144291:
sv: sv: sv: sv: sv: forreste trækaksler 110 V8 Defender 93 (12-08-2014 09:14:02) (svar på
144290)
Bo Helsted (medlemsstatus ukendt) (
ip-adr: 62.242.2.194)
Jakob - til almen orientering, hvis du ikke allerede har kigget andetsteds i dette forum:
Olie i cromkuglerne: 75W90 gearolie. Fordel: Smører godt, nemt at få ud igen, hvis det er blevet forurenet (af mudder). Ulempe: Hvis dine gummipakninger er slidte/cromet korroderet løber det ud, langsomt, men sikkert. Sikkert årsag til dine problemer.
Fedt i kuglerne: NPLG2 fedt (litium-sæbe konsistensfedt). Fordel: Billigt, løber ikke ud. Ulempe: Kan blive "slynget væk" fra cv-jointet (og derved dårlig smøreevne).
One-shot grease: LRs løsning, en "tynd fedt", sort (med molybdændisulfid, tror jeg), "holder evigt". Ulemper: Svært at få ud, hvis det bliver forurenet. Og det gør det jo, hvis olien kunne løbe ud (så er der jo utæt et sted).
Jeg har i en "nødsituation" blandet mit eget one-shot af fedt og gearolie, men det er selvfølgelig ikke autoriseret på nogen måde. Fungerede dog glimrende i mange år...og var selv fedtet helt op i armhulerne efter blandingsoperationen i en skål.
RRC hilsen
Bo