tilbage

Land Rover Forum  

Index
137010: Defekte dyser SIII (10-10-2013 06:55:34)
Bjarne Bendtsen #8765, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 93.160.61.186)
Hej Forum,

Efter ca.8.000 km er min renoverede motor gradvist begyndt at ryge for meget. Når man ikke har mekaniker baggrund og man selv har samlet motoren blev jeg selvfølgelig lidt nervøs for hvad jeg kunne ha gjort galt.

Motoren er røgfri når den får godt med omdrejninger, så det kunne tyde på en defekt dyse. Derfor starte jeg med at få dysserne tjekket på den lokale maskinstation selv om de alle 4 næsten er helt nye. Jeg kunne læse mig frem (fra tidligere indlæg) til at åbningstrykket skal være 135 bar.

Resultatet fra maskinstationen var:
Alle dyser åbner først ved 170-175 bar.
På én dyse var en dysering løs (=utæt dyse)
På en anden var sprøjte billedet helt skævt

Så er mit spørgsmål. Hvor køber man ordentlige nye/renoverede dyser?

Ikke mere Kinøjser snot til mig.

DYT BÅT
Index
137012: sv: Defekte dyser SIII (10-10-2013 08:11:20) (svar på 137010)
Claus A. Kjøller #1105, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 217.30.33.34)
Kan bl.a. købes hos alle Lucas dieselservicecentre, Williams, LR-parts, autoriserede forhandlere og rigtig mange af de oversøiske parts-pushere

mlrh Claus
Index
137016: sv: sv: Defekte dyser SIII (10-10-2013 11:38:46) (svar på 137012)
Bjarne Bendtsen #8765, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 93.160.61.186)
Hej Claus,

Tak for tilbagemeldingen. Nu har jeg lige snakket med én der sagde at når man køber nye dysser så skal man altid starte med at få dem indstillet til det rigtige tryk og få slebet spidsen så de forstøver rigtigt. Er det korrekt og hvis ja kunne jeg så ikke bare få justeret/repareret og slebet de dysser jeg allerede har?

lrh Bjarne
Index
137017: sv: sv: sv: Defekte dyser SIII (10-10-2013 11:47:01) (svar på 137016)
Kristian Elof Sørensen #7086, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 80.71.135.56)
Det er korrekt at alle de ting skal udføres som led i en renovering.

Men du havde jo købt renoverede dysser ikke sandt? Så skal det jo være udført.

Du kan faktisk godt ødelægge dysser ved montage, ved at spænde dem skævt eller med for stort moment.

Men de måledata du nævner lyder mere som om du har kørt dyser der var defekte ved leveringen.

Jeg har prøvet at købe "renoverede dyser" fra nogle af de normale "LR pushere" og få dysser der var så langt ude af justering at motoren slet ikke kunne starte.

Jeg har også prøvet at købe et sæt renoverede hos Axel Ketner A/S. De var helt perfekte. Det er generelt stedet at handle CAV/Lucas diesel reservedele. De er dansk agent og har eget service/renoverings værksted.

http://www.ketner.dk