tilbage

Land Rover Forum  

Index
147392: Discovery II (SE) (04-02-2015 19:41:54)
Daniel Philip Duch (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 2.108.248.51)
Hej med jer

Jeg håber at en af jer måske vil kunne hjælpe mig. :) Jeg skal ud at kører mig en lang tur igennem hele mellem og syd Amerika. En tur på i alt 35.000 km. Jeg er nået til at kigge på bil og gerne en billig (ca.50.000kr+-) bil, som selvfølge kan holde til sådan en tur. Bilen sælger jeg igen til en ven i Argentina. Starter i Los Angeles og her har jeg lagt mærke til at Dicovery 2 serien kan købes ret billigt. Fx http://www.cars.com/vehicledetail/detail/628060320/overview/ eller http://www.cars.com/vehicledetail/detail/627598321/overview/

Altså mellem 20.000kr og 50.000kr, men med 250.000 og 400.000 km på bagen. Ved godt det er et stort spørgmål, men tror i den "slags" bil vil kunne holde til en sådan en tur, mest på vej, men også en smule offroad. Og er der nogen "hager" ved den serie? Virker underligt at de er så billige, og så relativt mange til salg - for hvad der umiddelbart virker som en rigtigt god bil.

PS Har en ven i LA der hjælper med at forberede bilen så godt som muligt med forstærket undervogn, installation af ekstra batteri osv. Så den får en overhaling inden turen.

På forhånd mange tak
Index
147393: sv: Discovery II (SE) (04-02-2015 19:49:53) (svar på 147392)
stephan svensson (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 2.110.146.234)
Hej,

Afhængigt af ruten og dine egenskaber som mekaniker, havde jeg nok set lidt på hvilke systemer der kan stoppe dig?

Jeg tænker et så simpelt brændstof system som muligt, 300 TDI eller Benziner uden ECU.

Du skal nok kende lidt til service på bilen, eks. lejer, kobling, bremser osv.

Men jo, sådan en bil kan, afhængigt af stand godt klare den tur.. rent egenskabs mæssigt.

Mvh

Stephan
Index
147394: sv: Discovery II (SE) (04-02-2015 19:54:28) (svar på 147392)
Kenneth Poulsen #0435, reg. l-f (medlem) (ip-adr: 87.62.191.82)
På så gamle biler er det den enkelte bil der afgøre succesen, så du rundt og kigge på forskellige biler.
Der er flere Land Rover klubber på vestlandet, få en god kontakt til dem, så de kan guide dig.

De billige Discoer er V8'ere = 3-5 km/L = en meget dyr tur.
Der findes også dieseler men de sjældne i USA.

Men bilen vil være fremragende til formålet.
Bortset fra, at jeg ville skrotte luftaffjedringen og montere spiralfjedre i stedet, der findes færdige kit i UK.

Mvh
Kenneth Poulsen
Index
147395: sv: Discovery II (SE) (04-02-2015 19:58:51) (svar på 147392)
Verner Andersen #2749, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 109.56.64.11)
Hej Daniel; lyder spændende med sådan en tur. Går ud fra de anviste biler er V8 benzin. Ville klart vælge den med færrest KM. da V8motoren ikke er kendt for lang levetid/km. Få evt et værksted til at køre et fejlfindingsprogram gennem. Bemærk at Land Rover har sit eget program. Den forholdsmæssige lave pris kan skyldes det relative høje benzinforbrug- Regn med 5-7Km/L.
Index
147397: sv: sv: Discovery II (SE) (04-02-2015 21:05:04) (svar på 147395)
Paul Sehstedt #0027, reg. sjyl (medlem) (ip-adr: 185.37.86.20)
De viste biler sælges på auktion.... prøv at tage fat i Rover North, der er en us-baseret LR specailist.

Peter Boast fra Fyn har været på de sydamerikanske kanter... og har skrevet en artikelserie til Oasen herom...

Mht salg af køretøjet: vær opmærksom på, om det er lovligt. I nogle lande er det ikke tilladt at sælge 'turistbiler' til fastboende borgere uden at køretøjet har været gennem toldbehandling og import.
Index
147418: sv: sv: sv: Discovery II (SE) (05-02-2015 21:14:56) (svar på 147397)
Verner Andersen #2749, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 109.57.201.32)
Lidt karaktermord at sætte "madrasfjedre" på en Disco-very II i stedet for luftaffjedring på bagaksel. Det er dog ikke alle DiscoII, der har luftaffjedring fra fabrik. Den luftaffjedrede bagaksel har gjort Disco II
til "voted best car for longdistance drive" Hertil automatisk nivaue-regulering. Rust skulle ikke være noget problem, da den næppe har opholdt sig i "Ærtebæltet" som England og DK. At den stadig er under hammeren er jo ugodt- kontakt sælger og hør om slut-prisaftale. Men jo, iflg. FDM er det ikke muligt at erhverve, køre og oprette nødvendig forsikring på bil i USA, hvis man ikke har adresse der. 2004 er officielt sidste årgang for Disco II og den velkendte Buick V8motor, så derfor lidt af et klenodie.