tilbage

Land Rover Forum  

Index
150571: Import af 200tdi med 380 gearkasse (17-08-2015 23:39:08)
Lars Alstrup (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 5.186.237.168)
Jeg har fået et tilbud på en 200Tdi med gearkasse fra en Dicovery til min gamle serie 3...
er 4000kr for meget i fragt fra England ( det er vel det det ca. koster at køre over at hente den selv ).
Jeg skal gi 9000.- for sætet...
kan man få gearkassen til at passe i en seriebil uden de store omkostninger og hvad med afgiften ??

Har en plan om bare sælge turbo og evt. gear...


MVH Lars
Index
150573: sv: Import af 200tdi med 380 gearkasse (18-08-2015 00:51:07) (svar på 150571)
Kenneth Poulsen #0435, reg. l-f (medlem) (ip-adr: 87.55.48.177)
Det lyder vildt, jeg kender en der har fået en 200tdi motor leveret på dørmåtten ialt for 6.000,- kr.

De var herfra: http://www.cws4x4.co.uk/engines

Der er flere fra klubben der har handlet hos dem med gode erfaringer.

Mvh
Kenneth Poulsen
Index
150574: sv: Import af 200tdi med 380 gearkasse (18-08-2015 05:40:46) (svar på 150571)
Paul Sehstedt #0027, reg. sjyl (medlem) (ip-adr: 185.37.86.20)
Jeg har god erfaring med at handle med CWS. Betalte 15.000 DKK for en 200 tdi, fabriksrenoveret, 5000 miles, fra en Defender - leveret på værkstedet - lidt mere praktisk end dørmåtten. Skulle i en Defender og har kørt problemfrit.

Det kan lade sig gøre, at monteret en R380 i en Seriebil, men det er meget besværligt.

Der er flere, der har sat en 200 tdi uden turbo og IC i deres serievogn, men husk på, at bremserne skal være helt i top for at kunne standse bilen. De er nemlig ikke designet til de kræfter, der kommer fra en 200 tdi.
Index
150576: sv: Import af 200tdi med 380 gearkasse (18-08-2015 11:26:27) (svar på 150571)
Hans Houmøller #8792, reg. njyl (medlem) (ip-adr: 77.243.62.139)
Hej Lars
Jeg fik en 200Tdi motor hjem fra Avenger 4x4 for to år siden, det kostede ca. 600£ leveret på min adresse med fragtmand. Den lave pris skyldes at ophuggeren fik lov og beholde udstødningsmanifold, turbo, køler, servopumpe mm. da jeg skulle montere den i en Seriebil uden turbo, servo mm. Selve fragt mener jeg dengang løb i ca. 120-130£.

Jeg kan varmt anbefale Allen fra Avenger, han skriver ikke det bedste engelsk, men stod ved sit ord, da min motor viste sig og have en løs not på krumtappens remhjul - han tilbød og tage den tilbage (og betale returfragt) eller fremsende originale reservedele til reparation.
Hans mail er: avenger4x4@btconnect.com

Husk du skal have en motor med koden 12L - det er en Discovery med manuelt gear.

De andre ting du skriver:

Gearkasse: Jeg mener ikke at R380 blev parret med 200-motoren - kun med 300Tdi. Da 200 motoren lå i Disco blev den parret med en LT77 med langt bellhousing. Det absolut letteste er og parre 200-motoren med dit seriebilsbellhousing, hvilket fungerer fint - blot husk at få boret/gevindskåret de fire nederste huller i svinghjulshuset. Hvis du vil køre med LT77 eller R380 gearkasse skal du have en adaptorplade til seriebilstransferkassen der - hvis Aschroft stadig laver den - koster ca. 3000 svjh.

Afgift:
Den er kilden, og så alligevel ikke. Hvis du spørger skat (http://skat.dk/SKAT.aspx?oID=1947435) om Motorskift og afgift, så skal du betale afgift hvis effekten overstiger den originale motor med 20%.
Mange vil så hævde at en 200 uden turbo ikke overstiger 20% - problemet er bare at skat - som du kan læse i vejledningen jeg linker til - anvender fabrikantens opgivelser - og ifgl. Land Rover har en 12L 111Hk.
Ovenstående er som jeg tolker SKATs vejledning - måske mener de noget andet selv - måske misforstår jeg det - det er op til dig og fortolke :)

MLRH
Hans
Index
150577: sv: Import af 200tdi med 380 gearkasse (18-08-2015 11:42:07) (svar på 150571)
Claus Nørgaard Hansen #7227, reg. sjyl (medlem) (ip-adr: 192.35.17.17)
Hej

Jeg fandt en 200 TDI I England for år tilbage.
Den havde kørt 101000 miles. Fandt den på EBAY.UK.

Jeg gav 1460 kr for den, plus 1240 kr I fragt.

Brugte nogle tusind kroner på reservedele som ny toppakning, tandrem skift med alt incl. plus lidt følere og magnetventil.

Billig motor synes jeg, men selvfølgelig uden garanti, men da jeg selv tjekkede og servicerede den havde jeg ingen problemer med at gøre det sådan her.
Den started første gang og kørte rigtig godt.
Spørgsmålet er lidt mere hvad tør man.
Næste gang vil jeg købe to motorer, afhente dem selv, og bygge en og have til reservedele. Men nok mere en 300TDI eller TD5.

Claus
Index
150593: sv: sv: Import af 200tdi med 380 gearkasse (20-08-2015 13:23:27) (svar på 150577)
Lars Alstrup #6663, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 109.56.17.70)
Tak for de fine råd....

jeg arbejder videre med at få en 200 di til fornuftig pris...

Syntes selv en seriebil er dem med mest sjæl men bare ikke bygget til danske motorveje :)

Havde en plan om at lægge en 300 tdi incl gear og konvertere akslerne til bladfjedre ......da man kan ikke få det kit til transfer boksen længere

Jeg har fået mine tromlebremser til at virke fornuftigt så ingen problemer der...







Index
150649: sv: sv: sv: Import af 200tdi med 380 gearkasse (27-08-2015 04:33:53) (svar på 150593)
Lars d (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 68.98.205.71)
Hej lars

Du kan komme og få en tur i min 109 200TDI og mærke suset og se konvateringen
Mvh
Lars
1234due@gmail.com