tilbage

Land Rover Forum  

140015: En af de sværere reservedele (28-01-2014 12:08:42)
Christian Andersen #7627, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 80.72.152.135)
Har en 90" fra 1983. Original 2,5N/A, nu med en 200TDI.

Der sidder en "pulley" som holder remmen til servopumpen stram. Original delen hedder ERC 6974 men findes ikke mere. Har ringet til UK men de var lidt paf på hvad jeg nu skulle gøre. De havde en løsning, men det indbefattede 6 forskellige stumper og koster en mindre formue.
Problemet er at hjulet er ved at være så slidt så det hyler hele tiden når jeg kører. På et eller andet tidspunkt står lejet i hjulet helt af og så ryger servoen.

Jeg har prøvet med 614718 men den del passer ikke.

Gode råd? Er ikke så meget for at sætte original stumpen på igen i form af brugte dele, da den jo går i stykker igen en dag og ikke ligefrem bliver nemmere at finde med tiden.
Teoretisk set kan jeg vel lave setuppet om til 200TDI så det passer til motoren, men jeg ved bare ikke hvad jeg skal bruge til dette.
140017: sv: En af de sværere reservedele (28-01-2014 12:10:41) (svar på 140015)
Christian Andersen #7627, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 80.72.152.135)
Kan indskydes at jeg også har prøvet Witham som sælger de gamle udtjente biler fra det engelske militær, men no luck
140018: sv: En af de sværere reservedele (28-01-2014 12:23:02) (svar på 140015)
Paul Sehstedt #0027, reg. sjyl (medlem) (ip-adr: 37.128.215.237)
Har du prøvet Ole Meldgaard, Tohuse Auto, Team berthelsen, LR-Parts eller Williams ? Eller Harrys Bilskrot i Malmö ? Nærmeste maskinhandler eller skibsværft ?
140019: sv: sv: En af de sværere reservedele (28-01-2014 12:33:44) (svar på 140018)
Christian Andersen #7627, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 80.72.152.135)
Nej jeg har ikke prøvet samtlige steder i DK. Udfordringen er at hjulet sidder på en stang som spændes fast på en anden stang.
Her skal dimensionerne passe sammen ellers er det lige meget.
På det vedhæftede billede kan du se hjulet og hele montagen. Jeg smider et billede mere op lige om lidt hvor jeg har markeret det jeg skal bruge/er gået i stykker.
140020: sv: sv: En af de sværere reservedele (28-01-2014 12:34:34) (svar på 140018)
Christian Andersen #7627, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 80.72.152.135)
Alt det med rødt skal jeg ikke bruge. Kun hjulet og den stang det sidder monteret på.
140022: sv: sv: sv: En af de sværere reservedele (28-01-2014 12:47:00) (svar på 140020)
Knud Madsen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 95.209.237.157)
Skift lejet.
140023: sv: sv: sv: sv: En af de sværere reservedele (28-01-2014 13:03:08) (svar på 140022)
Christian Andersen #7627, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 80.72.152.135)
Har jeg også overvejet, men kan man det? Det ligner ikke at det er beregnet til at blive skiftet.
140028: sv: sv: sv: sv: sv: En af de sværere reservedele (28-01-2014 14:28:45) (svar på 140023)
Kristian Elof Sørensen #7086, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 80.71.135.56)
Find en kompetent smed/gørtler/mekaniker/maskinmester/kleinsmed/opfinder og betal vedkomne for at udskifte lejet og rette op på andre dårligdomme.

Den slags er ladsiggørligt for dem der har evnerne.

140041: sv: sv: sv: sv: En af de sværere reservedele (28-01-2014 17:41:06) (svar på 140022)
Per Bærentzen #0005, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 109.59.61.5)
Som Knud skriver så skift lejet, det er lavet af mennesker så kan vi andre også ordne det
140026: sv: En af de sværere reservedele (28-01-2014 13:39:46) (svar på 140015)
Christian Andersen #7627, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 80.72.152.135)
ETC4153 er det nye nummer jeg leder efter. Efter en del søgen og en masse telefonopkald er jeg stødt på dette nummer. Det laves kun originalt nu og koster 130 pund!!! En kende pebret for et strammehjul hvis I spørger mig.

Nogen der ligge inde med sådan en fætter?
140029: sv: En af de sværere reservedele (28-01-2014 14:31:33) (svar på 140015)
Christian Andersen #7627, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 80.72.152.135)
En anden vej er at gøre det mere moderne. Er der nogen der ligger inde med den plade der er markeret som nummer 11 på vedhæftede tegning?
Så er jeg ude over problemet.
140030: sv: sv: En af de sværere reservedele (28-01-2014 14:33:46) (svar på 140029)
Christian Andersen #7627, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 80.72.152.135)
Hov... nu med billede
140042: sv: sv: sv: En af de sværere reservedele (28-01-2014 18:47:27) (svar på 140030)
Jakob Arthur Andersen #8253, reg. l-f (medlem) (ip-adr: 95.166.106.27)
Hej Christian!

Jeg har et liggende du må købe hvis det er - tag mit nummer via info, så kan vi lige snakke sammen ;)
140043: sv: sv: sv: En af de sværere reservedele (28-01-2014 18:48:45) (svar på 140030)
Jakob Arthur Andersen #8253, reg. l-f (medlem) (ip-adr: 95.166.106.27)
Hej Christian!

Jeg har et liggende du godt må købe - ring til mig så vi kan snakke sammen ;)

MVH Jakob - Med det kulsorte 200 DI Uhyre
140049: sv: sv: sv: sv: En af de sværere reservedele (29-01-2014 00:48:44) (svar på 140043)
Christian Andersen #7627, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 80.72.152.135)
Super. Giver dig lige et ring i morgen :-)
140044: sv: En af de sværere reservedele (28-01-2014 19:53:53) (svar på 140015)
Søren Frimodt Petersen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 94.145.247.152)
Total OT, men jeg undrer mig bare over du har en 90" fra '83! Det var godt nok en tidlig fætter! Er den importeret?
140045: sv: sv: En af de sværere reservedele (28-01-2014 21:20:17) (svar på 140044)
Verner Andersen #2749, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 94.191.201.51)
Du har god grund at undres Søren - 90" kom i 1984 med 2.25L benzin ell. 2.5L sugediesel, i 1985 med V8 og endelig i 1986 med turbodiesel, eller dieselturbo som det hedder i salgsannoncer; for ikke "To Confuses" med
RRC der kom samme år med 2.4TD. Med hensyn til Christians er der tale om en fejl, da registreringsattest blev udfærdiget. Kan ydermere være tal om
letsindig omgang med litreringen i forb. med rammeskift.
140047: sv: sv: sv: En af de sværere reservedele (28-01-2014 22:10:29) (svar på 140045)
Jakob Gregersen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 212.27.13.132)
Jeg vil næsten tro at Christians bil er en A'er, og i øvrigt magen til min egen, hvilken rigtigt nok angives som model year 83/84 såfremt man decoder stelnummeret, uanset at den så først kom i 84.

140048: sv: sv: sv: sv: En af de sværere reservedele (29-01-2014 00:48:06) (svar på 140047)
Christian Andersen #7627, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 80.72.152.135)
Og Jakob løber med prisen. Det er ganske rigtigt an A´er og står angivet som 1983. At den først fik nummerplade i 86 er irrelevant.
140053: sv: sv: sv: sv: sv: En af de sværere reservedele (29-01-2014 17:03:44) (svar på 140048)
Verner Andersen #2749, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 79.138.241.84)
Det er jo sådan at- modelåret skifter pr. 1. august, således din "83" A er fra første halvdel af 1984. Har endeløse af prøvekørsler og omtaler der angiver 90" kom i midten af 1984; hertil havde 90" 25års jubilæum i 2009.
Og nej, tror ikke på Solihull laver en 90" i 1983 og sender til Danmark.
140070: sv: sv: sv: sv: sv: sv: En af de sværere reservedele (30-01-2014 14:16:59) (svar på 140053)
Christian Andersen #7627, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 176.21.25.126)
Sikkert ikke. Er ikke hamrende vigtigt for mig. Kan bare aflæse på stelnummeret at den står til 83. Om den så er lavet efterår 83 eller forår 84 er mig egentligt lige meget.
140071: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: En af de sværere reservedele (30-01-2014 15:08:38) (svar på 140070)
Jacob Geltzer #8049, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 80.196.242.98)
nu var det heller ikke altid at landrover selv fulgte deres egne regler og konventioner, min gamle tidlige 2.5n/a diesel skulle også ifølge landrover være 100% metrisk gevind, men jeg fandt alligevel adskillige tommegevind og unf-bolte i den da jeg hovedrenoverede den.
så det med stelnummer og årgang ville jeg nok heller ikke ta så tungt.