tilbage

Land Rover Forum  

Index
151185: Ny kardan mulig skyld i vibration (04-10-2015 17:24:39)
claus pihl #6639, reg. sjyl (medlem) (ip-adr: 185.37.86.57)
Kære forum

110" 1984 hævet 2"

Jeg står med et problem der efterhånden har kostet mange sure penge.

både før og efter jeg hævede min 110" med 2" har jeg haft problemer med vibrationer ved landevejskørsel 60 - 90 kmt føltes som rumlen og i fjerde gear (300tdi automat gearkss) føles som droning altså bruum bruum bruum 1 gange pr sekund og kun når bilen trækker /motorbremser.
Med min erfaring vil jeg mene det er kardaner. så jeg gjorde forsøget med at afmontere hver kardan hver for sig og testkøre. uden forreste kardan kører den helt fint uden vibrationer.

Jeg bestilte en dobbelt kardan hos paddocks fordi denne kardan skulle eliminere problemer med vinklen på de to flanger på forreste kardan. - vibrationerne blev meget værre og det er nu umuligt at komme over 100 kmt uden det føles som om bilen er ved at ryste fra hinanden. Jeg står nu muligtvis med to ubrugelige kardaner.

Kan det virkeligt passe at en ny kardan kan være ude af tur? Jeg skiftede forreste kryds til et GKN HD uden det gav ændrede resulteter. Jeg er ikke meget for at sende kardanen tilbage uvidende om om der virkeligt er kardanen der er galt med.


Jeg har skiftet alle lejer i for og bag diff og alt er som det skal være her. nye dæk, hjullejer, diff flanger. m.m.


Jeg er ved at gå bananas vil høre om der er nogen i region syd der har et kardan jeg kan låne til en prøvetur eller har en løsning på mit problem.

Venlig hilsen

Claus Pihl
Index
151186: sv: Ny kardan mulig skyld i vibration (04-10-2015 17:40:59) (svar på 151185)
Verner Andersen #2749, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 109.57.91.247)
Dersom flanger på hhv. trans og diff-klump ikke er parallelle, skal de to gafler på kardannens "midterstykke" være forskudt 135grader.
Har på egne 110"ere aldrig oplevet problemer i forb. med 2" hævesæt.
Index
151188: sv: sv: Ny kardan mulig skyld i vibration (04-10-2015 19:05:06) (svar på 151186)
claus pihl #6639, reg. sjyl (medlem) (ip-adr: 185.37.86.57)
Det er korekt hvis det er en standard kardan med to ens kardan ender, min er med dobbelt kardan i den ene ende som på disco 2 så den udligner forskellen og skal ikke drejes.

Jeg har lige været ude og pille den af og nu er lyd / vibrationer er væk !

Har lyst til at sende den tilbage til Paddocks, men kan det virkeligt passe at en ny kardan kan være så skæv?



Index
151190: sv: sv: sv: Ny kardan mulig skyld i vibration (04-10-2015 19:27:54) (svar på 151188)
Verner Andersen #2749, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 109.57.176.140)
I forb. med forende af transen på min 110" Td5 2005 manuel gearet og i Disco1 i forb. med automatgear (og ved manuel gear?) er der nogle anti-vibrationsklodser; kunne være en ide at montere nogle sådanne.
Index
151192: sv: sv: sv: sv: Ny kardan mulig skyld i vibration (04-10-2015 19:57:00) (svar på 151190)
claus pihl #6639, reg. sjyl (medlem) (ip-adr: 185.37.86.57)
Ser dæmperen sådan ud?

MVH Claus Pihl
Index
151193: sv: sv: sv: sv: sv: Ny kardan mulig skyld i vibration (04-10-2015 20:33:03) (svar på 151192)
Verner Andersen #2749, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 109.57.176.140)
Jeps- i forb. med disco-veryen, på 110" er den (de) firkantet, vel ca. 8x8x3 cm. 2 stk.
Index
151217: sv: Ny kardan mulig skyld i vibration (05-10-2015 18:41:05) (svar på 151185)
Jimmi Povlsen #7737, reg. mjyl (medlem) (ip-adr: 87.104.142.241)
Hejsa
Der er jo den mulighed at du får afbalanceret din kardan, så ved du da at det i hvert fald ikke er der, problemet ligger.
Jeg ved der er et firma i Kolding der er specialister i kardan, de har en drejebænk hvor de kan afbalancere kardaner i.
Index
151225: sv: sv: Ny kardan mulig skyld i vibration (06-10-2015 04:31:36) (svar på 151217)
Verner Andersen #2749, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 109.59.48.215)
Kan det tænkes der er selvhæmmende spær i diff-klumpen fortil, eller en Borg-Warner kædetrans, som er spændt for hårdt op? Har du undersøgt om alle gear-og motorophæng er intakte og ikke har sluppet i vulkaniseringen,
eller en def. støddæmper.