tilbage

Land Rover Forum  

Index
135637: Range Rover Classic (14-08-2013 17:59:14)
Thomas Ernlund #8138, reg. mjyl (medlem) (ip-adr: 79.138.141.102)
Jeg har flere spørgsmål til jer, som jeg slet ikke er i tvivl om at flere af jer kender svarende på, det første kommer her: min RRC er en pick up, må man ombygge den til en van, hvis "ja" er det nogle som gør i den slags og hvad koster det, pladearbejde på karossen, det drejser om skærmkanter og lidt ved bagløgterne og endeligt er der nogle relativt ubetydelige småting, som rude hejs, omdrejnings tæller og en dør som binder lidt.
Jeg vil se frem til at blive oplyst og naturligvis til at høre fra jer.

VH. Thomas Ernlund
Index
135638: sv: Range Rover Classic (14-08-2013 19:21:07) (svar på 135637)
Paul Sehstedt #0027, reg. sjyl (medlem) (ip-adr: 37.128.215.237)
En danskombygget Range Rover Classic er lidt sjældent og blev til, for at tilpasse til de danske afgiftsregler.
Men at ombygge/tilbageføre bilen til oprindelig stand, vil være ret bekosteligt, medmindre du kan få det lavet i Polen eller Tjekkiet, hvor arbejdslønnen ikke er så høj som herhjemme.
Det koster ca. 5.000 EUR at få en jævnvedligeholdt Volvo 240 lavet karrosserimæssigt fra A-Z i Polen.
Så er al rust fjernet og bilen nymalet. Blot som en indikator for prisniveauet.

Det lovlige i, at ændre fra PU til van vil jeg ikke kaste mig ud i, da reglerne er ret så kompliceret.
Index
135639: sv: sv: Range Rover Classic (14-08-2013 19:35:36) (svar på 135638)
Thomas Ernlund #8138, reg. mjyl (medlem) (ip-adr: 79.138.141.102)
Tak for tilbagemeldingen, det med det danske overrasker mig egentligt ikke, det med priserne vil jeg lige tage i betragtning, og så vil jeg håbe at nogle kan besvare det med det legale.

Index
135661: sv: Range Rover Classic (15-08-2013 22:53:51) (svar på 135637)
Jimmi Povlsen #7737, reg. mjyl (medlem) (ip-adr: 87.104.142.215)
Hej Thomas
Er din bil ikke blot en af de mange, der kom til landet i start 90'erne som blev skåret over, p.g.a. de til tider tåbelige afgiftsregler, vi har i dette land?
For så findes der jo masser af kasser fra andre biler med samme skæbne, som passer lige over og i løbet af et par timer, så er din bil lovlig, med lukket kasse bagpå.

Håber det svarer lidt på det hele, både prisniveau og legaliteten i dit projekt.

Jimmi
Index
135662: sv: sv: Range Rover Classic (15-08-2013 23:02:27) (svar på 135661)
Thomas Ernlund #8138, reg. mjyl (medlem) (ip-adr: 79.138.140.109)
Hej, nu er jeg så heldig at jeg allerede har den "kasse" du taler om, så profilen ser "rigtig" nok ud, men er blot nysgerrig efter at vide om man overhovedet kunne bygge den "tilbage" eller om til en ægte Van, og det kan man tilsyneladende få gjort, også om det er lovligt, set med afgifts øjnene, men tak for tilbage meldingen.