tilbage

Land Rover Forum  

Index
146728: Ledningsnet. 90" (06-01-2015 15:35:08)
Christian Andersen #7627, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 176.21.25.126)
Når man nu har en Defender fra 84/85 og man skal i gang med det helt store renoveringsprojekt... hvilket ledningsnet skal jeg vælge?
Bilen er født med en 2,5 men har nu en 200TDI. Jeg vil tro at ledningsnettet er fra den originale 2,5... men aner det ikke.

Hvad ville I vælge? Og er der nogen der ved hvor forskellene ligger på de to ledningsnet?
Index
146729: sv: Ledningsnet. 90" (06-01-2015 16:51:03) (svar på 146728)
Paul Sehstedt #0027, reg. sjyl (medlem) (ip-adr: 93.158.2.186)
Jeg ville bibeholde det originale, da det passer sammen med kontrollygtepanelet. Der er nemlig forskel fra de tidlige årgange og de efterfølgende. F. eks. har min OneTen '85 et symbol for kraftudtag og tippe førerhuset. Kraftudtag bruger jeg til inline brændstofarmer og det andet til arbejdslygterne.
Desuden kan du désigne dit eget ledningsnet, hvis du har ekstralygter eller andet...

Skift samtidig glassikringsholderne ud.
Index
146731: sv: Ledningsnet. 90" (06-01-2015 17:25:15) (svar på 146728)
Ole Pars #3338, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 91.224.210.10)
Jeg kan ikke lige se hvad en 200Tdi skulle have af elektriske kalamiteter anderledes end 2.5 NA. Det må i hvert fald være i småtingsafdelingen. Så som Paul også foreslår vil jeg råde til at købe et net der passer til årgangen af bilen.
Index
146756: sv: sv: Ledningsnet. 90" (07-01-2015 19:11:35) (svar på 146731)
stephan svensson (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 2.110.146.234)
Hej,

Mig bekendt, er der forskelle i hvordan forvarmer systemet fungerer.

/Stephan
Index
146772: sv: sv: sv: Ledningsnet. 90" (07-01-2015 22:39:17) (svar på 146756)
Paul Sehstedt #0027, reg. sjyl (medlem) (ip-adr: 80.65.226.229)
Det behøver det ikke, hvis man kobler forvarmerenheden på det eksisterende ledningsnet. Sådan blev det gjort på min OneTen, da den gik over til 200 tdi.