tilbage

Land Rover Forum  

Index
146753: Tågebaglys/lygte (07-01-2015 17:22:13)
Allan Larsen #6858, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 2.111.93.230)
Lidt hjælp søges
Tågebaglygten virker ikke.
Der er ny kontakt ved retstammen, ved ratstammen måler jeg 12 volt, Indikatoren i instrumentbrædtet lyser helt fantastisk, Bilen er igang og med det lange lys, Pæren er tjekket med voltmeter og der er lyd på gennemgangen. Jeg måler ca 9 volt i fatningen - Og ingen lys i tågebaglygten. hmmmm.
Er der en der har en rigtig god ide til hvor jeg skal søge på fejlen ??
Hilsen Allan


Index
146755: sv: Tågebaglys/lygte (07-01-2015 18:48:25) (svar på 146753)
Claus Vogter #2415, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 80.161.157.75)
Prøv at gå ned på nærlys... så skal du se...

//VOGTER
Index
146758: sv: sv: Tågebaglys/lygte (07-01-2015 19:29:18) (svar på 146755)
Allan Larsen #6858, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 2.111.93.230)
Har lige prøvet med alle mulige kombinationer fra instrumentbrædtet - ingen reaktion. Kontrol lampen på instrumentbrædtet tænder og slukketr som den skal - men ikke tågebaglygten ##%% ;-)
Index
146760: sv: Tågebaglys/lygte (07-01-2015 20:01:36) (svar på 146753)
Jimmi Povlsen #7737, reg. mjyl (medlem) (ip-adr: 87.104.142.241)
Manglende stel.
En pære til tågelys kræver noget bedre stel end den lille kontrollampe i instrumentbrættet.
Prøv at måle mellem plus i lygten og over til et godt sted på bilen med god stelforbindelse. Så er der sikkert de 12v og så har du fundet fejlen.

Jimmi
Index
146762: sv: sv: Tågebaglys/lygte (07-01-2015 20:55:55) (svar på 146760)
Allan Larsen #6858, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 2.111.93.230)
Mens jeg lige går ned og tjekker - Er der også en god løsning på den fejl?
Index
146763: sv: sv: sv: Tågebaglys/lygte (07-01-2015 21:13:35) (svar på 146762)
Verner Andersen #2749, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 109.56.165.113)
En ledning der er kraftig irret; eller som autoelektrikere udtrykker det "Bøgeskoven er sprunget ud; grundet den smukke grønne farve" sandsynligvis ved bagvange i højre side. Kig efter en rød ledning m. gul stribe. At der er respons med voltmeter skyldes voltmeter kun kræver lav strøm, mens en pære belaster ledning og strøm forsvinder. Kan også være en irret sikring. (Gætter på bilen er en tidlig 90" ell. 110" :)
Index
146766: sv: sv: sv: sv: Tågebaglys/lygte (07-01-2015 21:41:33) (svar på 146763)
Allan Larsen #6858, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 2.111.93.230)
Jeg tjekker. og selvfølelig glemte jeg lige "grunddata" Defender 110 1987 ned indlagt 200Tdi.
Jeg måler ca 9 volt når det kun er lyset der er tændt og ca 12 volt når motoren kører - så jeg tjekker "om bøgeskoven er sprunget ud" ;-)
Hilsen Allan
Index
146770: sv: sv: sv: sv: Tågebaglys/lygte (07-01-2015 22:25:15) (svar på 146763)
Allan Larsen #6858, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 2.111.93.230)
Der var lidt ir på sikringsholderne. Der sad en 15 amp sikring i Oversigten siger der skal sidde en 8 ampere - Hvad betyder det ?
Index
146771: sv: sv: sv: sv: sv: Tågebaglys/lygte (07-01-2015 22:35:18) (svar på 146770)
Paul Sehstedt #0027, reg. sjyl (medlem) (ip-adr: 80.65.226.229)
En 15 amp sikring holder til mere spænding, dvs. kan være årsag til, at en ledning designet til 8 amp smelter og kan i værste fald sætte bilen i brand.
Index
146773: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Tågebaglys/lygte (07-01-2015 22:41:10) (svar på 146771)
Allan Larsen #6858, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 2.111.93.230)
Rensede holderne til sikringen og satte en 10 amp i (har ikke en 8), men der ville kontrollampen på instrumentbrædtet ikke engang tænde - så skiftede tilbage til 15 og så tændte den. Prøver at følge ledningerne i morgen for ir og rust.
Index
146776: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Tågebaglys/lygte (08-01-2015 00:25:58) (svar på 146771)
Leif Glering #8749, reg. njyl (medlem) (ip-adr: 188.176.93.246)
lige en forståelses oplysning

spænding måles i volt og strøm i ampere

/Leif