tilbage

Land Rover Forum  

Index
149281: Truck cap - forskellige typer? (11-05-2015 16:14:29)
Lars Thinesen #8421, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 188.176.141.78)
Hej

På min slange tender (SIII) er førerhuset lidt anderledes opbygget end de fleste truck caps er. Jeg havde egentlig en formodning om at det var lidt en bastard, men jeg kan se at serie I'erne også findes med denne løsning. Så mit spørgsmål er: er mit tag et levn fra gamle tider, eller fås SIII med forskellige typer truck caps?

Med blå blink og vink

Lars
Index
149285: sv: Truck cap - forskellige typer? (11-05-2015 17:58:51) (svar på 149281)
Paul Sehstedt #0027, reg. sjyl (medlem) (ip-adr: 185.37.86.20)
Med næsten 100% sikkerhed vil jeg påstå, at din LR er født som en hardtop (HT), hvor bagdelen er skåret væk for at få plads til en individuel opbygning.
Om det er Meisner eller Ringe, der har stået for konverteringen, kan jeg ikke lige se, men i så fald burde der sidde en produktionsplade et sted.
Findes den ikke, kan det være en lokal karrosserifabrik, der har udført opgaven, Gråsten eller Rødekro f. eks.
En overgang byggede en automekaniker i Padborg, Richard Martensen, et antal 109" om efter ønske fra de sønderjyske frivillige brandværn. Han foretog selvimport af bilerne.
Sidste mulighed er, at de frivillige brandfolk selv har lavet ombygningen, hvilket der findes flere eksempler på i Sønderjylland.
Index
149290: sv: sv: Truck cap - forskellige typer? (11-05-2015 19:55:09) (svar på 149285)
Niels Erik Lysebjerg Hansen #7732, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 83.92.187.18)
Paul har sansynligvis ret, selvom det selvfølgelig ikke kan afvises at Land Rover på bestilling selv har leveret pick-ups i den udgave.

Men umiddelbart var der kun een truck-cap i handlen som standart. Der findes nogle "Safari-tag" til disse truck-caps, men de er yderst sjældne.

Mvh Niels
Index
149292: sv: sv: sv: Truck cap - forskellige typer? (11-05-2015 21:01:41) (svar på 149290)
Paul Sehstedt #0027, reg. sjyl (medlem) (ip-adr: 185.37.86.20)
Safaritag var et ekstra tag monteret på holdere oven på standard TC. Luften mellem de to tag skulle dæmpe varmen i den eller meget varme kabine, når LR var på arbejde på oliefelterne. Der var vist ikke luftindtag i taget, men man fik god cirkulation gennem luftklapperne og den åbne bagrude.

En solskærm udvendigt over frontruderne var også populært i de solrige egne...
Index
149294: sv: sv: Truck cap - forskellige typer? (11-05-2015 21:48:32) (svar på 149285)
Claus A. Kjøller #1105, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 86.52.138.168)
Denne type truck cap kunne leveres til og med Serie IIa, men jeg har kun set den i England (og alle Corgi 109" modelbiler).
Meisner-Jensen har anvendt den kendte buede udgave på alle de Land-Rovere jeg har set fra deres hånd.

Så det er næsten sikkert at dem der har opbygget denne bil, har anvendt den originale hardtop.

Mærh Claus
Index
149295: sv: sv: sv: Truck cap - forskellige typer? (11-05-2015 22:23:23) (svar på 149294)
Lars Thinesen #8421, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 188.176.141.78)
Jeg lod mig inspirere af bl.a. andet dette billede, og tænkte om det var videreført til SIII.

Men jeg takker for svarene, og konklusionen må være at de har anvendt en amputeret HT.

Lars