tilbage

Land Rover Forum  

Index
138548: Samarbejdsaftale omkring fælles lejemål (09-12-2013 23:39:13)
Mikael Friis #3481, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 212.242.246.166)
Hej

Er der nogen derude, der har udarbejdet eller kender eksempler på en "dele-lejeaftale" omkring udlejning af parkerings-/værkstedplads på privat dele-basis? Jeg har en ledig parkerings-/værkstedsplads, som jeg annoncerer på Roverbørsen men mangler eksempler på, hvordan man kan formulere en aftale med rimelige regler omkring deling af et lejemål. Det kan godt være, at jeg er paranoid, men jeg vil helst have en skriftlig aftale om rettigheder/pligter for et fælles lejemål, INDEN man evt. bliver uvenner med en lejer/klubmedlems-kollega. "Better safe than sorry", som man siger ...

Mvh
Mikael - som nok balancerer på kanten af reglerne omkring annoncering på Forum men som håber på tilgivelse fra det almægtige Forum-politi :-)
Index
138561: sv: Samarbejdsaftale omkring fælles lejemål (10-12-2013 16:37:59) (svar på 138548)
Paul Sehstedt #0027, reg. sjyl (medlem) (ip-adr: 37.128.215.237)
Du har faktisk frit slag, hvad du vil kræve af din/e lejer/e. Jeg vil forslå følgende punkter:

1. lejemålets beliggenhed og størrelse
2. lejen - tre måneders leje forudbetalt
3. opsigelse - een måned
4. el/vandforbrug
5. Adgangsforhold/tidspunkter pga evt. naboer
6. Krav om aflåste værktøjsskabe
7. Opbevaring af brændbart materiale
8. Bortskaffelse af affald
9. Ansvarsfrasigelse ifm. uheld, tyveri, brand osv.

Jeg har lejet een garageplads på 6 x 5 m, hvor jeg har plads til OneTen og en 240 samt min cykel. Men det er hos et boligselskab og prisen er derefter: 500 DKK/måned.