tilbage

Land Rover Forum  

Index
147223: Genvej til skift af swivel pakning ?! (25-01-2015 12:15:45)
Ole Marqversen #9124, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 212.130.170.78)
Har nogle erfaring med at benytte "genvej" til at tætne swivel housing: "sav pakningen over og monter den, uden at afmonter hjul, bremser, swivel ... "


http://www.expeditionlandrover.info/LRhubseal.htm
Index
147224: sv: Genvej til skift af swivel pakning ?! (25-01-2015 13:46:53) (svar på 147223)
Kenneth Poulsen #0435, reg. l-f (medlem) (ip-adr: 87.62.191.82)
Det kan du godt.
Men, personligt ville jeg kun bruge metoden ved en bushmek, hvor pakdåsen er blevet skadet og hvor det er afgørende at komme videre og ikke skulle adskille fortøjet midt i pladeret/sandet.

Jeg ville adskille klumpen og gøre rigtigt.

Forresten, vær opmærksom på de bolte/møtrikker der holdet klumpen på akslen, de er specielle i længden og i brystet, jeg havde lidt besvær med at få dem sidst jeg gjorde øvelsen.
De gror fast og nogen af dem skal måske skæres af.

Mvh
Kenneth Poulsen - som de siger i XL "gør det ordentligt" ;)
Index
147228: sv: Genvej til skift af swivel pakning ?! (25-01-2015 15:34:46) (svar på 147223)
Claus A. Kjøller #1105, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 83.74.115.134)
Det kan du sagtens. Andre bilmærker bruger passer der er skåret over i toppen. Den medfølgende fjeder klippes over og der laves et øje i den ene ende og en krog den anden.
Index
147232: sv: sv: Genvej til skift af swivel pakning ?! (25-01-2015 18:30:57) (svar på 147228)
Claus A. Kjøller #1105, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 109.56.56.36)
Der skal selvfølgelig stå Pakdåser og ikke Passer.......hurra for smartphones med ordbog :-(
Index
147261: sv: Genvej til skift af swivel pakning ?! (27-01-2015 14:39:42) (svar på 147223)
Hans Houmøller (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 77.243.62.139)
Ja, du kan sagtens bruge den. Din fjeder burde være samlet med et "fjedergevind" således at du kan skrue den fra hinanden og sammen igen efterfølgende. Dog er det næsten en umulig opgave med oliefedtede fingre pga. den manglende friktion.

Du skal også være obs på at den "fals" eller recess som pakdåsen metalyderkant skal sidde i på swivelhuset er HELT ren og fri for rust/skidt - ellers får du ikke din nye pakning helt på plads, og så er arbejdet spildt (gæt hvor jeg ved det fra...) Sidstnævnte er noget besværligt pga. pladsmangel når huset stadig sidder på akslen. Har du meget rustne/beskidte swivelhuse bør du adskille som nævnt andetsteds og sørge for din pakning kan gå ordentligt på plads. Hvis du ikke har tid/evner/råd til det, så vil jeg anbefale one shot grease - evt. fortyndet lidt med lidt gearolie - indtil du får tid/evner eller råd til det :)

MLRH
Hans