tilbage

Land Rover Forum  

Index
145178: RRC 4.2 LSE i flammer (26-09-2014 15:50:08)
Mads Bak Petersen #5391, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 87.59.229.123)
Vestegnens Brandvæsen Station Hvidovre modtog i formiddags en melding om en bilbrand i det fri. Vi afsendte 1 holdleder og 5 brandmænd med afgang indenfor 60 sekunder, med 1 Autosprøjte og 1 Vandtankvogn. Køretøjerne var fremme på adressen indenfor få minutter. Det var et trist syn af en Range Rover Classic i kraftig brand. Der blev indsat et røgdykkerhold med Højtryksrør for at slukke og begrænse branden. Desværre blev bilen stærkt brandskadet. Hvis ejeren ser det her og har interesse har jeg flere billeder, som kan sendes via mail.

Husk pulverslukker på mindst 2 kg i vognen der virker og pas på jer selv derude.

Kilde: http://www.vestbrand.dk/

Mvh
Mads
Index
145181: sv: RRC 4.2 LSE i flammer (26-09-2014 18:58:17) (svar på 145178)
Jørn Thomsen #8802, reg. njyl (medlem) (ip-adr: 87.56.145.241)
2Kg. Pulverslukker reddede min 90" da der var brand i ledningsnettet. Kører ikke uden.
Index
145242: sv: RRC 4.2 LSE i flammer (30-09-2014 11:34:20) (svar på 145178)
Claus Nørgaard Hansen #7227, reg. sjyl (medlem) (ip-adr: 192.35.17.21)
Det er lidt ærgeligt.

Men så er det ikke kun mig der brænder LARO's af.
Index
145245: sv: sv: RRC 4.2 LSE i flammer (30-09-2014 13:02:52) (svar på 145242)
Kenneth Poulsen #0435, reg. l-f (medlem) (ip-adr: 87.62.191.82)
Der er lidt flere billeder her, af den fine Range Rover hvor røgen undslap ledningsnettet - det hele på én gang. :(

http://www.alarm112danmark.dk/photogallery.php?album_id=781

Mvh
Kenneth Poulsen
Index
145246: sv: sv: sv: RRC 4.2 LSE i flammer (30-09-2014 13:34:15) (svar på 145245)
Claus A. Kjøller #1105, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 217.30.33.34)
En 4,2 LSE hmmmm... er det mon Michael Valentiner der er blevet een bil fattigere?
Index
145259: sv: sv: sv: sv: RRC 4.2 LSE i flammer (01-10-2014 12:06:20) (svar på 145246)
Michael Valentiner-Branth #2374, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 87.61.169.235)
Hej Claus,
Nej det er ikke en af mine LSEere der ulykkeligvis er gået ild i. Den eneste jeg umiddelbart kender der har sådan er Fam. Winther..... Ved ikke om det er deres her?

Mvh Michael
Index
145260: sv: sv: sv: sv: sv: RRC 4.2 LSE i flammer (01-10-2014 12:25:25) (svar på 145259)
Verner Andersen #2749, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 109.59.29.200)
Surt; LSEere er Few-and-far-between, dog ser den ikke særlig medtaget ud, mon ikke den kan reddes af de rette hænder?
Index
145264: sv: sv: sv: sv: sv: sv: RRC 4.2 LSE i flammer (01-10-2014 13:20:19) (svar på 145260)
Claus A. Kjøller #1105, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 217.30.33.34)
Nu ved jeg jo ikke hvad du kalder "særlig medtaget", men ifølge billederne på Vestegnens Branvæsen, så skal der en hel del mere end en fugtig microfiber-klud til for at få den på banen igen. :-)
Index
145265: sv: sv: sv: sv: sv: sv: RRC 4.2 LSE i flammer (01-10-2014 13:29:55) (svar på 145260)
Erik Elmelund Petersen #4262, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 86.58.128.18)
hvilket billede har du kigget på Verner? bilen stod i lys lue.
Index
145267: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: RRC 4.2 LSE i flammer (01-10-2014 14:32:33) (svar på 145265)
Verner Andersen #2749, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 109.57.208.34)
mmjjaaee Bedste Elmelund, en kollega var tidligere ansat på et værksted, hvor der blev indbragt en molestreret sportsvogn af andet ædelt engelsk mærke. Forsikring ville totalskade, men ejeren "slog" dem oven i hovedet med en pasus i forsikringsaftalen, hvilket medførte, der stillede et mindre hold pladesmede og mekanikere fra England og istandsatte bilen; det må have kostet så jorden rystede, men køreklar blev den. Det er det, der menes med "de rette hænder"
Index
145262: sv: sv: sv: sv: sv: RRC 4.2 LSE i flammer (01-10-2014 12:49:41) (svar på 145259)
Paw Jensen #1270, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 212.130.197.179)
The Vinter familie, har hvide plader, så vidt jeg husker :-)

1270
Paw
Index
145263: sv: sv: sv: sv: sv: sv: RRC 4.2 LSE i flammer (01-10-2014 13:03:16) (svar på 145262)
Arnth Jørgensen #1851, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 92.243.249.63)
I følge http://www.nummerplade.net/ er den omregistreret d. 20-06-2014.
Index
145300: sv: sv: sv: sv: sv: RRC 4.2 LSE i flammer (03-10-2014 21:27:02) (svar på 145259)
Peter Vinter (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 62.198.47.216)
Hej Michael, Paw og alle andre - Familien Vinter her.

Vi blev også triste til mode da vi så billederne. Specielt fordi den ser ud til at være i pæn stand og dertil i farven Mosswood Green som vores egen. Men nej, vores står tørt og godt i en garage et sted på Lolland denne sæson. Vi var faktisk nede og se til den + starte den op i søndags, og den havde det fint !

Den kommer ud af hi igen til næste sommer - senest til kørsel med syge børn i Høvelte henad juni 2015. Og Paw husker korrekt, vores 4,2 LSE er på hvide plader.

Buddet med Michael Valentiner-Brandt er nu ikke helt tosset for jeg købte den af ham i 2005. Den matchede ikke den anden firma-LSE der stod i Plymouth Blue :-)

Der er en enkelt underlig detalje nu jeg ser de nye billeder af brandofferet; motorhjelmen må have de udvendige hængsler, da den kan lukkes helt op til forruden. Men den detalje forsvandt da man indførte 'concealed hinges', vist i slut-1980'erne og i hvert fald før LSE, der kom med årsmodel 1993. Vores egen LSE er fra august 1992 og dermed en af de første. Der må være lavet et eller andet om - men det kan nok være ligemeget nu - suk.

Peter Vinter / 6416 / Nsj
Index
145301: sv: sv: sv: sv: sv: sv: RRC 4.2 LSE i flammer (03-10-2014 22:47:11) (svar på 145300)
Kenneth Poulsen #0435, reg. l-f (medlem) (ip-adr: 87.62.191.82)
På de billeder jeg har lagt ind se det ud som om klappen sidder på en buet "pind" der går ind under panelet under forruden og ikke et hængsel.

De brave brandfyre har sikkert bare "klappet den op" uden hensyn til hvordan den har været hængslet - da den jo også har været rimelig varm i det område har det nok ikke været den store kraft det har krævet.

Mvh
Kenneth Poulsen