tilbage

Land Rover Forum  

Index
143647: LR 110 Bus med klausul CRM3 og nye plader (05-07-2014 16:30:53)
Kim Sørensen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 178.21.88.131)
Jeg har netop købt en LR 110 Bus, 1987.
Ved omregistreringen på skat.dk blev jeg henvist til at kontakte Skat, da der var en klausul CRM3 på køretøjet.
Efter at have ventet meget meget lang tid i telefonen, fortalte den flinke medarbejder ved Skat, at der ved overgangen til nyt IT system ikke var konverteret alle oplysninger med fra det gamle system.
Derfor skulle jeg indsende toldpapirene og reg. attesten på bilen, og så ville Skat i løbet af 2-3 dage sørge for at systemet var opdateret, og så kunne jeg omregistrere bilen efterfølgende uden klausul på køretøjet.

Jeg valgte dog at tage en fridag og kørte til Skats motorcenter i Århus. Det viste sig at være en god ide.
Efter 1 times venten i køen, kom jeg ind til nummerplade skranken, og her gav medarbejderen hurtigt op og mente at jeg skulle ind i en anden afdeling, jeg slap dog for at trække nyt nummer og gik direkte ind til den anden skranke.
Her viste de ikke hvorfor eller hvordan klausulen skulle fjernes, og efter at 2 ansatte havde kæmpet i ca. 30 minutter blev bilen afmeldt og tilmeldt igen, og vupti så var klausulen væk.
Tilbage i nummerplade afd. skulle jeg så omregistrere bilen, MEN så opdagede Skat at jeg kørte på HVIDE plader, og at tallet 99 indgik i dem......
Det var en klar fejl da 99 i nummerpladen er forbeholdt indregistrerede taxaer....
Så enten skulle jeg omregistrere bilen som stor personbil, + nye afgifter og meget mere i vægtafgift, eller også skulle jeg have nye GULE plader der startede med 87, der jo er forbeholdt busser.
Jeg sover ligegodt om der hvide eller gule plader, så fred med det, stik mig nogle gule plader hvis det er lovens forskrift...........
Det gik fint, men så skulle jeg betale 1300 for de nye plader, og her måtte jeg snakke lidt frem og tilbage, "bussen" er jo synet en gang om året på hvide plader, og jeg har jo ikke bedt om nye.. osv. så den flinke Skat medarbejder annullerede opkrævningen på de nye plader og jeg gik glad hjem og monterede de nye plader.

Hvad vil jeg med denne beretning? måske ikke andet end fortælle at Skat ikke mener at busser må køre på hvide plader der starter med 99, og at de ikke gør noget aktivt for at finde dem der gør det. Så ved salg af din LR 110 Bus på hvide plader, så være forberedt på at køber skal bruge 2-3 timer i selskab med Skat.
Index
143656: sv: LR 110 Bus med klausul CRM3 og nye plader (06-07-2014 19:05:37) (svar på 143647)
Niels Erik Lysebjerg Hansen #7732, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 83.92.187.18)
Og et nydeligt eksempel på at hos Skat er det undertiden sådan at den ene hånd ikke ved hvad den anden gør. Jeg har stadig urolige drømme om hvordan jeg i to måneder sloges med Skat motorkontor i Odense og FStyr om at få den rigtige reg-attest på min 2a da jeg om-reg fra, gule til hvide. Så var det en varevogn, så var det ikke en varevogn, så var det en veteran, så var det ikke en veteran, til sidst blev det helt skørt da det pludselig var en diesel! Skat mente selfølgelig det var Fstyr som havde lavet reg.attesten der havde et problem, mens FStyr mente det var skat der havde givet de forkerte oplysninger. Og hvergang de rettede det blev det værrer. Ak ja.

Men du var da heldig Kim, at de var flinke og sådan i løbet af en dags tid fik ordnet tingene pr konduite.

Mvh Niels.
Index
143659: sv: sv: LR 110 Bus med klausul CRM3 og nye plader (06-07-2014 21:18:05) (svar på 143656)
kim Sørensen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 178.21.88.180)
Det er helt rigtig Niels, de er nu generelt flinke hos Skat.
Jeg morede mig mest over at de konverterer et gammelt IT system og så glemmer at få de sidste oplysninger med. Samtidigt kører der biler rundt med forkerte plader, og selvom der betales vægtafgift årligt, og at de samme biler synes årligt, så gøres der ikke noget aktivt for at få rettet de forkerte farver.