denne TÜV rapport igennem er der jo en effekt !
http://www.rvs-tec.dk/documents/00021.pdf

De har så valgt at udføre det på biler fra VW gruppen, jeg kan ikke lige finde nogle der har forsøgt sig på en bil i Rover familien.

Mvh

Jan
Index
134489: sv: RVS-TEC "Motor Renovering" (18-06-2013 19:38:24) (svar på 134482)
Ole Christiansen #8995, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 2.106.221.150)
Erfaringerne med Swedol var, at der var en effekt af dette. Desværre fortog det sig hurtigt igen. Tilsætningsstofferne bliver hurtigt slidt af og så er effekten væk. Jeg vil også sige, at der ikke er grund til at smide penge efter RVS-TEC.
Index
134491: sv: sv: RVS-TEC "Motor Renovering" (18-06-2013 19:48:22) (svar på 134489)
Jan Jeppesen #9031, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 85.27.192.96)
Jeg arbejdede ved VW dengang Swedol var på toppen, og vi kastede den ene bøtte efter den anden i de gamle biler, dengang blev der ikke målt hverken det ene eller det andet, men Swedol vil jo heller ikke have en effekt på kompressionen, da det jo er et PTFE baseret produkt, så det var vel udelukkende for friktion/støj.

Mvh

Jan
Index
134493: sv: sv: sv: RVS-TEC "Motor Renovering" (18-06-2013 20:41:57) (svar på 134491)
Jørgen Lundrup #3771, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 85.218.166.195)
Hej Jan,
det står ikke ganske klart for mig, HVORFOR du egentlig vil prøve den slags midler? Hvis 200 TDI'eren trækker godt, ikke bruger nævneværdigt med olie og heller ikke har særlige mislyde, hvorfor så bruge ressourcer på det? Husk, at briterne ikke kunne drømme om at lave noget om, hvis det kører nogenlunde, og det er vel alt i alt et godt standpunkt at have...

Jørgen Lundrup
Index
134494: sv: sv: sv: sv: RVS-TEC "Motor Renovering" (18-06-2013 21:12:40) (svar på 134493)
Jan Jeppesen #9031, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 85.27.192.96)
Hej Jørgen

Det er nok samme grund som når folk hælder Miller eller BellAdd i tanken, fordi det skulle gøre en forskel.
Jeg ved BellAdd gør det, også selvom du kan finde folk der skriver at det er fup og fidus ! og når jeg så kan læse at RVS, og også andre tilsætnings stoffer også skulle gøre en forskel, så hvorfor ikke undersøge om det kan gøre bare lidt forskel for mig også, det koster jo ikke det vilde, jeg må bare købe lidt mindre snacks de næste par gange vi skal ud og køre ;-)

Nu har jeg jo ikke tidligere haft en diesel Land Rover, men den larmer da som om englænderne har glemt at spænde det hele fast derinde, eller lagt lidt ekstra møtrikker ind til næste service. Og når man så læser om erfaringerne, specielt fra Porsche folket, hvis motorer også larmer en del, dog på en lidt anden måde, så kunne man fristes til at tro at der var håb forude !

Og nej, der er da meget det ikke ændre sig på bilerne gennem årene, men diesel motorene er da skiftet en del ud hen af vejen, så det må jo netop være der jeg skal pille.

Mvh
Jan

Index
134499: sv: sv: sv: sv: sv: RVS-TEC "Motor Renovering" (18-06-2013 22:54:23) (svar på 134494)
Asger Jørnow #7242, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 80.63.104.145)
Jeg har oplevet stor ydelsesforbedring ved kvalitetsbrændstof til V8, den trak langt bedre autotrailer med Shell Ultra 99 oktan. Samme forskel kan sikkert opnås med additiver på flaske, spørgsmålet er hvad der er billigst.

Der er også forskel på diesel, og man kan sikkert opnå samme forbedring ved at bruge mærkevare tank eller additiv.


Med V8 hilsen
Asger
Index
134500: sv: sv: sv: sv: sv: sv: RVS-TEC "Motor Renovering" (19-06-2013 00:34:06) (svar på 134499)
Bo Helsted (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 87.63.237.146)
Jeg deltog engang i det, man kalder en "fokusgruppe", hvor 7-8 tilfældige kunder (udvalgt fra kundekort-databasen)kom til et møde med et PR-bureau samt repræsentanter fra Shell. Det handlede om V-Power, lige efter den blev introduceret.
På mange måder var det underholdende; Først talte "vi kunder" løst og fast med en "moderator" fra PR-firmaet. Alle var mer´ eller mindre overbeviste om, at deres bil kørte bedre, og var lidt friskere med den "fine" benzin. Køretøjerne var lige fra gamle Skodaer (pre-vw-tiden) til spritnye Audi´er. Jeg havde på det tidspunkt en Volvo 740 turbo intercooler, som rent faktisk var anbefalet minimum 98 oktan benzin, og kørte gerne en omvej, for at få opfyldt det oktanbehov. Så V-power var fint for Volvoen, jeg var sådan set ligeglad med alle de øvrige påståede herligheder, bare jeg kunne undgå tændingsbanken i min "hidsige" turbo, uden at skulle 20 km omvej.
Repræsentanter fra Shell overværede vores snak fra en one-way glasrude, og efter lidt tid, blev deres tekniske chef introduceret. Kort fortalt, han var en meget venlig og ærlig mand, og gav mig også ret i, at især (han var ikke meget for ordet "kun") turboladede og højkomprimerede motorer fik glæde af det høje oktantal - de øvrige "kvaliteter" uanfægtet.
Trods disse udsagn, fra olieselskabets egen mand, blev selv ejerne af de sløveste Skodaer, ved med at mene, at netop deres bil kørte mærkbart bedre. Lad os sige, at anti-friktion-jeg-skal-gi-dig giver 1% højere ydelse, fra f.eks. 100 til 101 hk. Er det mærkbart? Næppe!
Man tror på det, man gerne vil tro på - og hvor ville det også være dejligt, hvis et additiv kunne udskyde den renovering ens motor trænger til. Eller at den rynkecreme, kunne få konons rynker væk.
Index
139826: sv: sv: sv: sv: sv: RVS-TEC "Motor Renovering" (23-01-2014 11:45:40) (svar på 134494)
Stig Krarup Petersen #9059, reg. sjyl (medlem) (ip-adr: 31.185.71.101)
Hej Jan

Jeg er bare nysgerrig.
Gennemførte du testen?
hvad var i givet fald resultatet.

Vh. Stig
Index
139829: sv: sv: sv: sv: sv: sv: RVS-TEC "Motor Renovering" (23-01-2014 14:50:24) (svar på 139826)
Jan Jeppesen #9031, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 188.182.59.70)
Hej Stig,

Fik ikke taget mig sammen til at bruge rullefeltet, men jeg købte vidundermidlerne og lavede det uden den helt store videnskab indblandet.

Men nu nåede jeg så at bytte 90"eren ud med en 110" inden sidste måling, men alle cylindre fik forbedret kompression, 2 ud af de 4 cylindre fik en markant forbedring, og der var tydelig forskel i lyden af motoren efter nogen tid godt nok (1-2 tanke), brændstof økonomi er jo lidt svært på en Land Rover, der er jo mange forhold, men jeg kom længere på de sidste tanke jeg kørte, dog kun 0,8 km/L målt på 5 tanke før og 5 tanke efter mirakel kuren.

Det hører nok også med at jeg samtidig rensede med Bell-add både i tank og indsugning, den var faktisk næsten holdt helt op med at ryge.

Mvh

Jan