tilbage

Land Rover Forum  

Index
138742: RRC 3.9 Starter ikke (18-12-2013 19:50:00)
Jens Kristian Steen Thonbo #4828, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 80.167.111.106)
Jeg har flg. udfordring jeg håber at kunne finde hjælp til her:

Min RRC har stået parkeret 1 uge og nu starter den ikke. Motoren tørner og den springer nææææsten igang.

Jeg har været igennem flg.:

Skiftet brændstoffilter og brændstofpumpe,
afmonteret og tjekket Fuel pressure regulator.

Jeg måler tryk på Fuel Rail, ca 25 Psi. under tørning af motor. Trykket holder pænt derefter.

Der er strøm og relæklik når jeg fjerner og isætter sikring til Fuel System.
Der er gnist i tændspolen. Jeg har ikke tjekket ved tændrørene endnu. Jeg får den normale fejlkode 02 i displayet under passagersædet fra ECU'en så den er der liv i.

Jeg er ved at løbe tør for muligheder...
Bilen er 1995 RRC 3.9.
Index
138743: sv: RRC 3.9 Starter ikke (18-12-2013 19:57:49) (svar på 138742)
Paul Sehstedt #0027, reg. sjyl (medlem) (ip-adr: 37.128.215.237)
Fugt eller et ikke fuldopladet batteri.
Index
138746: sv: sv: RRC 3.9 Starter ikke (18-12-2013 20:19:42) (svar på 138743)
Verner Andersen #2749, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 212.27.5.120)
Benzintryk bør være omkring 35- 40PSI ved dyser; kan være trykregulator der er gået i vinterhi. Sidder på bagkant af motor. Er der fed blå gnist på tændrør- tændingsforstærker på strømfordeler er gammelkendt "Sorges-kind"
Index
138754: sv: RRC 3.9 Starter ikke (18-12-2013 23:04:39) (svar på 138742)
Bo Helsted (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 87.63.237.146)
Der er en firkantet modstand på den ene terminal ved tændspolen. Den giver signal til ecu'en om at der er tænding til stede. Mistes det signal, vil injektorerne ikke få strøm. Jeg sidder desværre ikke i nærheden af et diagram, så jeg kan ikke hjælpe med pin-nummer på multistikket.

RRC hilsen
Bo
Index
138755: sv: sv: RRC 3.9 Starter ikke (19-12-2013 00:05:28) (svar på 138754)
Ole Jensen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 188.177.22.134)
Check lige sikringen til bagrudeviskeren (10amp)...!?
Index
138763: sv: RRC 3.9 Starter ikke (19-12-2013 08:25:36) (svar på 138742)
Michael Bøjstrup #6653, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 93.160.182.70)
Som Verner siger, så hjælper dit manglende brændstof tryk i hvert fald ikke på tingene. Jeg kører med 40 psi, men mener at manualen anbefaler 38 psi som standard.
Mvh
Michael
Index
138765: sv: sv: RRC 3.9 Starter ikke (19-12-2013 09:48:29) (svar på 138763)
Morten Hermann Jensen #5940, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 62.198.223.176)
Michael

Hvilken regulator anvender du ?

Morten
Index
138766: sv: sv: RRC 3.9 Starter ikke (19-12-2013 09:48:49) (svar på 138763)
Morten Hermann Jensen #5940, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 62.198.223.176)
Michael

Hvilken regulator anvender du ?

Morten
Index
138780: sv: RRC 3.9 Starter ikke (19-12-2013 15:45:24) (svar på 138742)
Bo Helsted (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 62.242.2.194)
Hej Jens Kristian,
ved nærmere eftertanke hælder jeg altså mere til Pauls "Fugt og sløvt batteri"... Har du prøvet med lidt siliconespray på strømfordeler og kabler? Evt. lidt startspray (æter) i luftfilteret?. Hvis den tænder med startspray, og derefter dør ud igen, ved du, at tændingen er i orden, og kan så koncentrere dig om brændstofdelen (forbindelser til Ecu og trykregulatoren).
Index
138873: sv: sv: RRC 3.9 Starter ikke (22-12-2013 20:01:35) (svar på 138780)
Jens Kristian Steen Thonbo #4828, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 80.167.111.106)
Modtaget.

Har sprayet Pronto i indsugningen uden at den starter. Således arbejder jeg videre med tændingen.
Der er gnist på tændrør når jeg holder det mod generatoren.
Jeg har sat ny tændspole i og skiftet tændrør uden det hjalp. Nu har jeg bestilt ny rotorarm, strømfordelerdæksel,kabler og tændingsforstærker. Så må vi se om det hjælper. Jeg vender tilbage med status...
Index
138943: sv: sv: sv: RRC 3.9 Starter ikke (27-12-2013 15:23:35) (svar på 138873)
Jens Kristian Steen Thonbo #4828, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 80.167.111.106)
Status pt.:

Fandt god fejlsøgningsvejledning i Workshop Manual.
Fandt lille spændingsfald til stel ved tændingsmodul som jeg har fixet.
Samtidig isat nyt bilbatteri.
Nu starter motor perfekt.