tilbage

Land Rover Forum  

Index
135904: Startproblemer med Defender efter tankskifte (27-08-2013 09:38:36)
Erik Nørgaard #8545, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 212.130.49.210)
Hej alle

Jeg har et lille problem, som jeg håber på, at nogle har et godt bud på.

Jeg fik for nylig skiftet min tank på min defender 110 300 tdi. Efterfølgende har jeg oplevet lidt startvanskeligheder. Når bilen har stået natten over, så skal den tørne op mod 30 sekunder, får den går i gang. Når den kun har stået stille fx 5 timer, så skal den tørne cirka 7 sekunder. Når jeg starter den umiddelbart efter at jeg har slukket den, så starter den med det samme.

Så problemet bliver større, hvis der går længere tid.

Jeg tænkte først, at det kunne være en lille utæthed i brændstofslangen, så diesel løb langsomt tilbage i tanken, når bilen står stille. Men min mekaniker har tjekket igennem for utætheder og siger, at det er det ikke.

Han foreslår, at det kan være dieselfilteret. Men jeg er nu ikke helt overbevist og vil derfor høre jer ad, om I kan have nogle gode bud på årsagen.

Mange venlige hilsner

Erik Nørgaard, 8545
Index
135905: sv: Startproblemer med Defender efter tankskifte (27-08-2013 10:42:15) (svar på 135904)
Paul Sehstedt #0027, reg. sjyl (medlem) (ip-adr: 37.128.215.237)
Det kan være, at brændstof løber tilbage, men bilen står stille og det kan du forhindre ved at montere en tilbageløbsventil lige inden brændstofpumpen.

Hvis dieselfilterholderen er defekt, kan der komme falsk luft ind ad denne vej, men det tror jeg ikke på i dit tilfælde.

Da din bil ikke går i stå efter den er startet, er tilførelsen intakt.

Tilbageløbsventil kan købes i biludstyrsbutikker eller autodieselværksteder. Findes i forskellige farver.
Index
135907: sv: Startproblemer med Defender efter tankskifte (27-08-2013 11:11:08) (svar på 135904)
Kristian Elof Sørensen #7086, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 80.71.135.56)
Det lyder som luft i systemet.

Det passer med den tid det tager for løftepumpen at udlufte systemet.

Du må gå alle diesel slanger, alle samlinger og alle filtre igennem for revner og utætheder.

Index
135935: sv: sv: Startproblemer med Defender efter tankskifte (28-08-2013 11:33:30) (svar på 135907)
Erik Nørgaard #8545, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 212.130.49.210)
Hej Kristian og Paul

Tusind tak for jeres input. Nu har jeg noget at gå videre med!

VH Erik
Index
135936: sv: sv: sv: Startproblemer med Defender efter tankskifte (28-08-2013 15:04:14) (svar på 135935)
Verner Andersen #2749, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 77.241.131.45)
Start med at undersøge fra liftpumpe og bagud. Var der en læk efter liftpumpe, ville diesel komme ud, snarere end luft ind. Højst sandsynligt der er en læk hvor rør/slange er tilsluttet tank. Kan også være snavs i liftpumpe, så "lungeklapper" ikke er tætte og diesel løber tilbage til tank. Er det en def. bakventil, som det hedder i fagsprog, i indsprøjtningspumpe, kan det svare sig at montere en in-line, som foreslået andet steds. En sådan ligger mange steder hos krejlerne, da den var monteret på tidlige dieseler, oftest på filterboksen.
Index
135939: sv: sv: sv: sv: Startproblemer med Defender efter tankskifte (28-08-2013 16:15:12) (svar på 135936)
Erik Nørgaard #8545, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 212.130.49.210)
Kære Verner

Tusind tak for det! Gode retningslinier for at komme videre!

VH Erik