tilbage

Land Rover Forum  

Index
144978: Serie 3, 2,5 diesel instrument problemer (17-09-2014 10:18:44)
Mikkel Pedersen #9230, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 93.165.159.66)
Hej

Jeg har en serie 3, 88 lightweight, men med en 2,5 liter diesel motor, altså tænker jeg at den er eftermonteret.

Der er så ingen af mine instrumenter der rigtig virker, kun speedometer.

Mit spørgsmål er så, at alle følere nok ikke passer til de ældre instrumenter, eller er jeg galt på den, og vil det kunne løses ved at sætte følere i som kommer fra en 2,5 diesel.?

Venlig Hilsen
Mikkel
Index
144979: sv: Serie 3, 2,5 diesel instrument problemer (17-09-2014 10:27:22) (svar på 144978)
Paul Sehstedt #0027, reg. sjyl (medlem) (ip-adr: 185.37.86.196)
Har du kontrolleret, at følernerne er forbundne med instrumenterne?
Der burde være føler for vandtemperatur og olietryk. Det er de motorelaterede følere.
Index
144980: sv: sv: Serie 3, 2,5 diesel instrument problemer (17-09-2014 10:30:53) (svar på 144979)
Mikkel Pedersen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 93.165.159.66)
Ja det har jeg, og fx min temperatur føler, gå fra "bund" til "top", ligeså snart jeg tænder bilen, så der er forbindelse i mellem. Så min tanke var, enten er alle mine følere gået i stykker, eller at de bare ikke fungerer sammen?
Index
144981: sv: sv: sv: Serie 3, 2,5 diesel instrument problemer (17-09-2014 10:41:31) (svar på 144980)
Hans Martien Sørensen #4770, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 89.249.1.34)
Hej Mikkel
Du har ret i dine følere og instrumenter ikke passer sammen.

Olietryk kontakten - er ikke noget problem.

Olietemperatur er nok ikke standard på 2,5D
vandtemperatur - skal du have fat i den giver der passer til dit
instrument og ikke den til din motor.

Hvis din bil er konverteret fra 24V til 12V er instrumenterne nok ikke skiftet.

Jeg har selv været inde i problemet med vandtemp - da jeg skiftede til fra 2,25D til 2,5B

mrlh

4770
Hans Martien
LW med 2,5B - 12V og 24V
Index
144982: sv: Serie 3, 2,5 diesel instrument problemer (17-09-2014 10:54:29) (svar på 144978)
Ole Pars #3338, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 188.176.169.213)
Som Martin skriver er det en god ide lige at finde ud af om bilen er konverteret fra 24v til 12v inden der kan rådgives yderligere!
Index
144983: sv: sv: Serie 3, 2,5 diesel instrument problemer (17-09-2014 10:55:32) (svar på 144982)
Ole Pars #3338, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 188.176.169.213)
Undskyld, Hans Martien hedder han retteligt :-)
Index
144984: sv: sv: sv: Serie 3, 2,5 diesel instrument problemer (17-09-2014 10:58:14) (svar på 144983)
Mikkel Pedersen #9230, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 62.44.135.121)
Jeg må hjem og måle på instrumenterne, men jeg har stadig 2 batterier stående i den, så tror ikke den er konverteret, men skal nok finde ud af det..
Index
144985: sv: sv: sv: sv: Serie 3, 2,5 diesel instrument problemer (17-09-2014 11:56:06) (svar på 144984)
Ole Pars #3338, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 188.176.169.213)
Ok, så er det nok 24v. Dem der har skiftet motor har nok ikke flyttet føleren/senderen til olie og kølevand temperatur over på den nye motor. Formentlig er der slet ingen olie temp føler?
Du skal finde en 24v vand temp føler/sender for at det kommer til at virke.
Virker tankmåler heller ikke?
Index
144986: sv: sv: sv: sv: Serie 3, 2,5 diesel instrument problemer (17-09-2014 12:22:54) (svar på 144984)
Hans Martien Sørensen #4770, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 89.249.1.34)
Jeg har set nogle LW hvor man har beholdt de 2 batterier men parallel koblet dem i stedet for serie - når man ligger 2,5D i stedet.
Index
145006: sv: sv: sv: sv: sv: Serie 3, 2,5 diesel instrument problemer (18-09-2014 16:10:20) (svar på 144986)
Stig Rasmussen #1254, reg. l-f (medlem) (ip-adr: 87.55.40.163)
Jeg mener at der på en seriebil skal sidde en spændingsregulator et sted i nærheden af instrumenterne som regulerer spændingen ned til ? 8 volt, det er en lille metaldåse som ligner et relæ.