tilbage

Land Rover Forum  

Index
143500: LR 90 med Chevy diesel?? (30-06-2014 12:16:27)
Søren Ignaz (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 188.177.35.233)
Hej - nogen der ved om jeg kan få godkendt/synet/registreret en engelsk LR 90 fra 1986 med en 6,2 liters V8 Chevy diesel her i DK?
Købt på ebay i øvrigt!
Lidt skørt - men sjovt - måske!

Tak

LR hilsen
Index
143502: sv: LR 90 med Chevy diesel?? (30-06-2014 12:47:36) (svar på 143500)
Kenneth Poulsen #0435, reg. l-f (medlem) (ip-adr: 87.62.191.82)
Det kommer an på hvor meget den vejer og hvor mange heste den har?

Mvh
Kenneth Poulsen
Index
143505: sv: sv: LR 90 med Chevy diesel?? (30-06-2014 13:16:20) (svar på 143502)
Verner Andersen #2749, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 109.57.38.98)
Kommer ligeledes an på hvad der oprindeligt har drevet 90"eren motormæssigt. Unden turbo har Chevyen 162HK. For nogle år siden fik et tidligere medlem her i Regionen godkendt en RRC med omtalte motor.
Index
143534: sv: sv: LR 90 med Chevy diesel?? (01-07-2014 09:23:06) (svar på 143502)
Søren Ignaz (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 86.48.86.250)
Hej igen.
Sælger siger den vejer 2000 kg og har ca. 130 BHP. Det lyder tilforladeligt - en doven motor med masser af torque. MEN jeg ville da foretrække en original V8 LR - men dem har jeg haft 3 af. Vil prøve noget nyt.
Index
143537: sv: sv: sv: LR 90 med Chevy diesel?? (01-07-2014 10:34:50) (svar på 143534)
Eddie Mose Jensen #3693, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 195.7.31.10)
I flg. yderst pålidelig kilde, så skal du regne med en vægt for motor full loaded (ex. gearkasse) på ca. 350 kg. Hele skidtet er i støbejern.

Ud fra det jeg kan finde på nettet så passer det meget godt med ca. 130 HK og ca. 325/2000 nm/omdr. u/turbo.
Index
143506: sv: LR 90 med Chevy diesel?? (30-06-2014 13:26:10) (svar på 143500)
Ole Pars #3338, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 91.224.210.10)
En kollega havde en 6.2 diesel i sin 110". Den brændte desværre af så nu ligger der en LR motor i igen.
Index
143507: sv: sv: LR 90 med Chevy diesel?? (30-06-2014 13:49:47) (svar på 143506)
Michael Bøjstrup #6653, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 93.160.182.70)
Det er en fed motor - havde en med turbo i min Tahoe - men den er pænt tung - regn med over 400 kg "fully dressed". Uden turbo er den ikke specielt vild - størrelsen taget i betragtning.
Index
143538: sv: LR 90 med Chevy diesel?? (01-07-2014 15:53:10) (svar på 143500)
Paul Sehstedt #0027, reg. sjyl (medlem) (ip-adr: 185.37.86.131)
Hvis den er synet og godkendt i UK og har de nødvendige britiske dokumenter, burde den også kunne godkendes herhjemme. Måske skal der en godkendelseserklæring til.
Det er ikke Verdens bedste maskine, men simpel i opbygning. Holder ca. 100.000 miles før knastakslen skal skiftes.
Støbt i en jern/alu-legering.
10 km/l burde du nemt kunne køre med den.
Oasen er altd en glad aftager for en god historie....
Index
143545: sv: sv: LR 90 med Chevy diesel?? (01-07-2014 19:37:59) (svar på 143538)
Carsten Hansen #8789, reg. vjyl (medlem) (ip-adr: 178.72.31.18)
Lige for at "nasse" lidt på tråden...

Er der nogen der har erfaring med en eller anden amerikansk V8 benzinmotor i en 90" ?
Der må da findes noget der både er "sjovere" og mere økonomisk end en 3,5 liters Rover V8-motor... ???

F.eks. Har min nabo en Corvette med 400 HK som ka' gå små 14 km pr liter ved "pæn" kørsel... :-( Jeg er bare SÅ misundelig...

Jeg ved godt at Corvetten har en meget lavere vindmodstand og at den sikkert også "ruller" noget lettere... Men alligevel - 14 km.pr.l. ??
Index
143547: sv: sv: sv: LR 90 med Chevy diesel?? (01-07-2014 19:53:39) (svar på 143545)
Paul Sehstedt #0027, reg. sjyl (medlem) (ip-adr: 185.37.86.131)
Jeg ved ikke, hvorfor nogen er så vilde med US-V8-maskiner!

De er skam ikke nogen tekniske vidunderværker og de gamle drikker en masse benzin... Først i 1980erne kom der lovkrav om, at en bil i gennemsnit skulle køre 10 km/l. Hvis ikke, skulle der betales en strafafgift på et par hundrede USD ved første registrering!

Det fedeste er lyden! Og lazy cruising!

En Rover V8 skal passes. Efter 150.000-200.000 km gør en ny knastaksel underværker både i gangkultur og brændstoføkonomi.

Men det bliver spændende, hvilket resultat Ignaz kommer frem til...
Index
143551: sv: sv: sv: LR 90 med Chevy diesel?? (01-07-2014 21:29:23) (svar på 143545)
Eddie Mose Jensen #3693, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 87.63.163.140)
hm... Carsten hvor gammel er den Corvette?
Index
143556: sv: sv: sv: sv: LR 90 med Chevy diesel?? (01-07-2014 23:00:21) (svar på 143551)
Carsten Hansen #8789, reg. vjyl (medlem) (ip-adr: 178.72.23.214)
Den Corvette er nærmest ny i min optik.... 2007'er
Index
143565: sv: sv: sv: sv: sv: LR 90 med Chevy diesel?? (02-07-2014 08:30:44) (svar på 143556)
Eddie Mose Jensen #3693, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 195.7.31.10)
Var det ikke GM der på et tidspunkt eksperimenterede med at hvis speeder responcen var jævn kørsel(cruise), så lavede man fuel cut off på en eller flere cylindere helt op til halv-delen, men om det gør at man nemt kommer op på 14 km/l har jeg ikke nogen ide om.