tilbage

Land Rover Forum  

Index
148395: Bagtøj (31-03-2015 07:52:41)
Thomas Nøhr Bertelsen #2567, reg. l-f (medlem) (ip-adr: 83.92.89.142)
Mit bageste diffentiale på Defender 110 - 1996 - salisbury er stået af. Det var en del slidt så det måtte komme og så gør det ikke så meget. Nogen der evt. har noget brugbart liggende? Hvis jeg køber et nyt skal jeg så vælge air-lock eller det originale da mit fortøj er det originale.Jeg hælder mest til at skifte med et helt nyt men prisen spiller også ind på den beslutning. Er det samme type differentiale foran som bag på? - p.f.t. Thomas - 2567
Index
148397: sv: Bagtøj (31-03-2015 08:14:40) (svar på 148395)
Jacob Geltzer #8049, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 188.180.122.129)
en 110" som din kører med salisbury akslen bagtil og har derfor IKKE samme diff bag og for ligesom 90"erne.
udvekslingen er dog den samme.
hvis det er stået helt af, som i ødelagt, så ville jeg nok kigge en ombytter, de fås hos ashcroft transmissions i england eller lign pushere, tror endda paddocks er begyndt at sælge renoverede diffs. på ombytter basis.
det er noget billigere end et fabriksnyt og virker fuldt ud ligeså godt.
Index
148400: sv: sv: Bagtøj (31-03-2015 09:23:40) (svar på 148397)
Ole Pars #3338, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 91.224.210.11)
Vi er nogle beskidte få der kører med Salisbury både for og bag ;-)
Standard!!
;-)
Index
148401: sv: Bagtøj (31-03-2015 09:41:11) (svar på 148395)
Paul Sehstedt #0027, reg. sjyl (medlem) (ip-adr: 185.37.86.20)
Hvis andre klubmedlemmer ikke kan hjælpe dig, så prøv Team Bertelsen eller Tohuse Auto. Harrys Bilskrot i Malmö har måske nogle 110" -
ring 00 44 40 38 22 00 og snak med Pelle - eller skriv sales@harrysbilskrot.se

Index
148402: sv: sv: Bagtøj (31-03-2015 11:36:31) (svar på 148401)
Jørgen NSJ 4178 (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 94.145.49.201)
....prøv med 0046 i stedet for 0044 :o)
Index
148417: sv: Bagtøj (01-04-2015 00:08:45) (svar på 148395)
Christian Østerbye #7999, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 188.176.28.59)
Hej Thomas,

Nu kommer det for det første til at komme an på hvad du mener med at 'diffet er stået af', dvs. hvilke dele er det der er døde i diffet etc. Hvis man meget groft skal inddele en Salisbury aksel i nogle hovedkomponent grupper kan man tale om 'krone- og spids-tandhjulet', 'differentialeklumpen' og 'diverse lejer, pakninger, shims mm'

Jeg går ud fra at vi er ude over en alm. renovering af differentialet, hvor tandhjul/klump bibeholdes, men hvor lejer, pakninger mm udskiftes. Spørgsmålet er så bare om det er klumpen eller kron/spids, eller begge dele der er færdigt...

Ashcroft transmission, som der foreslåes, er kendt for meget der har med transmission på Land-Rovere og gøre, dog med undtagelse af Salisbury differentialerne. Hvorfor han helt har valgt at gå uden om disse skal jeg ikke kunne svare på, men besøger du hans hjemmeside finder du rigtig mange gode ting - bare ikke Salisbury dele.

Et hurtigt tit på onkel Paddock's hjemmeside gav det samme resultat. De sælger renoverede rover-diff, men ikke salisbury.

En original salisbury differentiale klump vil formentlig være til at opdrive hvis man gør sig lidt umage, men prisen tør jeg kun gisne om - og billig tror jeg ikke den er. Det samme gør sig gældende for kron/spidshjuls sæt.

Nu ved jeg ikke hvad du forventer at skulle bruge bilen til, men i min optik vil et spærredifferentiale i bagen af en 110'er være en kæmpe forbedring, hvis man til tider forventer at komme uden for alfa-vej. Hvis du ønsker fuldt kontrollerbart spær, er ARB efter min viden den eneste mulighed. Hvordan levetid på en sådan enhed i forhold til alm. originalt differentiale er har jeg ingen anelse om, men det var den rute jeg selv ville gå i din situation (med mit kørselsbehov). I tilfælde af du går ARB vejen, skal du være sikker på at dit kron/spidshjul kan genbruges fra din nuværende aksel, eller i værste fald skal du ud og finde et nyt sæt. Det er ikke inkluderet når man køber en spærredifferentiale klump...

Håber mit besyv kan bruges :)