tilbage

Land Rover Forum  

Index
147607: skal jeg skifte min v8 (14-02-2015 20:42:37)
anders mikkelsen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 93.161.188.90)
hej jeg har en defender 110 med en 3.5 v8 fra 93. jeg købte bilen for 2 år siden, og har renoveret meget på den siden! bilen er blevet rigtig fin og dyr... nu har jeg kørt ca 15.000km siden renovering, og begynder at overveje at skifte motoren til en diesel. Men jeg kunne godt bruge lidt input om hvilken motor jeg evt skal vælge. Jeg kunne godt tænke mig noget, med en masse kræfter, og mindst muligt problemer.
Anders
Index
147608: sv: skal jeg skifte min v8 (14-02-2015 21:13:23) (svar på 147607)
Paul Sehstedt #0027, reg. sjyl (medlem) (ip-adr: 185.37.86.20)
Masser af kræfter ? Så skal der masser af penge på bordet...

Mest naturlig ville være en 300 Tdi med R380 gearkasse. P.t. sidder der en LT85 bag på din V8.

Bedst du får fat i hele drivlinjen selvom du så skal betale afgiftstilsvar. Hvis du kan finde et conversion kit for LT85 bliver det lidt lettere at lægge en 300 tdi ned i rummet.

Har du masser af penge, kan du lægge en 2,7 D fra en skadet D3 i,...

er gjort i UK, men det var en større opgave...
Index
147613: sv: sv: skal jeg skifte min v8 (14-02-2015 21:32:00) (svar på 147608)
stephan svensson (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 2.110.146.234)
2.8 TGV eller tunet 300 tdi.
Index
147672: sv: sv: skal jeg skifte min v8 (17-02-2015 10:51:57) (svar på 147608)
Mads Hansen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 62.242.105.226)
Blot til orientering så kører v8'ere af denne årgang med en LT77 gearkasse! -Det gjorde ihvertfald dén jeg og en kammerat ombyggede sidste år.

Hvis kørselsbehovet er 15000km på to år, så ville jeg beholde 8'eren med de "glæder" (+ og -) det giver. Omvendt er det jo altid spændende at bygge lidt bil...

Hilsen Mads
Index
147625: sv: skal jeg skifte min v8 (15-02-2015 10:06:00) (svar på 147607)
Peter Bull (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 212.98.75.162)
Har du overvejet at handle hele bilen. Der findes stadig mennesker som ikke er bange for at køre med benzin i tanken.

Medmindre du er enormt pjattet med at bygge om vil jeg foreslå at du forsøger dig med en bytte annonce.
Det behøver ikke at stoppe dig i dine tanker om ombygning se dig blot for inden du går igang.

Venligst Peter
Index
147647: sv: sv: skal jeg skifte min v8 (16-02-2015 08:48:16) (svar på 147625)
Anders Vejby Mikkelsen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 93.161.188.90)
Jeg har tænkt tanken. Jeg faldt for denne bil, pga den ikke meget sjældne, men dog heler ikke så almindelige opbygning: 110" HC i hvid uden en masse ombygning. stilren englænder.. Jeg har brugt godt over 100K på at renovere den, så den fremstår, som næsten ny. Så den burde være penge værd. og til at sælge. Men spørgsmålet er om jeg kan finde en tilsvarende bil med en 300 motor/lignede, eller alligevel skal til at bygge om. Men tak for input! Jeg må lede og overveje.
Index
147649: sv: sv: sv: skal jeg skifte min v8 (16-02-2015 11:12:58) (svar på 147647)
stephan svensson (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 78.111.168.162)
Hej Anders,

Hvis du har brugt så mange penge/timer på den, så tror jeg ikke du kan sælge den, uden du føler du gør en dårlig handel.

Du skal nok lægge en anden motor i.
Index
147652: sv: sv: sv: skal jeg skifte min v8 (16-02-2015 11:32:16) (svar på 147647)
Paul Sehstedt #0027, reg. sjyl (medlem) (ip-adr: 185.37.86.20)
Må vi se billeder ??

Når du nu har puttet så mange timer og kroner i projektet, ville det være blasfemi, at sælge den igen. Det er jo ikke kun bilens, men også din egen sjæl, der tæller.

Husk lige regnestykket:

km/år
brændstofforbrug benzin contra diesel
vægtafgift benzin contra diesel

evt. afgiftstilsvar
pris på dieseldrivlinje...

Der kan gå rigtig mange år, før konversionen er hentet hjem igen økonomisk.
Index
147653: sv: sv: sv: skal jeg skifte min v8 (16-02-2015 11:54:41) (svar på 147647)
Niels Erik Lysebjerg (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 91.195.58.208)
Hej Anders

Nu ved jeg jo ikke hvad dit kørselsbehov er, men hvis det ikke er voldsomt, så kunne du jo overveje at beholde den med V8. Har ladet mig fortælle at sådan en går sådan omtrent det samme som en klassisk 2.25 på literen. Den gør det bare meget så meget bedre. Alene lyden af V8. Og jeg kommer da omkring i en 2.25 benz uden at blive ruineret, ja iregnet alt i alt, kan jeg faktisk næsten ikke køre billigere, uanset hvilken anden lille bil jeg kunne finde på at købe. Ikke når man indregner vedligehold, afskrivninger, evt afbetaling osv. Men jeg skal selvfølgelig heller ikke ret meget længere end til sognegrænsen i det daglige. :)

Men alligevel. Du skriver du har kørt 15.000 km siden renovering, nu ved jeg jo ikke hvor længe det er, men er det ca. hvad du kører om året, så er det måske værd at overveje om det kan betale sig at lægge en diesel i. Det er jo nok heller ikke gratis, og du skal til syn igen, vægtafgiften stiger, der bliver evt noget med afgift for manglende partikkelfilter. Og så kører sådan en diesel jo ikke på ren luft, så det er jo kun differencen på brændstof, der har noget at sige.

Men altså det er jo blot hvad jeg lige tænker. Det er jo kun ham der har skoen på der ved hvor den trykker, og hvis en 300TDi er rigtig for dig, så er det sådan en du skal have. Og de fåes da vist stadig til en overkommelig pris i England.

Mvh Niels