tilbage

Land Rover Forum  

Index
141465: Rotor pumpe (22-03-2014 08:54:08)
Torben Vestergaard (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 62.198.227.183)
Hej igen

Min rotorpumpe på min 2,5 td er utæt og jeg er blevet frarådt at skifte den ud til en ombytter af den årsag at trykket vil stige væsentligt på div dyser og pakninger som derfor højst tænkeligt også skal skiftes løbende.
Dette er en balastende, langsom og dyr proces da tingene går i stykker over en længere periode og som følge deraf skal bilen hele tiden af og på liften og det er belastende.

Nogle der har erfaringer i den retning?

Overvejer i så fald at lade hende dryppe...selv om det er irreterende..
T
Index
141467: sv: Rotor pumpe (22-03-2014 09:22:48) (svar på 141465)
Jakob Arthur Andersen #8253, reg. l-f (medlem) (ip-adr: 95.166.107.244)
Nej trykket stiger ikke - hvis din pumpe ikke leverede det korrekte tryk, kunne bilen ikke starte eller køre.

Du skal købe et pakningssæt til pumpen, det får du hos bosch og de skal have nummeret som står på siden af pumpen (vistnok ind mod blokken). Det er ihvertfald en firkantet udposning på pumpen hvor serienummeret står.

Så skal du enten prøve selv, eller alliere dig med en som har prøvet at skrue på dieselpumper før - alternativt afmonter den selv og lad bosch værkstedet pakke den om, det tager ca. 3 timer.

Det andet du har fået at vide er i min optik, noget fis - så få det lavet nu, det vil kun blive værre.

MVH Jakob - Med det kulsorte S3 200 DI Uhyre
Index
141469: sv: Rotor pumpe (22-03-2014 09:41:08) (svar på 141465)
Paul Sehstedt #0027, reg. sjyl (medlem) (ip-adr: 185.37.86.63)
Jeg ville overveje, at få pumpen pakket om og det øvrige dieseludstyr efterset og dyserne justeret.
Hvis maskinen ikke bruger væsentlig motorolie - maks. 2 liter pr. 1.000 km - og du sørger for, at den bliver gennemvarm før du standser den igen, så er der også mange kilometer i en 19J, hvilket er typebetegnelse for den motor. En 19J dør hurtigt ved mange stop og start samt at man ikke lige lader maskinen falde til ro ved 1-2 minutters tomgangskørsel inden der slukkes...

Hvis man har en 27 år gammel bil, vil der altid dukke noget op. Min OneTen overrasker mig også fra tid til anden, hvilket glæder mekanikkeren, men ikke banken.

Det nu heller ikke så underligt, fordi den har kørt ca. 400.000 km...

Er du glad for bilen, så giv den en gennemgribende (mekanisk) istandsættelse.

Hvis det er belastende, at få den op og ned af liften, så må du spise mere spinat...
Index
141476: sv: sv: Rotor pumpe (22-03-2014 16:33:42) (svar på 141469)
Verner Andersen #2749, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 109.57.72.6)
Har selv fået renoveret pumpe ved kompetent og autoriseret værksted. En til 2,25 og en til et mærke-jeg-ikke-kan-nævne her. Sidste grundet den var fyldt med snavs. Prisen var, uden af- og påmontering ca. 2600kr. stk. men pengene værd, de smuttede lige gennem røggastest uden rynkede pandebryn og alligevel arbejdede som forventet.
Index
141500: sv: sv: sv: Rotor pumpe (23-03-2014 12:36:04) (svar på 141476)
Torben vestergaard (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 62.198.227.183)
Hej Verner

Kan du oplyse om pågældende værksteds adresse etc?

Jeg har d.d skrevet mail til Nordstevns Auto samy Bosch center ved Roskilde for at høre om de kan løse opgaven - der må jo være nogle der kan på Sjælland!

Takker jer alle for hjælpen indtil videre!

Mvh
Torbne