tilbage

Land Rover Forum  

Index
138756: Kabineblæser... dobbetlfejl? (19-12-2013 00:11:05)
Christian Andersen #7627, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 80.72.152.135)
Nu var jeg træt af kun at have høj hastighed eller ingen hastighed på min kabineblæser, så gik i gang med at fejlfinde.
Det der undrer mig er at der hverken kommer strøm inde fra kabinen men også at blæseren ikke reagerer når jeg giver den strøm til lav hastighed.
Kan der virkelig være en dobbelt fejl således at både modstand og håndtag er gået?
Defender 1983.

Index
138757: sv: Kabineblæser... dobbetlfejl? (19-12-2013 00:22:08) (svar på 138756)
Morten From Søndergaard #5494, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 93.164.224.62)
Blæseren er stelstyret, kontakten i kabinen forbinder enten ledningen til lav hastighed eller ledningen til høj hastighed, til stel.

Mvh

Morten
Index
138814: sv: sv: Kabineblæser... dobbetlfejl? (20-12-2013 09:02:54) (svar på 138757)
Christian Andersen #7627, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 176.21.25.126)
Hmmm... forstår jeg ikke.
Jeg har tre ledninger der går ned til blæsermotoren. Den ene kommer der tydeligvis 12V ud af når håndtaget står korrekt. En anden er stel... og den sidste er bare død.
Dette er målt ude i stikket som sidder lige over blæsermotoren ude i motorrummet.
Index
138815: sv: sv: sv: Kabineblæser... dobbetlfejl? (20-12-2013 09:41:10) (svar på 138814)
Ole Pars #3338, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 87.58.123.192)
Iflg. ledningsdiagram:
Til motor:
Lilla/grøn plus fra sikringsboks.
Grøn/Gul fra kontakt
Grøn/grå fra kontakt

På kontakten sidder de to ovennævnte grønne og en sort til stel.

Dvs som også tidl forklaret så styrer kontakten stellen til motoren. I selve blæserhuset er der indbygget en modstand til det lave trin. Denne kan jo være istykker? Sidder under lille plade på toppen der er popnittet på!


Index
138816: sv: sv: sv: sv: Kabineblæser... dobbetlfejl? (20-12-2013 10:38:58) (svar på 138815)
Ole Pars #3338, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 87.58.123.192)
Prøv at kortslutte de to grøne ved kontakten til ste,l en ad gangen. Med tænding på.
Hvis motoren kører ved begge så har du fejlen i kontakten/håndtaget.
Hvis motoren stadig ikke kører på lav har du fejlen enten på vej TIL modstanden (inde i motorkassen), altså ledningsbrud, ELLER selve modstanden. Den tages ud ved at bore de 4 popnitter ud.