147377:
sv: sv: sv: sv: Hvad skal man vælge ? (02-02-2015 21:25:05) (svar på
147376)
Niels Erik Lysebjerg Hansen #7732, reg. fyn (medlem) (
ip-adr: 83.92.187.18)
Ja, det er jo den gamle sang. Sagen er at Britpart i virkeligheden er et handelsselskab, der får deres dele produceret hos mange forskellige underleverandører, og så sælger dem i eget navn. Dette gør at der kan være enorm forskel på kvaliteten af reservedele. Nogen af dem er egentlig udmærkede, andre kan ikke bruges til meget andet end at kyle efter naboens gale kat.
F.eks har jeg stået med en bremselyskontakt fra en "original" grøn æske og en fra en blå æske, og det var umuligt at se forskel. Sådan som der var mærker i dimserne, ville jeg sige at de var samlet på den samme maskine. Der var bare 300 kr. forskel i pris. Har også et sæt Britpart paraboler, og de er fine, det eneste der irriterer mig er at der står Britpart på glasset ;). Til gengæld har jeg også oplevet næsten alt fra udstødningsrør, der "næsten" passer til bremsecylindre der var noget nær livsfarlige.
Så det er altid med blandede følelser at jeg åbner en blå æske. Måske virker dimsen inden i, måske ikke.
Og var det mig der skulle vælge stempelringe ville jeg være i syv sind. Det er noget af en prisforskel, især hvis man kun betaler for navnet ved de dyre. Jeg har f.eks oplevet at skifte en "original" bremselyskontakt til 350kr med en Britpart til 50 kr. På den anden side, så er det et træls sted at skulle skifte reservedele, hvis de billige alligevel var for billige.
I sidste ende ville jeg nok handle med en der ofte renoverer Land Rovere. Dr. Urban f.eks. Eller Bo Hansen, eller Lars Jørgensen. Eller Erik J i Tølløse, eller...hvem du nu lige kender du ved gør en del i de dele og høre hvad de sværger til.
Mvh Niels