tilbage

Land Rover Forum  

Index
138810: selvjusterede bremser eller ikke (20-12-2013 07:37:06)
martin jørgensen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 87.50.43.204)
hej forum

har en 90 fra 87 har konstateret at på min bagaksel er der kun en justerings skrue til en foreste bakke, den bagereste kommer aldrig ud og røre tromlen, hvordan kan dette være, der ikke et ekstra hul i ankerplade til en justerings skrue?

næste spørgsmål.

jeg har hævet bilen op hvordan kan det være at når den står i gear, og man og man ligger sig ned på ryggen og drejer der foreste kardan så køre det bare rundt, skal det kunne det når der er permanet 4x4

god jul til alle

mvh martin 7895
Index
138811: sv: selvjusterede bremser eller ikke (20-12-2013 08:29:28) (svar på 138810)
Søren Frimodt Petersen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 94.145.247.152)
Hej Martin.
Det er helt korrekt med din bremse, en LR tromle bremse er lavet meget simpelt, måske endda lige lovlig simpel :D Men hvid din sekundære bakke ikke rammer tromlen overhovedet er det fordi stemplet er groet fast i hjulcylinderen. Den skal selv kunne køre ud og ramme tromlen når du trykker på pedalen, justeringsskrue eller ej. Hjulcylindre koster ingen penge og er gerne ikke så slemme at skifte. Det er vigtigt du er opmærksom på at der på den sekundære bakke kun sidder en fjeder i bunden, ingen i toppen da den så vil trykke stemplet ind hele tiden. Og at den 'slikkepind' lignende lås er skruet fast på den sekundære bakke og ikke den primære.

Mht. permanent 4x4 kommer det an på hvor mange hjul du har løftet. Men husk på at når den ikke er låst i 4x4 er det simpelthen bare et differentale der sidder i midten, så du vil kunne dreje kardanerne individuelt i visse situationer. Du skal dog aldrig kunne dreje en kardan uden at mindst et hjul følger med. Men det er sådan set så nemt at hvis du har ødelagt noget i din drivlinie kan bilen ikke køre medmindre du låser centerdiffet. Så hvis den kan det er der ikke noget der er helt galt :)
Index
138817: sv: selvjusterede bremser eller ikke (20-12-2013 11:00:57) (svar på 138810)
Leif Glering #8749, reg. njyl (medlem) (ip-adr: 87.48.129.34)
har du friløbsnav på forakslen?

/Leif
Index
138818: sv: sv: selvjusterede bremser eller ikke (20-12-2013 11:15:32) (svar på 138817)
Paul Sehstedt #0027, reg. sjyl (medlem) (ip-adr: 37.128.215.237)
Findes der friløbsnav til en Ninety/Defender ???

Mener ikke, at kan gå sammen ved permanent firhjulstræk konstruktion som på en Defender...

Index
138822: sv: sv: sv: selvjusterede bremser eller ikke (20-12-2013 13:43:24) (svar på 138818)
Leif Glering #8749, reg. njyl (medlem) (ip-adr: 87.48.129.34)
*blush* læste det som en serie....

/Leif
Index
138824: sv: sv: sv: selvjusterede bremser eller ikke (20-12-2013 15:06:43) (svar på 138818)
Morten Hermann Jensen #5940, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 62.198.223.176)
Paul

Der findes friløbsnav til Defendere.

De sælges bl.a. sammen med 2WD-kits hos Ashcroft Transmissions.

Morten
Index
138821: sv: selvjusterede bremser eller ikke (20-12-2013 12:39:48) (svar på 138810)
Ole Pars #3338, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 87.58.123.192)
Bilen HAR permanent 4wd! Som Søren skriver med et center diff der kan låses. Når det er låst er drivlinien sammenlignelig med en seriebil.
Nej der er ikke friløbsnav på en 90".