tilbage

Land Rover Forum  

Index
141690: Sparco H-seler, sæder og bur (31-03-2014 14:07:53)
Claus Kjeldsen #9111, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 80.62.116.175)
Skulle der være nogle problemer mht. syn, hvis man får monteret Sparco sæder og 4 punkts seler, samt en styrtbøjle i sin bil?

Claus
Index
141691: sv: Sparco H-seler, sæder og bur (31-03-2014 14:29:38) (svar på 141690)
stephan svensson (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 78.111.168.162)
Nej det er der ikke, så længe du beholder den originale sele.
Index
141692: sv: sv: Sparco H-seler, sæder og bur (31-03-2014 14:31:50) (svar på 141691)
Claus Kjeldsen #9111, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 80.62.116.175)
Hmm nu havde jeg godt nok tænkt mig og afmontere de eksisterende seler og erstatte dem med H-seler istedet.

Index
141694: sv: sv: sv: Sparco H-seler, sæder og bur (31-03-2014 15:21:38) (svar på 141692)
Mikael Friis #3481, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 80.63.106.50)
Den går ikke, Granberg ... med mindre du kan dokumentere med alverdens fabrikanterklæringer, TÜV-attester og Fandens og hans pumpestok, at H-selerne og deres forankringspunkter kan holde til kræfterne ved en kollision.

Sund fornuft kan ikke anvendes her ...

Mvh
Mikael - been there, done that, forgot about it :-)
Index
141696: sv: sv: sv: sv: Sparco H-seler, sæder og bur (31-03-2014 15:32:32) (svar på 141694)
Claus Kjeldsen #9111, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 83.89.88.82)
Hmmmm har da ellers set flere biler med H-seler monteret, men må ærligt indrømme at jeg ikke lagde mærket til om de orginale seler stadig var der...
Index
141697: sv: sv: sv: sv: sv: Sparco H-seler, sæder og bur (31-03-2014 15:56:11) (svar på 141696)
Kenneth Poulsen #0435, reg. l-f (medlem) (ip-adr: 188.179.183.221)
Du må da gerne køre med dine H-seler på offentlig vej - hvis du har den originale sele uden på.

Kun med H-sele = ingen sele = bøde for kørsel uden sele.

Lad være med at prøve at forstå - sådan er det bare.

Guess how i know. :s

Mvh
Kenneth Poulsen
Index
141698: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Sparco H-seler, sæder og bur (31-03-2014 17:15:42) (svar på 141697)
Verner Andersen #2749, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 109.59.73.117)
Forekommer absurd at H-seler ved rallybrug er påkrævet, når der køres m. 180Km/t ad smalle skovveje, men ikke tilladt at bruge alene v. 50Km/t i byen. Men tanken er- det handler også om det skal være til at finde ud af for almindelige mennesker at udløse, når en bil ligger med hjulene i vejret og udefra kommer til og skal redde. Som andre fremfører- man behøver ikke at forstå alt. Vil dog nok sige - de almindelige 3-punktseler er jo umage nemmere at komme ud af i ulykkestilfælde.
Index
141699: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Sparco H-seler, sæder og bur (31-03-2014 17:23:11) (svar på 141698)
Morten Hermann Jensen #5940, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 62.198.223.176)
Har tidligere hørt om denne løsning som alternativ til H-seler.
Bibehold din 3-punktssele og tilføj en mere til højre for føresæddet. (Modsat i passagersiden)
Når mand bruger begge på een gang holdes man bedre fast, men er stadig i stand til at læne sig frem for at nå noget, hvis der er brug for det.
En tanke der ikke er afprøvet.
Blingfaktoren er dog begrænset.
Index
141710: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Sparco H-seler, sæder og bur (01-04-2014 01:15:35) (svar på 141698)
Alfred Thomsen #7414, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 95.166.67.65)
Gode Ven Hr. Andersen" H-seler ved rallybrug er påkrævet>" Mig bekendt svejser de heller ikke selv buret sammen hjemme på småstenene.
Det skal være godkendt med certifikat stegkode og de er ikke til genbrug når bilen har været udsat for en pludselig parkering i vejtræ eller andre genstande der bliver stående også efter at rallybilen er flyttet. Så er det et nyt bur igen.
Index
141714: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Sparco H-seler, sæder og bur (01-04-2014 08:52:00) (svar på 141710)
Claus Kjeldsen #9111, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 80.62.116.6)
Har snakket med synsmanden i Viborg og han sagde følgende:

1) Ingen problemer i at montere et 4 punkts bur

2) Ingen problem i at montere 4 punkts H-seler, man må bare ikke fjerne de eksisterende. Når der køres på vej SKAL man bruge den originale sele og når der køres terræn, kan man så bruge H-selen.

3) Ingen problem i at montere Sparco sæder, så længe selen ikke er monteret/en del af det originale sæde.

Så det kan godt lade sig gøre....på en måde....

Claus
Index
141715: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Sparco H-seler, sæder og bur (01-04-2014 09:18:46) (svar på 141714)
Michael Bøjstrup #6653, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 93.160.182.70)
Og hvis man kører med internt bur i sin bil, bør man så også køre med hjelm hele tiden...
Index
141716: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Sparco H-seler, sæder og bur (01-04-2014 09:21:35) (svar på 141715)
Claus Kjeldsen #9111, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 80.62.116.6)
Det ved jeg ikke, desuden er det bur jeg får monteret ikke et 6 punkt, men mere i retning af en styrtbøjle bag nakken :-)
Index
141744: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Sparco H-seler, sæder og bur (02-04-2014 13:39:13) (svar på 141714)
Verner Andersen #2749, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 109.59.33.131)
Nu er der jo ikke noget som en synsmand, der trykker på de knapper, man ønsker der skal trykkes på; vedr. ad2 og med risiko for at blive kaldt lyseslukker, festbremse, mørkemand og vogternes råd, så gælder færdselsloven også ved terrænkørsel, herunder seletvang, med mindre området er afspærret til formålet (at køre ræs) men her dækker alm. forsikring så ikke, men specialforsikring skal tegnes; kan undværes, hvis man er alene på banen/området og så er det på eget ansvar. Nyeste nr. af FDMs medlemsblad berører emnet.