tilbage

Land Rover Forum  

Index
140281: temostat (07-02-2014 19:51:10)
Jakob Arthur Andersen #8253, reg. l-f (medlem) (ip-adr: 95.166.106.27)
Hej alle!

Jeg har brug for lidt gætværk...

Min serie 3 200DI som kører hver dag, starter som en mis og ikke bruger vand, og heller ikke nævneværdigt olie, opfører sig mærkeligt.

Det startede med at min termostat ikke ville lade motoren blive varm nok. Den blev ca. 65/70 c varm og stod der, klippestabilt.

Jeg valgte så at købe en org. termostat fra lrseries, som heller ikke gjorde motoren heeelt varm, men det var dog bedre. En dag helt ud af det blå, lukkede den så bare i, med det resultat at motoren blev for varm, men jeg fik selvfølgeligt stoppet den før...

Så monterede jeg den gamle igen, som holder temp. præcist det samme sted som før. Jeg skrev derefter til lrseries, som kvitterede med ny org. termostat og pakning.

Den monterede jeg så i tirsdags, og den har virket perfekt, og holder temperaturen snorelige på "N" i instrumentet, men i dag begyndte den så at blive for varm...

Det pisser mig mildest talt af, for temp føleren er ny (og i orden) køleren er rimeligt ny, den er ikke utæt eller noget, og bilen kører ellers perfekt. Instrumentet er testet og viser alle indikationer for at virke, og når den viser for varm, så ER den varm.

Kan det virkeligt passe at jeg har fået endnu en dårlig termostat, og endda en original som er dårlig IGEN?

Bud modtages, MVH Jakob
Index
140282: sv: temostat (07-02-2014 20:14:59) (svar på 140281)
Paul Sehstedt #0027, reg. sjyl (medlem) (ip-adr: 37.128.215.237)
Har du viskosekobling kølevinge eller er det elblæsere ?
Sidder remskive på vandpumpen fast eller kan den slippe lidt af og til ?
Har du sendt den første fejlbehæftede thermostat retur ?
Bliver varmeapparatet også varmere ?
Index
140283: sv: sv: temostat (07-02-2014 20:39:31) (svar på 140282)
Jakob Arthur Andersen #8253, reg. l-f (medlem) (ip-adr: 95.166.106.27)
jeg har elblæser, og har i de sidste 3år ikke haft brug for den. remskiven på vandpumpe sidder fast, og den defekte termostat er sendt retur, men blev kogt først - og fundet defekt...

Varmeapp. bliver også varmere
Index
140284: sv: sv: sv: temostat (07-02-2014 22:06:26) (svar på 140283)
Verner Andersen #2749, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 109.56.173.116)
Har jeg ret i moderfartøjet er en SIII? I så fald kan det være spændingsstabilisatoren på bagsiden af speedometer der driller; dersom stadig i anvendelse. Tankmåler går også ind over denne. Den virklige motor-kølevandstemparatur kontrolleres med IRtermometer.
Index
140288: sv: sv: sv: sv: temostat (08-02-2014 09:10:53) (svar på 140284)
Jakob Arthur Andersen #8253, reg. l-f (medlem) (ip-adr: 95.166.106.27)
Hej verner - det har du ret i, og dette er gjort - den bliver for varm når der vises for varm....
Index
140289: sv: sv: sv: temostat (08-02-2014 09:14:26) (svar på 140283)
Paul Sehstedt #0027, reg. sjyl (medlem) (ip-adr: 37.128.215.237)
Ok, er du sikker på, at du ikke har fået den defekte termostat retur igen ? At den måske er blevet forbyttet hos leverandøren ??

Jeg forstår af dit svar mht. elblæseren, at du styrer den manuel? Ellers ville jeg mistænke tempføleren til blæseren.

Verners bud lyder også meget sandsynligt...
Index
140291: sv: sv: sv: sv: temostat (08-02-2014 13:22:19) (svar på 140289)
Verner Andersen #2749, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 109.56.223.35)
"Den Skrækkelige Historie" en def. toppakning? Er kølerslanger ud og ind og oppe og nede til motor varme? Kølevandstemperatur burde kunne holdes nede i denne tid også uden blæser, såfremt der ikke trækkes tung trailer ell. lignende. En tilkalket/tilslammet køler kan være skurken.
Index
140292: sv: sv: sv: sv: sv: temostat (08-02-2014 14:09:42) (svar på 140291)
Jakob Arthur Andersen #8253, reg. l-f (medlem) (ip-adr: 95.166.106.27)
ja, det kunne selvfølgeligt godt være den gamle jeg har fået igen, meeeen?

Jeg tror ikke rigtigt på toppakning da den ikke bruger vand, og denne blev skiftet for ca. 3 år siden...

Lige så snart jeg putter den gamle i som ikke får motoren helt varm, er temperaturen dog noget for lav, men klippestabil
Index
140293: sv: sv: sv: sv: sv: sv: temostat (08-02-2014 14:32:43) (svar på 140292)
Paul Sehstedt #0027, reg. sjyl (medlem) (ip-adr: 37.128.215.237)
Dette 'meeen' er ret overflødigt... (smiley) fordi det billede, du har tegnet her, viser i den retning.
Defekte nye dele er ikke ukendte.

Alle andre forslag/muligheder har du kunne afvise!

Ligger der ikke en Biltema eller T.Hansen i nærheden: smut hen for at købe en ny termostat og prøv ad.

Der behøver hverken at stå Land Rover eller Britpart på æsken...

Index
140294: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: temostat (08-02-2014 14:46:25) (svar på 140293)
Jakob Arthur Andersen #8253, reg. l-f (medlem) (ip-adr: 95.166.106.27)
det bliver nok også det jeg gør - men det er lidt træls...
Index
140295: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: temostat (08-02-2014 16:03:21) (svar på 140294)
Verner Andersen #2749, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 109.59.53.244)
Kan tænkes du har fået en trope-termostat- 72Gr. Den skal hedde 88Gr. til en 200TDI.
Index
140296: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: temostat (08-02-2014 18:45:27) (svar på 140295)
Jakob Arthur Andersen #8253, reg. l-f (medlem) (ip-adr: 95.166.106.27)
ja, men der står 88gr i bunden på dem begge to - både den nye og den gamle som ikke bliver varm nok...
Index
140297: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: temostat (08-02-2014 19:21:03) (svar på 140296)
Paul Sehstedt #0027, reg. sjyl (medlem) (ip-adr: 37.128.215.237)
Prøv at kaste dem ned i kogende vand samtidig og læg mærke til, hvad der sker...
Index
140315: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: temostat (09-02-2014 17:16:17) (svar på 140297)
Jakob Arthur Andersen #8253, reg. l-f (medlem) (ip-adr: 95.166.106.27)
Det gjorde jeg med den gamle og den tidligere nye, som viste de samme resultater jeg tidligere har beskrevet, så det gider jeg nok ikke igen... jeg tror jeg køber en fra et firma herhjemme.