tilbage

Land Rover Forum  

Index
145958: Pris på reperation (22-11-2014 13:20:42)
Anders Sune Jensen #8843, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 90.184.181.163)
Hej forum.

Det kan godt være jeg er lidt blåøjet hvad angår priser.

Jeg skal ha udført følgende på min bil ( Defender 110" 300 tdi 1998 )

Skiftet bremserør bagud
Skiftet bremserør på bagaksel
Skiftet styrestænger
monteret nye skiver,kalibre,klodser samt stubaksler
Monteret nyt diff cover bagpå
Montere flexibel bremseslange mellem chassi og aksel.

Jeg har alle delene selv undtagen kobberrør, så prisen er ret meget timeforbrug og lidt bremsevædske samt olie.
Måske lidt bolte og diverse.

Så det tilbud lagde jeg på Autobutler.

Her var det så jeg røg på rø... 8900.00 Kr!

Er der nogle der kender et sted det kan gøres billigere?
Bor i Farum
Mvh Ander
Index
145960: sv: Pris på reperation (22-11-2014 13:59:19) (svar på 145958)
Verner Andersen #2749, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 109.56.233.172)
En lidt farlig sti du betræder ved at "lægge reparation i offentlig udbud"
Kan risikere useriøse byder ind i håbet om nemme og hurtige penge; skulle reparationen vise sig at være ikke særlig håndværksmæssigt udført, det er jo sikkerhedsmæssig karakter med bremser og styretøj, kan du ikke kræve erstatning, reklamere ell. få penge tilbage. Ville være en god ide at kontakte et værksted, der er vant til at have med Land Rovere at gøre.
Dog lidt problematisk, når kunden selv indkøber stumper; ikke mange værksteder giver garanti på dele, de ikke selv har indkøbt.
Index
145961: sv: sv: Pris på reperation (22-11-2014 14:15:32) (svar på 145960)
Anders Sune Jensen #8843, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 90.184.181.163)
Jeg tager helt på min kappe at jeg selv kommer med reservedele.

Hvis jeg gerne vil ha EBC bremsedele på min bil og ARB diff cover og forstærkede styrestænger på mit fortøj,
ser jeg ikke noget problem i at indkøbe det selv.

Jeg mangler bare nogle til at sætte det på.

Intet andet.

Derfor syntes jeg prisen var høj

Det tilbud jeg har fået, tager f.eks. 2500 for at skifte styrestænger, 500 for at skifte cover, 750 pr stk for kalibre.

Det synes jeg er dyrt.
Index
145962: sv: sv: sv: Pris på reperation (22-11-2014 15:37:06) (svar på 145961)
Anders Hatting Larsen #8972, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 87.63.38.210)
hvad tager du i timen ?
eller hvis du er ansat ...hvad tager din chef for dig i timen ?

og hvor lang tid vil du forvente det tager at lave bremser og styrtøj på din defender ?

et lille regne stykke 8500.- / 650.- i timen giver 13 timer
kan du selv gøre det hurtigere ?
Index
145964: sv: sv: sv: Pris på reperation (22-11-2014 15:38:33) (svar på 145961)
Kenneth Poulsen #0435, reg. l-f (medlem) (ip-adr: 87.62.191.82)
Der er så mange gode folk i din region, som er spezialister udi Land Rover, så hvorfor ikke få et tilbud hos én af dem, de kender bilen,har værktøjet og ved hvilke problemer - og alle trickene - man kan komme ud for, med f.eks. boltene til de forreste calibere,
eller bremserør der groet fast i omløbere eller calibere osv.

Der er f.eks. Moltzen, Willadsen, Vogter, Box Auto + alle de private.

Autobutler kan måske være retningsvisende på alm. menneskebiler, men jeg ville aldrig bruge det på et specialkøretøj som en Land Rover jo, i al sin enkelhed, er.

Mvh
Kenneth Poulsen
Index
145965: sv: sv: sv: Pris på reperation (22-11-2014 16:18:09) (svar på 145961)
Claus A. Kjøller #1105, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 80.62.117.233)
Tja... du har jo egentlig selv fastsat timeprisen. En del af værkstedernes indtjening ligger på reservedele, nemlig i forskellen på deres indkøbspris og kundeprisen.
Hvis de mister den må de naturligvis skrue på timeprisen.

prøv at tage dine egne råvarer med på restaurant og aflevere dem i køkkenet... :-)

p.s. 10 timer plus minus lyder ikke helt tosset

mlrh Claus
Index
145966: sv: sv: sv: Pris på reperation (22-11-2014 18:14:05) (svar på 145961)
Kristian Elof Sørensen #7086, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 80.71.135.56)
"Det tilbud jeg har fået, tager f.eks. 2500 for at skifte styrestænger, 500 for at skifte cover, 750 pr stk for kalibre."

Jeg ville ikke selv gøre det for mindre.

Det er alt sammen arbejde i undervognen. Det har det med at drille. Ting ruster og rådner sammen dernede under en bil i dette her land.

Hvis det "bare" var at løsne de gamle bolte, afmontere den gamle del og "assembly is the reversal of disassembly" så ville det gå stærkt. Men sådan går det ofte ikke. Skal man først til at slås med bolthoveder der er runde, gevind der er rustet sammen og anden dårligdom, så løber time forbruget hurtigt op.
Index
145963: sv: Pris på reperation (22-11-2014 15:38:08) (svar på 145958)
Paul Sehstedt #0027, reg. sjyl (medlem) (ip-adr: 185.37.86.20)
Har du spurgt hos Vogter ?

Ellers må du en tur til hovedlandet, hvor bl.a. Tohuse Auto i Hvam eller Ole Meldgaard i Herning er kompetente LR-værksteder.

Timeforbruget ligger på en otte til ti timer, alt efter, hvor besværligt det er, at skille ad.
Index
145967: sv: sv: Pris på reperation (22-11-2014 20:09:25) (svar på 145963)
Claus Vogter #2415, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 80.161.157.75)
Ring til mig 26220950

//Vogter