tilbage

Land Rover Forum  

Index
141770: Sparco Sprint V montering (03-04-2014 18:38:33)
Claus Kjeldsen #9111, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 83.89.88.82)
Efter og have set flere Defendere med sports sæder og H-seler, må jeg indrømme at mit grejluder gen blev pirret, så jeg har købt et Sparco Sprint V sæde til min 90" Defender fra 2001. Jeg havde en våd naiv drøm om, at det lige var til at smide i bilen, da jeg også købte nogle originale Sparco beslag som passer til sædet, men det kunne jeg da bare glemme alt om :-(

Jeg prøvede at stille sædet ind i bilen og opdagede et andet problem, mine knæ går på rattet og jeg kan næsten ikke komme ud af bilen!!!!

Så hvad har folk gjort for og få sådan nogle sædere monteret? Alternativt bliver jeg nød til at retunere det hele og det ville da være lidt træls.

Hvis der skal laves nogle special beslag, hvor/hvem kan så hjælpe med sådan noget?
Index
141853: sv: Sparco Sprint V montering (09-04-2014 21:20:34) (svar på 141770)
Stephen Mortensen #5565, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 94.145.240.118)
Hej Claus

Vi havde Cobra Monaco skålsæder i vores 90". Købt hos Nene Overland.
Købte også et par beslag og glideskinner, så de kunne justeres frem og tilbage.
Havde samtidig den effekt, at sæder kunne køre 'hen over' den 'kant' der er bag sæderne , så de kan komme længere tilbage.

Det fungerede optimalt :-)
Mine ben er heller ikke så lange!

Havde samme problem med at komme ind og ud som du beskriver.
Løsning: lærte mig selv en speciel teknik ved ind- / og udstigning:
Indstigning: grib med venstre hånd i A-stolpen halvvejs oppe af ruden, sæt venstre fod i hjørnet mellem gulv og A-stolpe, sving højre ben og 'røven' ind over kanten af siden af sædet. Vupti, så sidder du godt :-)

Udstigning: modsat proces, bare grib med hånd og sæt fod først.
Eneste hage ved metoden, er at du stiger ud med 'røven' først og ser ikke så macho ud, men det kan man komme over.

Har iøvrigt stadig sædebeslag og glideskinner liggende, selv om vognen er solgt. De er stadig som nye.

Er du interesseret, kan jeg da tage et par fotos af dem næste gang jeg er i værkstedet, så du kan se dem?

Blink og vink
/Monty 😎🏁