tilbage

Land Rover Forum  

Index
145746: Forsendelse fra Paddock (10-11-2014 17:42:27)
Kim Sørensen #9221, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 178.21.88.249)
Hej,

I dag kom min længe ventede pakke fra Paddock med min nye benzintank + diverse andre småting til min LR.
Det er første gang jeg bestiller fra Paddock, da jeg de andre gange har brugt Britcar helt uden problemer.

Er det normalt at Paddock pakker ting i kasser der ikke passer til forsendelsen?
Påfyldningsstudsen på tanken var der ikke plads til i kassen, den var der klippet hul til og stak derfor ud.
Samtidig var de forskellige dele, såsom sikringer, lygteglas, pakninger osv. blot lagt løse ned i kassen, uden at være pakket ind.
Rent held at de ikke var faldet ud af hullet ved studsen.

Det kunne så være nok i sig selv, men Postdanmark har åbenbart besluttet sig for at teste reservedelenes hårdhed, for kassen var lukket på kryds med deres tape, dog var der i bunden et 10 cm langt hul der først viste sig da kassen blev trykket mens jeg tog tanken ud.

Igen er rent held at smådelene ikke er faldet ud.
Status er at tanken har fået nogle tæv der gør at studsen skal rettes lidt ud, og at monterings hullerne skal rettes op, og en låsering er krøllet betydelig sammen.
Det er ikke "værre" end at jeg overlever oplevelsen, og delene er heldigvis skjulte under bunden.

Er dette normalt for Paddock forsendelser? (minus PostDK hærvæk på kassen selvfølgelig)
Jeg spørger ikke for at starte en negativ tone eller andet over for en leverandør, men hvis dette er standard vil jeg finde en anden næste gang.
Index
145747: sv: Forsendelse fra Paddock (10-11-2014 17:59:47) (svar på 145746)
Michael Andersen #9162, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 2.104.69.199)
Jeg har handlet meget med dem,og emballeringen svinger meget.Lige fra rigtig godt til meget skidt.På bladfjederforum er der også nogen der har haft dårlige oplevelser med emballage.Man kunne evt.gøre dem opmæksom på det måske med foto vedlagt.
Index
145748: sv: Forsendelse fra Paddock (10-11-2014 18:10:44) (svar på 145746)
Mikael Friis #3481, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 212.242.246.166)
Hej

Jeg køber jævnligt hos Paddock og har aldrig oplevet skader på pakkerne (eller indholdet). Det er normalt, at Paddock sender varerne i tilfældige papkasser og supplerer med diverse papiraffald, bobleplastik og andet forefaldende fyld, så kassen er fyldt nogenlunde op. Jeg har også oplevet, at kasser er blevet "tilpasset" med en hobbykniv + store mængder tape, men der har aldrig været beskadiget indhold.

Mht. Post Danmarks tape kan det være tegn på, at kassen var beskadiget ved modtagelsen i Danmark. Min søn har arbejdet på en af Post Danmarks pakkecentraler og kan fortælle masser af historier om elendig emballage, der skulle repareres inden videresendelse. Det er nemt og populært at skyde skylden på Post Danmark, men oftest ligger fejlen tidligere i forsendelsesforløbet.

Hvis jeg var dig, ville jeg tage billeder af emballagen samt af skaderne og derefter maile dem til Paddock. Hvis du er heldig, sender de nye dele u/b uden at forlange de beskadigede dele retur, da det kan være dyrere end at lade dig beholde dem.

Morale: tag altid fotos af pakkerne ved modtagelse, hvis det er muligt ....

Mvh
Mikael - som bestiller stumper hos Paddock i denne uge ...
Index
145749: sv: sv: Forsendelse fra Paddock (10-11-2014 19:11:25) (svar på 145748)
Lars Nygaard #8835, reg. bhm (medlem) (ip-adr: 185.37.86.156)
Jeg hører også til kategorien, der modtager en god håndfuld pakker fra Paddock årligt. Jeg har ligeledes oplevet meget forskellige materialer som indpakning, men aldrig at indpakningen ikke har passet til det fremsendte - selv glas har jeg fået helskindet frem til sideruder og forruder!

Jeg har også modtaget udstødning, der var sporadisk pakket med pap, til gengæld var der en kilometer brun pakketape på!

Hvis noget er i stykker, som du selv skriver, studsen f.eks., så tag et foto - og send det pr. mail til dem!! Synes, selvom de på nogle produkter leverer skrammel (det samme skrammel som så mange andre) så har jeg altid oplevet god service ved reklamation!

Husk også at skrive dit ordrenummer på din henvendelse, så går det hurtigt med svar!

Når jeg kører track n´trace på mine pakker, så går de altså igennem en hel del hænder/robotarme undervejs - så det KAN jo gå galt, jeg vil i hvert fald fortsat handle trygt ved Paddock og de andre forhandlere i UK

Som en lille krølle kan jeg nævne, at jeg købte lidt små-stumper, bla. fjedre til mine dørlåse, altså småting, der blev sendt fra en mikro forhandler via Ebay fra England - lille brun konvolut; den var til gengæld flået fuldstændigt, og til sidst klistret sammen med "Checked by Customs" ... den lignede nærmest en punkteret badebold, da den nåede matriklen :-D
Index
145761: sv: sv: sv: Forsendelse fra Paddock (10-11-2014 22:04:32) (svar på 145749)
Kim Sørensen #9221, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 178.21.88.249)
Tak for svarene.

Jeg skrev til Paddock inden jeg spurgte herinde, det er trods alt dem der har begået en fejl.
Ud fra svarene kan jeg se at det er almindeligt at foresendelser kan være af skiftende kvalitet.

Jeg er stadigvæk imponeret over at alle delene er nået frem.

Jeg plejer at bestille reservedele til MC hos private rundt omkring i Europa, og de altid forsvarligt indpakket.
Forrige år bestilte jeg en vindskærm til min motorcykel i USA, efter at US Custom og SKAT hver for sig havde åbnet kassen og tapet den igen,var den blevet til en stor gummibold.

Index
145765: Opdatering: sv: sv: sv: sv: Forsendelse fra Paddock (11-11-2014 21:06:29) (svar på 145761)
Kim Sørensen #9221, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 178.21.88.133)
Paddock er vendt tilbage med dette svar: The fuel tank comes pre-packaged from the supplier like this. Are you saying the tank is damaged?

så jeg har endnu engang sendt billeder til dem, det ene af dem er vedhæftet her.
Index
145768: sv: Opdatering: sv: sv: sv: sv: Forsendelse fra Paddock (12-11-2014 07:38:31) (svar på 145765)
Lars Nygaard #8835, reg. bhm (medlem) (ip-adr: 193.163.100.19)
Du må meget undskylde Kim, men på min skærm siger det billede intet om, at noget skulle være skadet - men ja, det er da en ringe indpakning - omvendt kan det jo være deres erfaring, at studsen netop ikke bliver ødelagt undervejs, hvis det er tydeligt at den er der - men det er jo gætværk :-)men jeg forstår godt, hvis de stiller spørgsmålstegn ved om tanken i sig selv er skadet, netop ud fra dét foto! Der ud over kan det vel ikke undre dem, hvis små-ting er daffet ud af forsendelsen undervejs, og at du derfor røfler dem for en ringe indpakning af dine varer! Men det er en meget typisk Paddock forsendelse....
Index
145769: sv: Opdatering: sv: sv: sv: sv: Forsendelse fra Paddock (12-11-2014 07:57:53) (svar på 145765)
Ole Pars #3338, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 188.176.169.213)
Min var pakket på samme måde med en fin lille pap-hat ud over studsen. Det forhindrede dog ikke at røret ikke passede 100 til påfyldningsstudsen men det tog ca 4½ sekund at hive røret på plads. Den KAN også bare være Britparts ringe pasform?? Den der ser jo ikke skadet ud på billedet så det kommer du nok ikke så langt med udover enighed over at det er ringe indpakning.
Index
145778: sv: sv: Opdatering: sv: sv: sv: sv: Forsendelse fra Paddock (12-11-2014 17:01:08) (svar på 145769)
Kim Sørensen #9221, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 178.21.88.148)
Ole og Lars:

Bemærk at jeg skriver "jeg har endnu engang sendt BILLEDER til dem, det ENE af dem er vedhæftet her."

Grunden til at jeg ikke vedhæftede resten skyldes at det kun er muligt at uploade 1 billede af gangen.

Index
145779: sv: sv: sv: Opdatering: sv: sv: sv: sv: Forsendelse fra Paddock (12-11-2014 17:02:18) (svar på 145778)
Kim Sørensen #9221, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 178.21.88.148)

endnu et at dem der er sendt til Paddock.
Index
145804: Sidste opdatering ..... sv: sv: sv: sv: Opdatering: sv: sv: sv: sv: Forsendelse fra Paddock (15-11-2014 11:02:08) (svar på 145779)
Kim Sørensen #9221, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 178.21.88.129)
Efter lidt skriven frem og tilbage, har Paddock tilbudt en ombytning af tanken eller reduceret pris på den jeg fik, hvis jeg vil montere den med de skader den nu har.

Case closed :)