tilbage

Land Rover Forum  

Index
138934: Diffguard materiale valg (27-12-2013 07:56:56)
Claus Kjeldsen #9111, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 80.62.116.6)
Overvejer og sætte en diff guard på min 90" men er lidt i tvivl om jeg skal vælge en i stål eller alu.? Fordele/ulemper? Ummidelbart ville jeg nok vælge en i stål, da den vel er stærkere end en i alu.

Mvh.

Claus
Index
138947: sv: Diffguard materiale valg (27-12-2013 16:58:05) (svar på 138934)
Verner Andersen #2749, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 94.191.195.156)
Har just modtaget en diffguard i stål til 110" Nyere 110"ere har Rover-like bagtøj. Man føler sig hensat til de glade dage på Burmeister og Wains Skibsværft så tung er den. Ville klart vælge en aluting, hvis det kunne gøres om. Rammer man en forhindring med diffguard i alu så hårdt at den deformeres, vil der klart opstå andre og størrere skader på øvrig del af undervogn.
Index
138948: sv: sv: Diffguard materiale valg (27-12-2013 17:04:16) (svar på 138947)
Claus Kjeldsen #9111, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 83.89.88.82)
Ok så alu. pga. vægten, jeg har også tit hørt at alu. er lettere og stærkere end stål, meeen passer det nu også. Prisforskellen er kun 180kr, så det kunne da godt være man skulle købe en i alu.
Index
138949: sv: sv: sv: Diffguard materiale valg (27-12-2013 17:36:20) (svar på 138948)
Jimmi Povlsen #7737, reg. mjyl (medlem) (ip-adr: 87.104.142.241)
Hej Claus
Generelt er styrken på alu og stål den samme, i forhold til vægt.
Det vil sige, at skal din beskyttelse i alu være lige så stærk som den i stål, så skal de veje det samme, altså skal den i alu være langt tykkere.
Vælg den i stål, de holder bedst og vægt er fuldstændig ligegyldig, så længe det er helt dernede. Det er noget andet, når man spænder ting fast på taget, der er vægt en væsentlig faktor.

Så igen, stål, ingen tvivl, det skal kunne holde....

Jimmi