tilbage

Land Rover Forum  

Index
134559: En udfordring (19-06-2013 21:01:04)
Ole Pars #3338, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 87.58.123.192)
Som jeg hermed giver videre..
PRC 3736 Low fuel monitor unit relæ sidder der i min nye 109"er...
Tankmåler instrumentet(TI) virkede ikke, så jeg skiftede det til et nyt.
Nu virker TI på sidetank men ikke på bagerste tank. "Tom tank" lilla/blå lampe lyser konstant ved omskifter på bagerste tank men ikke på sidetank.
Kunne man bare finde et ledningsdiagram for en 1983 Diesel, 24v med 2 tanke så var det nok til at se sig ud af??? det er IKKE som på en Lwt!
Nogen bud på kobling, og ikke minds funktion af PRC3736??
Jeg fatter bjælle!!
Index
134575: sv: En udfordring (20-06-2013 12:54:05) (svar på 134559)
Verner Andersen #2749, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 109.56.167.170)
Nu er du jo lidt karrig med filstørrelsen :) men på min højrestyrede benzin-ten-nine sidder der, i forb. med omskifterhane på bagside af sædekasse-skot noget omskifterkontakt, som ligner noget, der bare sidder og stønner efter at lave panik, ingen tvivl at fejlen skal findes der.
Index
134583: sv: En udfordring (20-06-2013 15:36:09) (svar på 134559)
Ole Pars #3338, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 91.224.210.10)
Jo-jo Verner. Der har jeg skam allerede været for at rydde op og gøre rent :-)
Ud over at der tilsyneladense mangler en ledning på den ene terminal på sædetanken, ser alt ud til at være forbundet som tiltænkt..
Tja, filen kan jeg så ikke tilføje men det var bare et billede af et gult relæ med påskriften "PRC 3736 LOW FUEL MONITOR UNIT"
Jeg er sikker på at dette relæ er en "opgradering" af det som feks findes i Lightweight. Problemet er at jeg ikke har noget lednings diagram.
Så hvis een af jer derude ligge inde med en Midlertidig Brugsvejledning Land Rover 109" 24v Diesel Stw fra Forsvaret, så er jeg sikker på at diagrammet er her!
Index
134588: sv: sv: En udfordring (20-06-2013 18:57:32) (svar på 134583)
Jørgen Ditlev Christensen #8184, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 148.122.187.78)
Har du prøvet klubbens bibliotek?
Index
134589: sv: sv: sv: En udfordring (20-06-2013 19:32:13) (svar på 134588)
Ole Pars #3338, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 91.224.210.11)
Næ, men den tror jeg ikke på!!
Bilen er jo specielt bygget til forsvaret.
Jeg prøver alligevel!
Index
134594: sv: sv: sv: sv: En udfordring (21-06-2013 07:01:31) (svar på 134589)
Peer Gotthardsen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 87.104.46.183)
Hej ole
Har talt med de 2 der kørte bilen, samt en gammel mekaniker fra Tønder Kaserne.
Opbygningen er som følger.
Hovedtanken i bilen er den bagerste, og kaldes "march tanken"og der virker både måler og advarselslampe.
Tanken uder sædet er "signal tanken", og ved holdt og oprettelse af Autoko master og udstyr, kan bilen stå og forsyne udstyret via bilens interne stråmforsyningsudstyr (Generator og batterier i 24 volt)
Når man så gør holdt kobler man over på "signal tanken" og advarselslampen tænder for at indikerer man er på denne tank.
Uret virker ikke i denne stilling da bilen i Militær regi nu er en "Generator/Signal" del og skal tilses hver 8 time og der skal efterfyldes brændstof, og for at "tvinge" Operatøres til at kikke i tanken , har man undladt at uret kobles med over.
mekanikeren sagde at det var en nem operation idet ledningen bare flyttes og på de anden af de 2 spadestik på målerdelen og den "anden" skal blot tilsluttes advarselslampe ledningen fra lampen
vh
Peer
Index
134597: sv: sv: sv: sv: sv: En udfordring (21-06-2013 14:08:15) (svar på 134594)
Ole Pars #3338, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 80.62.117.16)
Ok, funny!!
Man har så byttet om på ledningerne enten på omskifter kontakt eller relæ for det virker i princippet nu stik modsat forklaringen.
Dvs måler virker på sidetank men ikke advarselslampe..
Omskift
Måler virker IKKE på bagtank og adv lampe lyser konstant.
Tror pokker den pære var sprunget!
Man skal lære lidt hver dag :-)