tilbage

Land Rover Forum  

Index
145496: Tankmåler med misvisning? (25-10-2014 10:46:29)
Arent Dahlke #2549, reg. njyl (medlem) (ip-adr: 87.56.174.75)
Efter at have fået monteret en ny original tank med original brændstofmåler og diverse, ser jeg, at den nye tankmåler slet ikke opfører sig som den gamle,og det er jeg lidt betænkelig ved - vil nødig køre tør for diesel.

Fuld tank til næsten overløb og bilen kører 250 km. inden nålen overhovedet begynder at flytter sig. Ved 540 km. står tanknålen ved halv fuld. Jeg tør godt køre lidt længere, idet tanken jo rummer 79. liter.Plejer at bruge omkr. 8,5-9,3 liter (oliefyret tager også en tår)

Er det også sådan I andre oplever det? Viser tankmåleren ret?

110" 2,5 TD fra 1989

Arent
Index
145497: sv: Tankmåler med misvisning? (25-10-2014 11:01:22) (svar på 145496)
Paul Sehstedt #0027, reg. sjyl (medlem) (ip-adr: 185.37.86.16)
Velkommen i tankmålermisvisningsklub, Arent!

Siden min OneTen fik ny tank på, viser uret 3/4 fuld selvom beholderen står i diesel til kraven. Sommetider viser den dog korrekt, men jeg ignorerer uret og stoler på den orange advarselslamp.

Når den begynder med at blinke, er der 11 l i tanken og lyser lampen konstant, er brændstofstanden på faretruende fem liter.

Desuden nulstiller jeg triptælleren ved hver tankning og når den har rundet de ca. 600 km, melder advarselslampen : tid til optankning af diesel og saltlakrids...

Væn dig til tilstanden... eller charmen ved at køre OneTen: It's never over, if drive Land-Rover...
Index
145498: sv: sv: Tankmåler med misvisning? (25-10-2014 13:52:03) (svar på 145497)
Verner Andersen #2749, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 109.59.75.232)
Et velkendt problem, jo. Tankaggregatet er ikke noget præcionsinstrument. Man må selvfølgelig formode flyder/stang ikke er kommet i karambolage med skvulpeplader i tank. Har selv tidligere rettet på flyderstang, senest i nuværende Td5, da jeg ikke kunne leve med, der var brugt ca. 15-20L. før reaktion i instrument og kun få liter tilbage (til rådighed) når gul lampe blev slået til.
Index
145509: sv: sv: sv: Tankmåler med misvisning? (26-10-2014 08:42:45) (svar på 145498)
Arent Dahlke #2549, reg. njyl (medlem) (ip-adr: 87.56.174.75)
Tak for jeres kommentarer, Verner og Paul - jeg så da gerne, at måleren viser korrekt. Jeg må lige lure lidt på den sag.

Forstår jeg ret, når jeg i jeres indlæg læser, at den gule advarsel for lavt tankindhold viser "uafhængigt" af nålen og at lampen dermed korrekt vil vise 5/1l liter rest, når den begynder at blinke/lyser?

Hvis det er tilfældet, ville jeg måske nok kunne leve med misvisningen.

Index
145511: sv: sv: sv: sv: Tankmåler med misvisning? (26-10-2014 09:31:22) (svar på 145509)
Stig Rasmussen #1254, reg. l-f (medlem) (ip-adr: 87.55.40.163)
Nej den orange lampes giver sidder i samme tankgiver som den til viserinstrumentet. Det er ret simpelt at justere instrumentet. Ud med tankgiver fra tanken, det stykke ståltråd som holder flyderen rettes lidt, det hele monteres igen. En operation som tager 10 minutter på en 90'.
Index
145512: sv: sv: sv: sv: sv: Tankmåler med misvisning? (26-10-2014 16:25:03) (svar på 145511)
Arent Dahlke #2549, reg. njyl (medlem) (ip-adr: 87.56.174.75)
Tak for hjælp med info.om "tankgiver".
Spændende om værkstedet mener, at de kan få måleren ud af tanken uden at skulle have tanken ned - de mente, det er nødvendigt at afmontere tanken.

Har nu kørt 580 km. og viseren er kun lidt over halv nede.

Spændende hvad det næste bliver, idet jeg har plan om en tur på 30-40 km. i morgen.
Index
145515: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Tankmåler med misvisning? (26-10-2014 18:31:09) (svar på 145512)
Stig Rasmussen #1254, reg. l-f (medlem) (ip-adr: 87.55.40.163)
Hvis det er en bagmonteret tank mener jeg at tankmåleren sidder i siden af tanken og kan nås via venstre hjulkasse mellem ladbunden og chassisrammen, jeg ved dog ikke om det er let at komme til.
Index
145516: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Tankmåler med misvisning? (26-10-2014 18:53:15) (svar på 145512)
Paul Sehstedt #0027, reg. sjyl (medlem) (ip-adr: 185.37.86.20)
5 l reservedunk er opfundet og kan fyldes op samt anbringes i bilen, hvis de sidste dråber skulle blive suget ud af tanken...

Den nye tank på min OneTen er den samme som til en Range Rover Classic og mekanikkeren have ikke store besvær med at montere tankmåleren fra venstre side.
Index
145581: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Tankmåler med misvisning? (31-10-2014 17:35:57) (svar på 145516)
Arent Dahlke #2549, reg. njyl (medlem) (ip-adr: 87.56.174.75)


Min lille tankgiver-/tankmålersag lod jeg ende med, at jeg indretter mit liv efter, at nålen har fået sit eget og stabile liv.

Jeg nåede at køre 661 km. inden jeg fyldte tanken op - da havde nålen ikke nået det røde felt, ej heller var der lys i lampen.

Kan ikke lade være med at spørge. Hvor mange km kører du/man i din/sin 110" 2,5 TD inden lampen blinker?

Mon ikke jeg var meget tæt på at køre tør?

Index
145582: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Tankmåler med misvisning? (31-10-2014 19:38:34) (svar på 145581)
Paul Sehstedt #0027, reg. sjyl (medlem) (ip-adr: 185.37.86.20)
Små 600 km. Både som 2,5 D eller 200 Tdi.
Index
145588: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Tankmåler med misvisning? (01-11-2014 09:21:52) (svar på 145581)
Stig Rasmussen #1254, reg. l-f (medlem) (ip-adr: 87.55.40.163)
Hvor meget fyldte du på? så kan du jo regne ud hvor tæt du var på at nå bunden.