tilbage

Land Rover Forum  

Index
140435: 3,5 til 3,9 (13-02-2014 14:32:11)
Nils Olsen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 130.225.93.187)
Kære forum.

Jeg har en 90" fra 1988 med original 3,5 v8 motor, hvor jeg påtænker at ombygge den til en 3,9Efi.
Jeg kan se her på forum at der er andre der har lavet den ønskede ombygning, og jeg vil derfor sætte pris på lidt af jeres erfaring før jeg går i krig.

Jeg kan forstå at jeg skal sammenligne typegodkendelserne fra begge køretøjer og ændre min bil til 3,9Efi typegodkendelsen, er der nogle der ligger inde med begge typegodkendelser? og evt ved hvad forskellen er?

Med hensyn til vores "kære" skattefar hvor meget har i så måtte slippe i afgift ved motorskift fra 3,5 til 3,9?

Hvis der er anden information som i finder gavnlig må i meget gerne skrive

På forhånd tak
Nils Olsen

Index
140436: sv: 3,5 til 3,9 (13-02-2014 14:41:14) (svar på 140435)
Claus A. Kjøller #1105, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 217.30.33.34)
Øhh.. hvorfor må man spørge ??

Er din 3,5 en almindelig sugemotor er det ikke "bare" at lave den om til 3,9 efi. Er det for effektens skyld ville jeg vælge at peppe knast, manifold og kaburatorer op stedet. Den bedste V8 jeg har haft til dato var en 3,5 med knaster fra RPI, Eldelbrock manifold og 4 portet Holly karburatorer af den model der kan tåle terrænkørsel uden at løbe tør. Uha, hvor den trak :-)

mlrh Claus
Index
140444: sv: 3,5 til 3,9 (14-02-2014 10:26:41) (svar på 140435)
Jakob Edelvold Scheibye #6318, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 90.184.199.103)
Hej Nils.

Du skal være opmærksom på hvordan dit ledningsnet har det.
Jeg har lige været med til at ombygge to 3,5ere til 3,9 og den ene måtte have skiftet en del af de gamle ledninger ud fordi de var for sløje, og du skal altså ind og rode en del i de gamle (og nye) ledninger.

Når det er sagt, så vil jeg i øvrigt anbefale dig også at skifte til automatgear når du nu er i gang.

MVH Jakob E S
Index
140445: sv: sv: 3,5 til 3,9 (14-02-2014 11:25:32) (svar på 140444)
Claus Nørgaard Hansen #7227, reg. sjyl (medlem) (ip-adr: 192.35.17.11)
Hej I forum.

Jeg er ved at bygge en 3,5 V8 Carp om til EFI.

Nu du skriver ,Jacob, bygge den om til automat gear.
Hvordan vil du fikse kick-down problemet.
Min er nu en 3 gear automat som har en arm til carp manifolden. men denne arm kan ikke følge med over i EFI opsætningen.
Jeg har kigget lidt på kabler men mangler nogle fix-punkter.

Men alt den hjælp der kan komme modtages med kys hånd.

med Laro hilsen Claus
Index
140522: sv: sv: sv: 3,5 til 3,9 (16-02-2014 17:59:10) (svar på 140445)
Jakob Edelvold Scheibye #6318, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 91.113.183.146)
Der bliver jeg svar skyldig.
Vi brugte en ZF.

MVH Jakob