tilbage

Land Rover Forum  

Index
135124: S.U. Karburator og 3 trins autogearkasse. (18-07-2013 09:20:28)
Claus Nørgaard Hansen #7227, reg. sjyl (medlem) (ip-adr: 194.138.39.54)
Hej I forum.

Nogen der kan hjælpe mig her. Bilen er en RRC 3,5 V8 karburator

Jeg har før haft strombergs monteret som karburator. Men havde nogen SU karbs til at ligge og ville så have dem monteret, de er monteret så langt så godt, kan under stort besvær få startet bilen som efter lidt tvang kommer til at køre stabilt, ikke OK men stabilt.

Nu vil jeg så prøve at stille lidt på dem så de kommer til at køre bedre og starte bedre.

med de gamle Strombergs gik tomgang i P op i 2000 omdr./min, ifølge rep. håndbog skulle dette være OK.
Nu hvor det så er SU karbs skal det så være det samme??

Men nu det generelle spørgsmål hvordan skal de indstilles og hvad skal der stilles på og hvor skal det gøres?
Skal alt pilles fra af diverse arme og stænger når selve grundindstilingen laves??
Jeg vil bare gerne lige have den til at starte og køre og så kan den komme til en der kan indstille SU'erne ordentligt.

Et sidste spørgsmål: Jeg er nødt til at putte et stump rør fra en gammel diesel højtryksrør ind i returslangen så jeg kan få tryk nok på bensinen så karb nummer 2 kan få noget bensin, karb 1 er ikke noget problem.

Er der virkelig så stor forskel på benzin tryk til stromberg og SU eller er der et eller andet fuldstændigt galt i mine SU karburatorer??

Da SU'erne sad på en anden motor var returen totalt stoppet og der kørte de rimelig OK.

Nogen der har nogen HINT.

Claus
Index
135126: sv: S.U. Karburator og 3 trins autogearkasse. (18-07-2013 10:00:26) (svar på 135124)
Asger Jørnow #7242, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 87.49.140.98)
Du skal have forbindelses stangen af ved justering.

Start med at grundjustere dyserne. Ud med stemplerne, og dysen plant med gulvet, og så 3½ omgang ned. Og i med stemplerne igen. Husk olie i inderrøret (der er lange tråde her på forum om typen).

Herefter skal tomgangen justeres til 800 omdrejninger, med flow måler finder du punktet hvor de står ens.

Og så kan forbindelsen monteres igen, efter at længden er tilpasset.

Herefter skal du have justeret hvor meget ekstra benzin den skal have ved at skrue dyserne længere ned eller op ad gangen. På Stromberg er der et trick der går på at når man løfter stemplerne skal den ikke tage flere omdrejninger, men heller ikke falde voldsomt. Det virker også lidt her. Hvis den tager flere omdrejninger når du løfter, er blandingen for fed, og du skal have dyserne op.

Der er ikke forskel på pumpen til de to karburatorer, kun til indsprøjtning. Men der skal være godt flow når du løsner rørene.

Alt det der automatgear kick down kabler og så videre har jeg ikke forstand på.

Med Land-Rover hilsen
Asger Jørnow
Index
135140: sv: S.U. Karburator og 3 trins autogearkasse. (18-07-2013 15:39:45) (svar på 135124)
Per Glerup Nielsen #0909, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 86.58.252.50)
Hej,

Du mangler kun svar på et spørgsmål ;-)
Det originale returløbsrør til SU har indbygget en prop med ca. 3mm hul, så det du har lavet med en stump dysserør passer nok meget godt. Godt tænkt og forsøgt.
Husk SU er omv. alt andet skruer du blandingsskruerne ind = federe blanding

Med venlig hilsen

Per