tilbage

Land Rover Forum  

Index
143745: Brændstof løber ud af et rør bag venstre forskærm. (14-07-2014 18:38:43)
Kim Sørensen #9221, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 178.21.88.165)
LR 110 3,5 V8 1987

Hej jeg opdagede i dag at når bilen står i tomgang og ligesom drøjer i det, lige inden den går ud (lige efter start), så begynder der at løbe brændstof ud af et af 2 rør bag venstre forskærm (se billede)?

Er det normalt?

Index
143750: sv: Brændstof løber ud af et rør bag venstre forskærm. (14-07-2014 20:01:52) (svar på 143745)
Leif jensen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 5.103.127.4)
Det kan være flere ting men de mest almindelige er :

Ikke fri retur til tank.

Ikke udluftning fra tank

Nåleventil som hænger, hvis det kun er den ene.

Skidt i nåleventil eller kaburator.
Index
143751: sv: sv: Brændstof løber ud af et rør bag venstre forskærm. (14-07-2014 20:19:15) (svar på 143750)
Kim Sørensen #9221, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 178.21.88.165)
jeg skal nok lige tilføje at det er begyndt efter at jeg skiftede benzin filteret i dag, før det var problemet der ikke.
Indtil nu har jeg kun startet den i garagen, og ikke haft den ude og køre.
Index
143753: sv: sv: sv: Brændstof løber ud af et rør bag venstre forskærm. (14-07-2014 20:47:00) (svar på 143751)
Peter Bull #6136, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 80.62.116.226)
Hvis du ellers har pengepungen i orden, og ved hvor din brandslukningsmekanisme sidder kan du trygt køre videre.

Jeg vil anbefale at du omgående for skiftet alle slanger til god kvalitet f.eks. gummivarer fra Lauritz Andersen, Odense.

Venligst Peter
Index
143754: sv: sv: sv: sv: Brændstof løber ud af et rør bag venstre forskærm. (14-07-2014 21:28:58) (svar på 143753)
Poul-Erik Breiner #3075, reg. mjyl (medlem) (ip-adr: 185.37.87.69)
Hvad skulle det hjælpe
Index
143755: sv: sv: sv: sv: sv: Brændstof løber ud af et rør bag venstre forskærm. (14-07-2014 21:44:48) (svar på 143754)
Verner Andersen #2749, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 109.56.84.133)
Ser underligt ud med 2 "cuttede" slanger eller hvad? Oprindeligt er det jo plastikslanger og det er det bedste, da de ikke risikerer at afgive gummifnuller, som gummeslanger kan risikere. Mener endog plastikslanger stadig kan fåes som reservedel. Er bilen med pumpe i tank, på chassis, ell. i motorrum? Kunne være en ide, at få en kyndig klubkammerat til at kikke på problemet.
Index
143760: sv: Brændstof løber ud af et rør bag venstre forskærm. (14-07-2014 23:24:14) (svar på 143745)
Kim Sørensen #9221, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 178.21.88.165)
tak for alle svarene indtil nu.

Med hjælpe fra konen fik jeg trukket lidt i rørene der kom benzin ud af og fandt ud af at de ender oppe ved karbuaratoren (to sorte slanger på billedet).

Jeg har læst værkstedshåndbogen igennem flere gange, men kan ikke finde svar på om de oprindeligt skulle gå ned i to plastik slanger der er skåret af halvvejs nede i venstreside af motorrummet.
Index
143766: sv: sv: Brændstof løber ud af et rør bag venstre forskærm. (15-07-2014 08:48:15) (svar på 143760)
Jacob Geltzer #8049, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 80.196.242.98)
det ligner meget benzin returlinen til tanken, på min v8'er sidder de 2 slanger der sammenkoblet til én og derfra videre til returløbet til tanken. det er efter min bedste overbevisning IKKE meningen at de skal pege ud i det fri.
Index
143768: sv: sv: sv: Brændstof løber ud af et rør bag venstre forskærm. (15-07-2014 10:12:30) (svar på 143766)
Bo Helsted (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 62.242.2.194)
Hmmm...som jeg husker det, havde min gamle RR med Zenith-Stromberg karburatorer et lignende slange set-up. Det er kun hvis flyderne ikke fungerer, at der kommer for høj benzinstand i karburatorerne, og der kommer overløb. Der kom aldrig noget ud af mine slanger (ikke mens jeg så det, ihvertfald). Jeg tror ikke, der normalt er "returløb" på en ikke-indsprøjtningsmotor? Men det kan selvfølgelig have været fjernet uautoriseret på min gamle 1976´er. Kan man ikke se det i reservedelskataloget?
Index
143769: sv: sv: sv: sv: Brændstof løber ud af et rør bag venstre forskærm. (15-07-2014 10:18:47) (svar på 143768)
Asger Jørnow #7242, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 77.66.65.161)
Så vidt jeg husker er det flametraps / overløb på karburator, og ikke returløb.

Du har forhåbentlig ikke skiftet benzinpumpe til en med højt tryk, f.eks. fra en EFI motor, for den har så højt tryk at den kan åbne flyderen, og benzinen vælter frem. Jeg har prøvet det.


MVH Asger
Index
143770: sv: sv: sv: Brændstof løber ud af et rør bag venstre forskærm. (15-07-2014 10:23:19) (svar på 143766)
Peter Bull #6136, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 80.62.116.226)
På de V8 jeg har set nærmere på er der også tilbage løb.

@ 143754 Poul-Erik, nye gummislanger af god kvalitet er ikke skåret af tilfældige steder.

@143755 Verner nye gummislanger af god kvalitet laver ikke fnuller (det er rygende kileremme som gør det) Dem jeg anbefaler er i Goodyear eller Trelleborg kvalitet og er så nye at de også er godkendt til blyfri benzin!!

Benzin i det fri er farligt. Benzin i det fri på en sommerdag er mere uforsvarligt end krudt i håndkøb.
Index
143774: sv: sv: sv: sv: Brændstof løber ud af et rør bag venstre forskærm. (15-07-2014 19:06:56) (svar på 143770)
Poul-Erik Breiner #3075, reg. mjyl (medlem) (ip-adr: 185.37.87.69)
Det er ikke tilfældig, det skal være sådan
Index
143771: sv: sv: sv: Brændstof løber ud af et rør bag venstre forskærm. (15-07-2014 10:23:20) (svar på 143766)
Peter Bull #6136, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 80.62.116.226)
På de V8 jeg har set nærmere på er der også tilbage løb.

@ 143754 Poul-Erik, nye gummislanger af god kvalitet er ikke skåret af tilfældige steder.

@143755 Verner nye gummislanger af god kvalitet laver ikke fnuller (det er rygende kileremme som gør det) Dem jeg anbefaler er i Goodyear eller Trelleborg kvalitet og er så nye at de også er godkendt til blyfri benzin!!

Benzin i det fri er farligt. Benzin i det fri på en sommerdag er mere uforsvarligt end krudt i håndkøb.
Index
143772: sv: sv: sv: sv: Brændstof løber ud af et rør bag venstre forskærm. (15-07-2014 11:04:25) (svar på 143771)
Ole Jensen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 62.199.161.23)
@ Kim - på SU- carb. (og Zenith-Stromberg) er der både return & overflow pipe - dem så det benzin fra er overflow. Overflow er naturligvis ført gennem det varme motorrum via to plasticrør som ender bag v.forhjul - formål med designet er at evt. spild lander på vejbanen og fordamper .

Årsagen til der kommer fuel ud af rørene er naturligvis fordi flyderventilen i carb. ikke slutter tæt - (der er et naturligt sammenhæng dit tideliger indlæg omkring manglende trækkraft) - du har et dårligt vedligeholdt brændstofsystem - 98 % af alle karburatorproblemer er skidt i carb.

Den helt rigtige er nu at lave et service eftersyn af begge SU-carb. og få dem renset ordenligt.



Index
143775: sv: sv: sv: sv: sv: Brændstof løber ud af et rør bag venstre forskærm. (15-07-2014 19:58:23) (svar på 143772)
kim Sørensen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 178.21.88.165)
"Den helt rigtige er nu at lave et service eftersyn af begge SU-carb. og få dem renset ordenligt."

- og det er jeg så begyndt på i dag.

På den måned jeg nu har været den lykkelige ejer af en LR, er min indsigt i engelsk motorkunst og design gået i en lodret kurve :)

Jeg syntes dog jeg har tilbragt mere tid i værkstedet end bag rattet, men det skulle gerne blive omvendt efter en rensning af karburatoren.

Kan det passe at bagerste venstre møtrik der holder højre karburator fast skal være så pokkers svær at komme til og løsne, eller har jeg overset et eller andet?
Index
143777: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Brændstof løber ud af et rør bag venstre forskærm. (16-07-2014 00:24:51) (svar på 143775)
Leif Jensen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 5.103.127.4)
Ja de kan være en pine af få af,men en afkortet 13 nøjle plejer at kunne rede dagen;-)
Index
143778: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Brændstof løber ud af et rør bag venstre forskærm. (16-07-2014 09:15:32) (svar på 143777)
Ole Jensen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 62.199.161.23)
Jep... men hvis du fjerner de øvrige og løfter carb. takt med du løsner den sidste giver det lidt mere plads - man kan evt. tilpasse en gaffenøgle til formålet... det er nok sidste gang karburatoren skal de-mont. ;)
Index
143779: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Brændstof løber ud af et rør bag venstre forskærm. (16-07-2014 09:45:07) (svar på 143778)
Kim Sørensen #9221, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 178.21.88.165)
jeg var færdig med den første kl. 01:30 og nu er der kun benzin overløb fra den anden carb :)
Jeg fandt et stykke værktøj fra en cykel og halverede det til at bruge på den bagerste møtrik, og jeg fik også brug for at lirke lidt med carb for at få møtrikkerne af og på igen.....

Ham der har designet skidtet burde selv komme og skrue det af og på.
Jeg har fuld forståelse for hvis et værksted vil have rigeligt med betaling for at rense en SU carb, Der er godt nok gået mange timer med det. (vel vidende at jeg ikke har gjort det før).

Så efter en god nats søvn går jeg i krig med den anden carb, her til formiddag.

Der var en del skidt i luftindtaget så jeg har renset slanger osv. samtidig.
Er det normalt at der ligger vædske i dem?
Index
143789: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Brændstof løber ud af et rør bag venstre forskærm. (16-07-2014 19:41:11) (svar på 143779)
Kim Sørensen #9221, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 178.21.88.165)
Så er begge karburatorer renset og samlet igen.
Der kommer ikke benzin ud af overløbs rørene mere, så indtil videre er det en succes :)
Mange tak for hjælpen og de mange svar.

Vedhæftet er et billede af det indbyggede arbejdsbord på en LR.