tilbage

Land Rover Forum  

Index
144404: Gløderør serie 3 (17-08-2014 14:45:22)
Henrik Nielsen #6878, reg. bhm (medlem) (ip-adr: 93.165.23.189)
Hej Lr folk
Jeg har en serie 3 som har brændt et helt nyt gløderør af, hvor vi bag efter bare har koblet det ene gløderør fra så man har kunne starte igen. Det brændte så også af med det samme og nu er de alle brændt af. kan man købe nogle andre gløderør. Dem jeg lige har prøvet har reservedels nummer 568335. Kan man købe ERC8450 også koble dem parallelt sammen? eller er der noget man skal være opmærksom på?

Reservedels numrene kommer fra paddock.
Index
144410: sv: Gløderør serie 3 (17-08-2014 19:28:58) (svar på 144404)
Martin Nielsen #0498, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 87.116.35.132)
Hej Henrik
Se lige om din formodstand er kortsluttet.
LR hilsen MN
Index
144413: sv: Gløderør serie 3 (18-08-2014 07:17:10) (svar på 144404)
Ole Pars #3338, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 87.58.123.192)
Det lyder som en opkoblings fejl..
Tjek lige igen inden du sætter nye rør i igen..
Man kan ikke koble sig fra et defekt rør som du fandt ud af .. Spændingen bliver for høj på de andre..
Index
144419: sv: Gløderør serie 3 (18-08-2014 15:48:19) (svar på 144404)
Jens Sigurdson #8554, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 37.75.189.109)
Jeg har prøvet moderne rør som ERC8450, det var ingen succes. De holdt ikke ret længe.

Grissehalerne (568335) skal monteres sådan at din formodstand sidder parallelt med lampen i instrumentbordet og i serie med gløderørene.

Hvis du vil skåne bundstykket i tændingslåsen så kan du koble et startrelæ til en plænetraktor eller lign. ind imellem til tændingslåsen så det er relæet der tager skraldet hver gang der forvarmes.
Gløderørene trækker ca. 80 ampere så vidt jeg husker... Det er normalt at spiralen i formodstanden bliver rødglødende.
Index
144420: sv: sv: Gløderør serie 3 (18-08-2014 16:01:25) (svar på 144419)
Ole Pars #3338, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 87.58.123.192)
Jeg har endnu til gode at skifte et defekt (grisehale) gløderør. Mange er dog ret vilde med at bruge extra kroner og tid på at købe den nye type rør (Britpart kopier)... Det fatter jeg så ikke!!