tilbage

Land Rover Forum  

Index
150217: Lejravis, Blink og Vink nr.2 (21-07-2015 13:38:58)
Brian Nielsen #8657, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 94.144.63.99)

Mød Aase og Bo Hansen som har deltaget i Landsarrangementer i næsten 25 år. Det først var i 1991 på Bornholm, og siden da har de været med på alle, på nær 2.
Når man spørger Aase om hvorfor de tager med, smiler hun og siger ”det at da fordi det bare er så hyggeligt, det er så dejligt at møde folk man har kendt igennem de mange år i klubben, møde nye folk og have tid til at være sammen med dem”.
Aase og Bo har lige fejret deres sølvbryllup, 1 uge i det smukke Tyske landskab, og hvad kørte de rundt i?.. Deres 110” .
Trophy og trial stod på programmet da de startede med at deltage på LA, nu er det mere Greenlaning og en masse dejlig snak med mange dejlige mennesker.
Engang til LA i Finderup havde Aase og Bo igennem deres fælles arbejde fået fat på en hel masse wire, dem havde de klippet op i ”spil” str, og dem solgte de for 4 stk. 1½ liter cola, på under en 1 time havde de 32 stk. 1½ cola i forteltet. Dette er et meget godt eksempel på hvordan Aase og Bo er. Folk der kender dem beskriver dem med følgende ord: hjælpsomme, hyggelige, Bo er en LR guru og findes det ikke laver han det selv, Aase har altid rugbrød i tasken til børnene ved klubarrangementer.
Bo købte deres første Land Rover i 1990, en 88” der rystede helt vildt, Bo kørte den til mekanikeren og spurgte hvad kan man gøre ved det?, mekanikernes svar var, sælg den!, hvilket Bo så gjorde for at købe en anden 88” der havde været brugt under Storebælts byggeriet, den havde kørt på Sprogø.
Aase havde ikke været meget for den gamle bil, men havde lovet Bo at køre den til Odense, der skulle en del til at få hende ud af bilen igen.
Deres opfordring til LR folk der endnu ikke har været med på LA er, ”skynd jer at få pakket bilen og se at komme afsted, det er så hyggeligt især når man tager det gode humør og positiv energi med”
Faktisk er Aase og Bo så glade og positive mennekser at de ikke kunne huske at under det sidste LA på Bornholm der regnede det stor set hele tiden, som Aase siger ”vi hyggede os bare så meget”.


Greenlaningsturen i dag bød på dejlig Fynsk natur og en kæmpe oplevelse ved Valdemar Slot, en traktor med vogn skulle over den lille vej under broen, men sad fast!.
Da der trillede 18 lækkre Land Rover frem blev de helt glade over at se alle de der JEEPS, efter en stor undskyldning hjælp Ernst (Østjylland) i sin LW og Anders (Midtjylland) i sin 109” vognen og traktoren med at komme fri.
Det betyder nu at Region Fyn har fået en fod indenfor i skovområdet ved Valdemar Slot, et helt perfekt eksempel på hvordan rigtig LR folk er.
Deltagerne nød godt af Preben Busk’s store arbejde med at forberede turen, alle biler fik udleveret et informationsark med hvad man så på turen rundt. Preben brugte også walkien til at fortælle yderlige informationer. Alt i alt en rigtig god køretur, og det kan fra flere deltager varmt anbefales at tage med på de andre ture der kommer.

På Agernæs har der i dag været frikørsel, og det var glade folk der vendte tilbage derfra. Flere biler havde også mudder på dæk og motorhjelm.
Der er rig mulighed for at køre både i vand og sidde fast, så tag endelig afsted til
Index
150218: sv: Lejravis, Blink og Vink nr.2 (21-07-2015 15:29:36) (svar på 150217)
Morten Nyhus #7617, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 80.198.193.10)
Hej

Lejravisen kan også læses på årets LA side, hvor den i mandagens udgave er ledsaget af billeder: http://la15.regionfyn.dk/?page_id=178

Jeg antager at linket vil virke resten af ugen også, da det er til oversigtssiden med de 3 udgaver der findes p.t.

Jeg håber I har et godt landsarrangement, jeg og min Co-driver glæder os i hvert fald til at lette anker fra Aarhus om ca. 30 minutter for at køre til Ringe og deltage i aftenens natløb.

/Morten
(Der glæder sig knap så meget til turen tilbage til Aarhus i nat og dagens arbejde i morgen - og det gør Co'en heller ikke)
Index
150219: sv: Lejravis, Blink og Vink nr.2 (21-07-2015 15:37:19) (svar på 150217)
Hans Blankenfeldt #1659, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 193.163.223.23)
Dejligt at læse en god, positiv beretning om Aase og Bo. Jeg glæder mig til at hilse på dem begge og alle I andre i dagene fra på torsdag.

Mange hilsner fra Hans B, der lige nu er arbejdsramt (lægebilen i Viborg)
Index
150220: sv: sv: Lejravis, Blink og Vink nr.2 (21-07-2015 15:56:22) (svar på 150219)
Paul Sehstedt #0027, reg. sjyl (medlem) (ip-adr: 185.37.86.20)
Bare du ikke er uheldsramt, Hans!

God underholdning med lejravisen!