tilbage

Land Rover Forum  

Index
137330: Er jeg helt forkert på den? (23-10-2013 13:44:22)
Lars Kristensen #8965, reg. mjyl (medlem) (ip-adr: 212.10.177.180)
Efter godt et års tid som medlem her i klubben, har jeg efterhånden vænnet mig til, at der findes optimister, som anskaffer sig en gammel bil, som kræver både tid og i det mindste en smule teknisk kunnen, men sparer på noget så brugbart som f.x. en workshop bog. Nå, men sådan er det jo...

Langt værre, og til tider lidt irriterende, at langt de fleste, som retter et spørgsmål herind til eksperterne, ikke som det det første lige nævner hvilken model og årgang det drejer sig om. Det burde være et tvunget felt.

Man får jo svar på alt herinde. Så hvorfor ikke gøre det nemmere for dem, som tager sig tid til at give viden fra sig?

Ser jeg det forkert?

Med venlig hilsen
Lars
Index
137333: sv: Er jeg helt forkert på den? (23-10-2013 14:18:01) (svar på 137330)
Morten Nyhus #7617, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 80.198.193.10)
Hej Lars

Tvungen felt er måske nok overkill, da der også laves andre indlæg end noget der retter sig mod en specifik model.

Man kan vel sige at man får svar som man spørger. Kommer man ikke med konkrete oplysninger der kan indsnævre problemet og dermed løsningsmulighederne opnår man, som jeg ser det, en af to ting:
- Enten en masse velmenene, men desværre ubrugelige svar i relation til det problem man har, eller
- så får man ikke svaret fra de personer der reelt kender det, fordi personerne ikke vil bruge tid på at svare, når de ikke kan være sikker på om det også er det der bliver spurgt om.

Jeg kan derfor kun opfordre den der stiller spørgsmålet til at være så konkret og detaljeret som muligt.

På den anden side, så har dem der besvare også, igen for mig at se, en forpligtigelse til at vurdere om deres svar er relevant og ikke kun bidrager til at tage tråden ud af en tangent. Dermed mener jeg at er der f.eks. et spørgsmål om man skal anskaffe sig et elektrisk Kina eller kvalitets spil til de 2 gange om året hvor man skal i skoven efter brænde og eller ikke regner med at få brug for spillet. Der er der ingen grund til at begynde at foreslå mekanisk eller hydrauliske spil, når der specifikt spørges til elektriske spil.

/Morten