tilbage

Land Rover Forum  

Index
150591: 3.5efi (20-08-2015 11:53:51)
Madsen Bo Visholm #7515, reg. njyl (medlem) (ip-adr: 62.159.241.124)
Hej altvidende forum.

Jeg har haft lidt problemer med at starte min RRC 3.53fi fra 86.
Den starter og dør med igen med det samme.
Efter selv at have prøvet kørte jeg den til en mekanikerkammerat.
Han kunne se masseluft målerens klap ikke kørte rigtigt og den har vi udskiftet, uden held.
Så fandt jeg en anden ECU boks, men uden held.
Hans næste bud er af der skal sidde en måler, som måler på krumtappen(eller ?) som giver signal til åbning af dyserne - men hvor er den placeret og kender nogen part nummeret?

Med venlig hilsen Bo
Index
150592: sv: 3.5efi (20-08-2015 12:23:15) (svar på 150591)
Ole Jensen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 62.199.170.27)
En sensor (crankshaft sensor) findes ikke på en 3.5EFI `86 - drive signalet til ECUén kommer fra dizzy - find dig en anden mek. der har forstand på tidlig EFI sys. ... ham her bliver for bekostelig at lege med... på lange bane ;)
Index
150594: sv: 3.5efi (20-08-2015 13:58:41) (svar på 150591)
Claus A. Kjøller #1105, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 185.56.166.254)
Har haft samme problem....
Efter at have haft splittet hele skidtet ad og samlet det igen...uden at blive klogere, var der et kvikhoved der foreslog at måle ampere på ledningen til brændstofpumpen !! ikke godt......ledningen blev udskiftet og NU startede svinet med et hult drøn :-))

mlrh Claus


Index
150595: sv: sv: 3.5efi (20-08-2015 14:32:41) (svar på 150594)
Kasper s (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 217.16.110.58)
Tilslutter mig Claus' erfaringer.

Havde for mange år tilbage en Range Rover Classic V8 som af og til fuldstændig mistede trækkraft under kørsel og af og til gik ud.
Synderen viste sig at være dårlig stelforbindelse til benzinpumpen.

Mvh. Kasper
Index
150599: sv: 3.5efi (20-08-2015 17:15:33) (svar på 150591)
k boegvad (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 93.176.66.100)
Hej

Hvis dit flapper system køre på samme måde som på 14CUX ( den senere udgave af EFI )
Så kommer dyse åbnings signalet fra tændspolen, samme sted som hvor den elektrisk bliver omdr. begrændset.
Husker noget med en sort og hvid stripet ledning ?
Ofte kan der være gamle vakuum slanger som er utætte samt den slange som går til din tomgangs justering / stepper motor..
Så alle slanger skal tjekkes igennem.
Brændstof regulatoren kan også være en fejlkilde du kan tjekke hvis du mener din pumpe giver ret mængde og tryk.
Ellers kan der være dårlig forbindelse ved dit relæ til brædstof pumpen..
Held og lykke med det.
KB
Index
150605: sv: 3.5efi (21-08-2015 10:40:18) (svar på 150591)
Bo Helsted (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 80.254.154.51)
Som Karsten skriver ville jeg starte med at checke at der er tryk på fuel-rail. Du kan bruge et alm. manometer fra en kompressor (0-10 bar) monteret med et stykke brændstofslange. Hvis ikke trykket er OK, så måle spænding på pumpen, over relæ osv. Evt. give pumpen 12V via en ekstra ledning og se om den så kører. Evt. prøve om den kan starte på startgas-spray (så er tændingen jo iorden).
Flapper-injektion er meget forskellig fra det senere Hotwire system (Lucas 14cux), så du skal læse en fejlsøgningsguide decideret til flappersystemet, der er en udmærket beskrivelse i Haynes RRC bogen.
Nu skriver du "jeg kørte den til en mekanikerkammerat" - vil det sige at den kan køre, men med periodisk fejl, eller var det på et fejeblad?
Kom fejlen pludseligt, eller blev det gradvist værre?

RRC 1990 hilsen
Bo
Index
150608: sv: sv: 3.5efi (22-08-2015 20:18:53) (svar på 150605)
Madsen Bo Visholm #7515, reg. njyl (medlem) (ip-adr: 5.103.163.232)
Hej alle.
Tak for svar, de er sendt videre... Også Ole's:-) den var god!
Ja, der er fint tryk på brændstoffet, jeg håber de får gang i den i løbet af næste uge.
Det mange år siden der har været liv i den.
Jeg vender forhåbentlig tilbage med godt nyt snart.
Mvh Bo